printlogo


کد خبر: 248401تاریخ: 1401/2/20 00:00
اخبار

شبکه‌های تلویزیونی روسی هدف تحریم‌های جدید آمریکا
کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن در کنار اقدامات جدید، 3 شبکه تلویزیونی بزرگ روسیه را تحریم خواهد کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن در کنار اقدامات جدید، ۳ شبکه تلویزیونی بزرگ روسیه را تحریم و همه شرکت‌های روسی را از دسترسی به خدمات مشاوره و حسابداری ارائه‌شده توسط شرکت‌های آمریکایی محروم خواهد کرد. به گفته یک مقام ارشد کاخ سفید، با تصمیم جدید دولت جو بایدن کانال‌های
 Pervy Kanal، Rossiïa-1 و NTV وارد فهرست تحریمی‌ها می‌شوند و تمام شرکت‌های آمریکایی از تامین مالی این رسانه‌ها از طریق تبلیغات یا فروش تجهیزات به آنها منع می‌شوند. به گفته این مقام کاخ سفید، هیچ شرکت آمریکایی نباید در تامین مالی ماشین تبلیغات روسیه نقش و مشارکت داشته باشد. 
***
اختتامیه جشنواره «یکصد»
اختتامیه جشنواره «بهترین‌های صد سال ورزش ایران» با حضور مدیران سازمان صداوسیما، مدیران ارشد ورزش و بزرگان ورزش کشور، چهارشنبه در سالن همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار خواهد شد. به گزارش «وطن‌امروز»، با پایان یافتن مهلت نظرسنجی مردمی جهت انتخاب بهترین‌های صد سال ورزش ایران، اختتامیه جشنواره «یکصد» در روز چهارشنبه جهت معرفی و تقدیر از نفرات برگزیده برگزار خواهد شد. در پایان این نظرسنجی و در طول یک ماه، بیش از ۲/۵ میلیون رأی مردمی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که نامزدهای برگزیده در هر بخش در مراسم اختتامیه این جشنواره معرفی خواهند شد. پخش زنده برنامه اختتامیه جشنواره «یکصد» چهارشنبه‌شب، ساعت ۲۰:۳۰ از طریق شبکه ورزش و شبکه ۳ سیما انجام می‌شود. 
***
آغاز تصویربرداری «آزادی مشروط» ده‌نمکی
تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «آزادی مشروط» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی در کرج آغاز شد. به گزارش «وطن‌امروز»، سریال طنز ۳۰ قسمتی «آزادی مشروط» با محوریت طنز درباره فعالیت‌ گروه‌های جهادی، کادر درمان و پرستاران در ایام کرونا و مصائب و شیرینی‌های این دوران به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی در مرکز سیمافیلم ساخته می‌شود. نگارش فیلمنامه سریال توسط کریم خودسیانی و شهاب عباسی بر اساس طرحی از مسعود ده‌نمکی انجام شده است. 
***
پخش مجموعه نمایشی جدید «سایه‌های رعنا»
مجموعه نمایشی «سایه‌های رعنا‌» با محوریت ترویج فرهنگ وقف، در جدول پخش برنامه‌های شبکه ۲ سیما قرار گرفت. به گزارش «وطن‌امروز»، مجموعه «سایه‌های رعنا» در دو بخش داستانی و مستند با بازی بازیگرانی چون حسین سحرخیز، رضا فیاضی، محمود پاک‌نیت، مهوش صبرکن، سالار کریم‌خانی، سلمان فرخنده، هادی قمیشی، ایران اصلانی و... آماده پخش از شبکه ۲ سیماست. نمایش جاذبه‌های گردشگری نقاط مختلف ایران یکی از ویژگی‌های این اثر نمایشی و مستند است. لوکیشن اصلی این مجموعه استان گلستان و شهر گرگان است. «سایه‌های رعنا» یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته ساعت ۱۴:۳۰ از گروه خانواده روانه آنتن شبکه ۲ سیما می‌شود. 
***
انتشار «سینمایی‌ترین بازی ایرانی»
بازی «بال‌های تاریک ۲» در ادامه روند قسمت اول، با شعار «سینمایی‌ترین بازی ایرانی» منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، بازی «بال‌های تاریک ۲» در ادامه روند قسمت اول، با شعار «سینمایی‌ترین بازی ایرانی» در سبک اکشن توسط شرکت لکسیپ گیمز منتشر شد. داستان بازی از جایی شروع می‌شود که فردی مرموز که با نام «سایه شب» شناخته می‌شود، بازیگران سرشناس سینما را می‌دزدد. از آنجا که داستان بازی ادامه‌ای مستقیم بر داستان قسمت اول به حساب می‌آید، ادامه همان داستان را دنبال خواهید کرد. باز هم اتفاقات مرموزی رخ داده و بازیکن باید با حل معماهای متفاوت از رمز و راز بازی باخبر شود. فضای تاریک و دلهره‌آور بازی بخوبی بیانگر روند داستان و شرایطی خواهد بود که شخصیت بازی در آن گرفتار شده است. محیط بازی بسیار خوب طراحی شده و از جزئیات بالایی برخوردار است؛ جزئیاتی که نه‌تنها به زیبایی بازی افزوده، بلکه ممکن است سرنخی برای حل معماهای بازی باشند. 
***
داستان چشم آبی‌ها در تبریز
کتاب «عمارت هیتلر» نوشته داوود خدایی داستان چشم آبی‌ها در تبریز است که به‌تازگی توسط مرکز آفرینش‌های ادبی کارگاه قصه و رمان حوزه هنری منتشر و راهی بازار نشر شده است. به گزارش «وطن‌امروز»، داوود خدایی نویسنده این ‌کتاب، ۳ عنوان کتاب کودک و چاپ ۱۸ عنوان کتاب خاطره در حوزه جنگ و انقلاب را در کارنامه دارد. «عمارت هیتلر» سراغ سوژه‌ای در دل تاریخ ایران پیش از انقلاب و سال‌های پس از پیروزی انقلاب در شهر تبریز رفته است. راوی این اثر که از خانواده قاجار است، ناخواسته با اتفاقی روبه‌رو می‌شود که مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد و آن حضور ۲ چشم آبی در زندگی‌اش است. 
این اتفاق باعث می‌شود شاهد روایتی از سال ۱۳۲۰ و حضور آلمان‌ها و روس‌ها در شهر تبریز و سپس حوادث انقلاب اسلامی و نقش پدر و مادر راوی در انقلاب و سپس حوادث بعد از انقلاب باشیم. راوی اثر که قصد داشت از کشور مهاجرت کند، توسط همین ۲ چشم آبی در جریان اتفاقات زیادی قرار گرفته، راه زندگی سعادتمند را در ماندن می‌بیند. این‌کتاب با شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه منتشر شده است. 

Page Generated in 0/0061 sec