printlogo


کد خبر: 248337تاریخ: 1401/2/18 00:00
توضیحات ایران‌خودرو درباره یک گزارش

احتراما، پیرو انتشار مطلبی با عنوان «ایربگ‌ها خواب هستند!» موارد زیر برای استحضار اعلام می‌شود.
- طبق بررسی‌های به عمل آمده، خودروی 206 صندوقدار مدل 1V تولیدی سال 1386 که روز دوم اردیبهشت‌ماه در مسیر غرب به شرق بزرگراه همت دچار سانحه شد، فاقد ایربگ بوده است، بنابراین طرح موضوع بازنشدن ایربگ و ایجاد شبهه در اذهان مردم از سوی برخی رسانه‌های مجازی اساسا فاقد سندیت است. 
- در حادثه تلخ رامهرمز نیز که در زمستان سال گذشته روی داد، طبق بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده، ایربگ خودروهای حادثه دیده متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو واجد شرایط باز شدن و عمل کردن نبوده و این موضوع بر اساس اطلاعات حادثه که در حافظه ACU ایربگ خودروهای تصادفی ذخیره شده نیز قابل استناد است. نتیجه بررسی تصادف رامهرمز مبنی بر عدم وجود نقص فنی در سیستم کیسه هوای خودروهای مرتبط با تصادف، توسط وزارت صمت و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به مراجع ذی‌ربط گزارش شده است. 
- در حال حاضر گروه صنعتی ایران خودرو، با تغییرات ایجاد شده در راهبرد و رویکردهای مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری محترم، به دنبال توسعه و ارتقای کیفیت محصولات است. 
- این خودروساز با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری، برنامه‌های متعددی را در حوزه ارتقای کیفیت خودروها طرح‌ریزی کرده و با استقرار کامل نظام جامع کیفیت محصول و خدمات به دنبال ارائه محصول و خدمات در شأن هموطنان عزیز است اما ایجاد نگرانی در اذهان جامعه از محصولات تولید داخلی، حاصلی جز بی‌اعتمادی به تولید ملی کشور که همواره نیازمند حمایت مصرف‌کنندگان است، نخواهد داشت که متاسفانه برخی از رسانه‌های مجازی، با عدم رعایت اصول و اخلاق حرفه‌ای، به برخی برداشت‌های نادرست دامن ‌زده و سبب تخریب وجهه و عملکرد صنعتگران و کارگران پرتلاش صنعت بزرگ کشور می‌شوند.  
 

Page Generated in 0/0063 sec