printlogo


کد خبر: 248331تاریخ: 1401/2/18 00:00
اخبار

رئیس سازمان حج و زیارت مطرح کرد
آغاز ثبت‌نام حج تمتع از امروز
رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز ثبت‌نام زائران برای اعزام به حج تمتع خبر داد و گفت: ثبت‌نام‌ها از روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز می‌شود. سیدصادق حسینی در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به اعلام وزارت حج و عمره عربستان به متقاضیان بالای ۶۵ سال روادید ارائه نخواهد شد. 
وی با اعلام اینکه حدود ۲۲ هزار نفر از ثبت‌نام‌شدگان حج سال ۹۹ بالای ۶۵ سال هستند، افزود: این افراد در صورتی که وجوه واریزی را دریافت نکنند، سال آینده در اولویت تشرف به حج خواهند بود. حسینی گفت: امسال سهمیه رسمی ایران برای اعزام به حج ۸۵ هزار نفر است که ۴۵ درصد این تعداد اختصاص پیدا می‌کند که حدود ۳۹ هزار و ۶۰۰ نفر می‌شود. وی ادامه داد: اولویت اعزام این افراد قبل از ۲۲ خرداد ۱۳۸۶ بوده و اگر ثبت‌نام‌ها در سامانه تکمیل نشود اولویت بعد از این تاریخ برای ثبت‌نام زائران اعلام می‌شود. حسینی تاکید کرد: ثبت‌نام زائران از ساعت ۱۰ صبح یکشنبه ۱۸ اردیبهشت در سامانه آغاز می‌شود و افرادی می‌توانند ثبت‌نام کنند که ۳۵ میلیون را واریز کرده‌اند. وی افزود: کسانی که متولد ۲۲ تیر ۱۳۳۶ به بعد هستند می‌توانند ثبت‌نام کنند. 
رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: شرط دیگر دولت عربستان واکسیناسیون است که ۱۰ نوع واکسن مجاز است که آسترازنکا و سینوفارم هم هست که ۲ دوز باید ‌زده باشند و دوز سوم را نیز قبل از اعزام بزنند. البته زائران باید تست منفی کرونا که ۷۲ ساعت قبل از اعزام باشد را داشته باشند. حسینی در ارتباط با افراد ۶۶ سال به بعد نیز گفت: افراد ۶۶ ساله و به بالا سال‌های بعد در نوبت اعزام قرار می‌گیرند و نوبت آنها برای اعزام محفوظ است و با تمام شدن کرونا آغاز می‌شود. به گفته وی، حداقل قیمت حج امسال ۳۴ میلیون و ۳۴۱ هزار تومان و حداکثر ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. 
***
۱۲ درصد ایرانی‌ها آسم دارند
فوق تخصص آسم و آلرژی، آسم را یک بیماری التهابی مزمن مجاری تنفسی عنوان کرد که قابل کنترل است. 
محبوبه منصوری گفت: آسم یک بیماری التهابی مزمن مجاری هوایی تنفسی است که بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا هستند و طبق مطالعات انجام شده میزان شیوع آسم در ایران حدود ۱۲ درصد است. به گفته وی، آسم یک بیماری التهابی مزمن مجاری تنفسی است که علائم آن به صورت تنگی و تورم مجاری هوایی تنفسی و تولید خلط بیش از حد بروز می‌کند و تنفس را برای بیمار دشوار کرده و سبب سرفه‌های مکرر وی می‌شود. 
منصوری با اشاره به بروز آسم در کودکان و بزرگسالان افزود: علائم بیماری در این ۲ گروه سنی متفاوت است. در بزرگسالان علائم مزمن بیشتر مشاهده می‌شود که به صورت تنگی نفس، خس خس و سنگینی قفسه سینه تظاهر می‌کند و در صورت عدم درمان علائم ماندگارتر می‌شود اما در بچه‌ها ممکن است علائم مقطعی و گذرا باشد. دانشیار بیمارستان کودکان مفید، ویزینگ را یکی از نشانه‌های آسم برشمرد که بازدم بیمار همراه با صدای سوت یا ویزینگ است.
***
توزیع یک و نیم میلیون بسته‌ معیشتی میان محرومان
معاون بنیاد مستضعفان جزئیات توزیع «یک میلیون و ۴۳۶ هزار بسته معیشتی» در ماه پایانی سال گذشته و ماه مبارک رمضان را اعلام کرد. وحید خاوئی با اعلام اتمام توزیع بیش از «یک میلیون و ۴۳۶ هزار بسته معیشتی» میان خانوارهای محروم کشور و مناطق مرزی، در تشریح گزارش توزیع این اقلام اظهار کرد: بنیاد مستضعفان در آخرین ماه سال ۱۴۰۰ و همزمان با ایام نوروز ۱۴۰۱ توزیع بسته‌های معیشتی را برای کمک به معیشت خانواده‌های نیازمند آغاز کرد و توزیع این اقلام در ماه مبارک رمضان نیز ادامه یافت و در مجموع «یک میلیون و ۴۳۶ هزار بسته معیشتی» در مناطق محروم و هدف بنیاد مستضعفان و مناطق مرزی کشور توزیع شد. 
مدیرعامل بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان ادامه داد: این بسته‌های معیشتی که در ۲ شکل کارت خرید ۵۰۰ هزار تومانی و سبد کالایی توزیع شد، شامل یک کیسه برنج ۱۰ کیلویی، ۳ کیلو مرغ، ۲ عدد روغن مایع و ۴ بسته ماکارونی به ارزش بالغ بر ۵۰۰ هزار تومان بود. وی افزود: این بسته‌های معیشتی توسط گروه‌های مردمی و جهادی، خیریه‌ها، معتمدان محلی و ارگان‌های ذی‌ربط در مناطق مختلف کشور توزیع شده است. 
***
ضرب‌وجرح شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹ تهران از دادستانی پیگیری می‌‎شود
شهردار تهران در جریان عیادت از شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹ از پیگیری برخورد با عاملان این حادثه از طریق دادستانی تهران خبر داد. 
علیرضا زاکانی به همراه مهدی پیرهادی عضو شورای شهر و حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری از سیدجواد هاشمی شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹ که در حین مأموریت مورد حمله قرار گرفت، عیادت کرد. شهردار تهران در عیادت از سیدجواد هاشمی شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹ ضمن تقدیر از مسؤولیت‌‌پذیری، شجاعت و جدیت وی در برخورد با تخلفات، از پیگیری برخورد با عاملان این اتفاق از طریق دادستانی تهران خبر داد. زاکانی همچنین دستور داد تا حراست و بازرسی شهرداری با ورود به این پرونده، با کسانی که در شهرداری خطای گذشته خود را با جوسازی پیش می‌برند، برخورد جدی کنند. 

Page Generated in 0/0059 sec