printlogo


کد خبر: 248426تاریخ: 1401/2/20 00:00
اخبار

هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری در پوشش وام فرزندآوری
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری یا سودجویی از اطلاعات شخصی و هویتی شهروندان در پوشش وام فرزندآوری هشدار داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سودجویی در پوشش وام فرزندآوری اظهار کرد: بارها گفته شده که افراد سودجو همواره در هر فرصتی برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران اقدام می‌کنند، یکی از این موارد سوءاستفاده از تسهیلات و وام‌های بانکی است. در همین راستا نیز این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری تحت عنوان ثبت‌نام وام فرزندآوری یا دریافت خارج از نوبت این وام اقدام به درج تبلیغ در فضای مجازی کنند. وی با بیان اینکه در این روش مجرمان سایبری با ترفندهای مختلف مانند ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی همچون «برای ثبت‌نام وام فرزندآوری بر روی لینک زیر کلیک کنید» و... توجه کاربران را جلب کرده و آنان را به صفحات دیگر هدایت کرده یا حتی در فضای گفت‌وگوی خصوصی اقدام به چت کردن با آنها می‌کنند. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان در نهایت درخواست واریز وجه برای انجام امور اداری و بانکی کرده و اطلاعات شخصی متقاضیان را نیز دریافت می‌کنند، ادامه داد:‌ در ادامه این مجرمان با شیوه‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند. 
***
بیش از 60 درصد پل‌های مکانیزه فعال و ایمن شدند
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از ساماندهی و ایمن‌سازی 60 درصد از پل‌های مکانیزه شهر تهران در سال جدید خبر دارد. رضا صیادی با اشاره به واگذاری پل‌های مکانیزه شهر تهران از ابتدای سال 1401 به سازمان زیباسازی گفت: راه‌اندازی و ساماندهی پل‌های مکانیزه عابر پیاده از ابتدای سال جاری به سازمان زیباسازی شهر تهران واگذار شده است و تلاش کردیم به سرعت شرایط ایمن‌سازی این پل‌ها را فراهم کنیم. بر همین اساس ضمن بررسی این پل‌ها متوجه شدیم تنها 53 درصد پل‌های مکانیزه شهر تهران فعال هستند و 47 درصد آنها خاموش و در شرایط غیرقابل استفاده هستند. نکته دیگر اینکه از 53 درصد پل‌های فعال نیز 43 درصد در شرایط غیرایمن سرویس‌دهی می‌کردند. 
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران تصریح کرد: در یک ماه و نیم گذشته تلاش کردیم با ایمن‌سازی پل‌های روشن به تعداد پل‌های مکانیزه فعال و ایمن اضافه کنیم. بر اساس آمار موجود در نیمه اردیبهشت‌ 64 درصد پل‌ها فعال است که از این تعداد نزدیک به 4 درصد ایمنی کافی برای ادامه فعالیت را ندارند. 
***
تصادف زنجیره‌ای اتوبان قزوین- تهران 14 مصدوم برجا  گذاشت
 سخنگوی سازمان اورژانس کشور از تصادف زنجیره‌ای در اتوبان قزوین- تهران خبر داد که طی آن ۱۴ نفر مصدوم شدند. مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: ساعت ۵:۴۵ روز دوشنبه یک مورد حادثه تصادف زنجیره‌ای در اتوبان قزوین - تهران بین حصار خروان و کوندج به اورژانس اطلاع داده شد. 
وی ادامه داد: پس از اعلام این حادثه 4 دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند و نخستین آمبولانس در مدت زمان یک دقیقه به محل رسید. سخنگوی اورژانس گفت: طی این حادثه 3 دستگاه خودرو با یکدیگر برخورد کرده بودند که تکنسین‌های اورژانس با حضور در محل بلافاصله به وضعیت حادثه‌دیدگان رسیدگی کردند. وی افزود: این حادثه منجر به مصدوم شدن ١۴ نفر شده بود. از کل مصدومان ١٣ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و یک نفر در محل درمان شد. 
***
ابتدایی‌ها اول تا 12 خرداد امتحان می‌دهند
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش به تشریح جزئیات برگزاری امتحانات دانش‌آموزان دبستانی پرداخت و گفت: بازه زمانی برگزاری آزمون‌های کتبی در تمام پایه‌ها از روز یکشنبه یکم تا روز پنجشنبه دوازدهم خردادماه ۱۴۰۱ است. 
رضوان حکیم‌زاده اظهار کرد: در دوره اول ابتدایی یعنی پایه‌های اول، دوم و سوم در دروس فارسی و ریاضی و در دوره دوم ابتدایی یعنی پایه‌های چهارم و پنجم در دروس فارسی، ریاضی و علوم و پایه ششم در همه دروس علاوه بر ابزارهای مختلف ارزشیابی کیفی - توصیفی، در پایان سال تحصیلی آزمون‌های کتبی برگزار می‌شود. وی ادامه داد: در پایه‌های اول تا پنجم، برگزاری آزمون کتبی به صورت کلاسی بوده و تمام فرآیندهای آن اعم از طراحی سؤالات، اجرای آزمون و تصحیح اوراق برعهده معلم است. 
حکیم‌زاده درباره برگزاری امتحانات پایه ششم گفت: در پایه ششم براساس مصوبه جلسه ۸۵۹ مورخ ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ شورای عالی آموزش‌و‌پرورش، علاوه بر ابزارهای مختلف ازشیابی کیفی- توصیفی، آزمون هماهنگ منطقه‌ای با سؤالات واحد و برنامه معین و به طور همزمان از سوی اداره آموزش‌و‌پرورش منطقه در مدرسه برگزار می‌شود. 
وی درباره زمان برگزاری امتحانات دبستانی‌ها بیان کرد: بازه زمانی برگزاری آزمون‌های کتبی در تمام پایه‌ها از روز یکشنبه یکم تا پنجشنبه دوازدهم خرداد ۱۴۰۱ است، البته در مناطق گرمسیری، تصمیم‌گیری درباره بازه زمانی آزمون‌ها برعهده ستاد امتحانات هر استان است.

Page Generated in 0/0057 sec