printlogo


کد خبر: 248345تاریخ: 1401/2/18 00:00
اخبار

امضای تفاهمنامه همکاری میان وزارت دفاع و بنیاد ملی نخبگان
با حضور امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سورنا ستاری، معاون علمی رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، تفاهمنامه همکاری میان وزارت دفاع و معاونت علمی ریاست‌جمهوری با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های ۲ سازمان به امضا رسید. بهره‌گیری از توانمندی‌های مستعدان و نخبگان در حوزه صنایع دفاعی و متقابلا به کارگیری ظرفیت‌های وزارت دفاع در جهت اثرگذاری هرچه بیشتر نخبگان در زمینه استفاده بهینه از فناوری‌های پیشرفته روز در سطح ملی، از جمله اهداف این تفاهمنامه است. در همین رابطه همکاری وزارت دفاع برای حمایت از پژوهش‌های استادیاران جوان با هدف حل مسائل علمی و تحصیل فناوری‌های نوپدید، ایجاد شرایط مناسب برای دانش‌آموختگان برتر در زمینه‌های مورد نیاز وزارت دفاع و استفاده از ظرفیت بنیادهای نخبگانی استانی برای رفع نیازهای پژوهشی مورد تأکید قرار گرفت. 
همچنین حمایت وزارت دفاع برای تسهیل همکاری و ارتباط بنیاد ملی نخبگان با زیرمجموعه‌ها، پشتیبانی از مخترعان دارای اختراع برگزیده بنیاد ملی نخبگان، همکاری در تشکیل هسته‌های دانشجویی مساله‌محور و برگزاری رویدادهای رقابتی دانشجویی از دیگر تعهدات ۲ سازمان در اجرای این تفاهمنامه عنوان شد. این تفاهمنامه برای مدت ۲ سال منعقد شده است که تمدید و بازنگری در مفاد آن (با اصلاح یا تغییر) با توافق طرفین قابل انجام خواهد بود. 
***
نیروی دریایی سپاه قاطعانه به تهدیدات پاسخ می‌دهد
فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: به حدی از آمادگی رزم رسیده‌ایم که دشمنان می‌دانند اگر بخواهند تهدیدی در عرصه دریا علیه منابع و منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کنند، در سطح بالاتری پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده‌ای دریافت خواهند کرد. سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری درباره وضعیت آمادگی رزم نیروی دریایی سپاه با اشاره به آیه شریفه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ‌الله وَعَدُوَّکُم» ابراز داشت: امروز به لطف عنایات ویژه خداوند متعال و هدایت‌های عالمانه و داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، تمام ارگان‌های نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در سطح قابل قبول به آمادگی رزمی رسیده‌اند که برای انجام فرمان، لحظه‌شماری می‌کنند. سردار تنگسیری در پایان تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز همچون سایر نیرو‌ها، با توکل بر خداوند سبحان و توجه ویژه به موضوع ارتقای توان رزم، به سطح اطمینان‌بخشی از آمادگی رزم رسیده که دشمنان می‌دانند اگر بخواهند تهدیدی در عرصه دریا علیه منابع و منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کنند، در سطح بالاتری پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده‌ای دریافت خواهند کرد. 
***
وزیر سابق دفاع آمریکا:
ترامپ برای مقاصد انتخاباتی قصد ترور یک «افسر ارشد ایرانی» را داشت
«مارک اسپر»، وزیر دفاع دولت سابق آمریکا در کتاب جدیدش که قرار است بتازگی منتشر شود، نوشته «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا قصد داشته برای پیشبرد مقاصد سیاسی و انتخاباتی خود یک افسر ارشد نظامی ایران را ترور کند. طبق گزارش روزنامه گاردین، مارک اسپر در کتاب جدیدش به نام «سوگند مقدس»، نوشته «رابرت او براین»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با گفتن این خبر به رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که رئیس‌جمهور قصد دارد یک «افسر نظامی ارشد ایرانی» را ترور کند تعجب و تحیر او را برانگیخته است. مارک اسپر به نام این افسر نظامی اشاره‌ای نکرده است. مارک اسپر با بیان اینکه «این پیشنهادی بسیار بد با تبعاتی بسیار عظیم بود»، نوشته ژنرال «مارک میلی» (رئیس وقت ستاد مشترک ارتش آمریکا) گمان می‌کرد «او براین» صرفا منافع سیاسی ترامپ از این حمله را در نظر گرفته است. 
***
دولت مردم را با تصمیمات خود همراه کند
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسؤولان باید اطمینان دهند هر تصمیمی که درباره نرخ ارز ترجیحی می‌گیرند، قطعا معیشت مردم را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، گفت: دولت باید پیش از اجرای تصمیمات خود، آنها را به مردم توضیح دهد و مردم را با تصمیمات خود همراه کند. علی‌اکبر کریمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره گرانی برخی کالاها طی روزهای اخیر با بیان اینکه «قطعا بخشی از التهابات موجود در بازار ناشی از دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی است که در مردم نسبت به آینده بویژه درباره اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها ایجاد شده است»، اظهار کرد: در این زمینه مسؤولان امر باید این اطمینان را به مردم بدهند که هر تصمیمی درباره نرخ ارز ترجیحی می‌گیرند، قطعا معیشت مردم را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. یکی از مواردی که می‌تواند به پایداری و آرامش در بازار کمک کند، سرعت عمل دولت در این تصمیمات و همچنین گفت‌وگو با مردم و اطمینان دادن به آنهاست که به نظر می‌رسد دولت در این زمینه ضعیف عمل می‌کند. 
***
بسیج بخشی از مشکلات قشر آسیب‌پذیر را مرتفع کرده است
سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پیامی به مناسبت ۱۷ اردیبهشت‌ماه، سالروز تشکیل بسیج سازندگی، تاکید کرد: امروز فرزندان بسیجی و جهادی ایران اسلامی با کار جهادی در اردوهای هجرت بسیج و بسیج سازندگی و در این اثنا که تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی کشور را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است، توانسته‌اند با خدمت و مجاهدت بی‌ادعا، خالصانه، عاشقانه و جهادی به اقشار مختلف جامعه بویژه جامعه روستایی و مستضعف، بخشی از مشکلات ایجادشده برای قشر کم‌برخوردار و آسیب‌پذیر را مرتفع کنند. 

Page Generated in 0/0055 sec