printlogo


کد خبر: 248417تاریخ: 1401/2/20 00:00
اخبار

طارمی در 40 درصد گل‌های پورتو نقش داشته است
رسانه پرتغالی به تمجید از عملکرد مهدی طارمی در این فصل رقابت‌های «لیگاناش» پرداخت. شنبه شب در چارچوب رقابت‌های لیگ پرتغال، پورتو مقابل بنفیکا به برتری یک بر صفر رسید و قهرمان شد. در این میان در روزهای اخیر بسیاری از مهدی طارمی تمجید کرده‌اند؛ بازیکنی که بار اصلی گلزنی تیمش به روی دوش‌هایش بود. سایت wort در گزارشی از عملکرد کونسیسائو، سرمربی پرتغالی پورتو صحبت کرده و در ادامه به درخشش مهدی طارمی پرداخته است. این رسانه پرتغالی نوشته است: در خط حمله طارمی مهم‌ترین بازیکن پورتو بود. او 20 گل زد و 13 پاس گل داد تا در بیش از 40 درصد گل‌های این فصل پورتو نقش اصلی را ایفا کند. آمار او قابل توجه و تحسین‌برانگیز است. 
wort در ادامه نوشته است: در کنار طارمی، بازیکن برزیلی زیر 23 سال به نام اوانیلسون نقش بزرگی در خط حمله پورتو ایفا کرد؛ بازیکنی که توانست تونی مارتینز اسپانیایی را نیمکت‌نشین کند و در کنار طارمی یک زوج عالی تشکیل دهد. پورتو اول خرداد در فینال جام حذفی پرتغال این شانس را دارد تا با برتری مقابل استوریل قهرمانی را از آن خود کند و به یک دوگانه دست یابد.
***
ستاره نروژی در منچسترسیتی
ارلینگ هالند تصمیم نهایی خود را گرفته و فصل بعد برای منچسترسیتی بازی خواهد کرد. داستان
پر کش و قوس ارلینگ هالند در حال اتمام است و او فصل بعد برای منچسترسیتی توپ خواهد زد. ستاره 21 ساله نروژی دورتموند که همین تابستان بند فسخ 75 میلیون یورویی او قابل فعال شدن است، مورد توجه بارسا، رئال و سیتی قرار داشت. ابتدا بارسا بود که از دور خارج شد، چرا که توانایی مالی لازم برای پرداخت دستمزد او را نداشت. رقابت در ماه‌های اخیر بین سیتی و رئال بود اما باشگاه مادریدی که تمرکز اصلی را روی جذب کیلیان امباپه گذاشته، در نهایت عقب‌نشینی کرد و سیتی با پیشنهاد مالی بهتر توانست با هالند به توافق نهایی برسد. دیوید اورنشتاین، خبرنگار نشریه انگلیسی اتلتیک گزارش داد تمام توافقات انجام شده و هفته پیش رو انتقال جنبه رسمی پیدا خواهد کرد. هالند پروژه ورزشی سیتی را نیز جذاب‌تر می‌دانست، چرا که ستاره اول سیتیزن‌ها خواهد بود. او خوشبین است زیر نظر پپ گواردیولا بتواند تبدیل به بهترین بازیکن دنیا شود. 
***
بانوی ایرانی سرمربی تیم ‌ملی فوتسال عراق شد
مربی زن ایرانی هدایت تیم ملی فوتسال بانوان عراق را بر عهده گرفت. فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد با «شهناز یاری» مربی ایرانی برای هدایت تیم ملی فوتسال بانوان این کشور در مسابقات قهرمانی غرب آسیا قرارداد امضا کرده است. «فراس بحر العلوم» رئیس کمیته فوتبال بانوان فدراسیون عراق در این زمینه گفت: شهناز یاری به همراه کادر فنی‌اش امروز (دیروز دوشنبه) به بغداد می‌رسد تا کارشان را به صورت رسمی آغاز کنند. مربی ایرانی شرایط بازیکنان تیم ملی بانوان را بررسی خواهد کرد تا بتواند بهترین‌ها را برای مسابقات قهرمانی غرب آسیا به میزبانی عربستان انتخاب کند. وی ادامه داد: شهناز یاری یکی از بهترین مربیان ایرانی به شمار می‌آید که می‌تواند کمک زیادی به تیم ملی بانوان عراق کند. او اندیشه لازم را برای پیشرفت تیم ملی فوتسال عراق دارد. قبل از آغاز مسابقات قهرمانی غرب آسیا در بغداد یک اردوی تدارکاتی برگزار خواهیم کرد. پیش از این محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال مردان کشورمان هم هدایت تیم ملی فوتسال عراق را بر عهده گرفته بود و اکنون کادر فنی تیم‌های ملی فوتسال عراق کاملا ایرانی شد. 
***
بارسلونا مصمم به جذب لواندوفسکی
رسانه آلمانی از تصمیم جدی بارسلونا برای جذب مهاجم بایرن خبر داد. نشریه «بیلد» آلمان در گزارشی اعلام کرد باشگاه بارسلونا همچنان به دنبال جذب رابرت لواندوفسکی، مهاجم بایرن‌مونیخ است. قرارداد ستاره لهستانی با باواریایی‌ها در سال 2023 به پایان می‌رسد. بارسلونا برای تقویت خط حمله‌اش به دنبال جذب یک مهاجم تراز اول مثل لواندوفسکی است. بارسلونا آماده است مذاکرات با بایرن را آغاز کند. از طرف دیگر لواندوفسکی هم دوست دارد تجربه جدیدی داشته باشد به همین خاطر قصد ترک بایرن را دارد. ژاوی هرناندز، سرمربی بارسلونا چراغ سبز را برای جذب لواندوفسکی نشان داده به همین خاطر «یوردی کرویف» مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا با مدیران باشگاه بایرن در این زمینه وارد مذاکره شده است. مدیران بارسلونا مطمئنند لواندوفسکی در تابستان پیش‌رو پیشنهاد تمدید قرارداد با بایرن را رد می‌کند و حاضر نیست در بایرن بماند. به همین خاطر باشگاه بارسلونا آماده است با پرداخت 40 میلیون یورو مهاجم لهستانی را به خدمت بگیرد. لواندوفسکی سال گذشته به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد. 
***
خبر ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه در مشهد تکذیب شد
خبر ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه در مشهد که در برخی رسانه‌ها منتشر شد، صحت ندارد. 
سینا کلهر، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با رد انتشار نقل قولی از او درباره ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه در مشهد گفت: در سخنرانی انجام شده، محوریت تعیین ضوابط ویژه برای ۳ شهر مذهبی بود، نه ایجاد محدودیت و ممنوعیت. کلهر اظهار کرد: در بحث تعیین ضوابط ورود قانونمند بانوان به ورزشگاه‌ها تاکید شد شهرهای مذهبی ضابطه خاص خود را دارند و بر این اساس باید نسبت به تعیین این ضوابط اقدام لازم شود، بنابراین موضوع ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه مشهد و ۲ شهر مذهبی دیگر در سخنرانی انجام گرفته مطرح نشده است. 

Page Generated in 0/0064 sec