printlogo


کد خبر: 248428تاریخ: 1401/2/20 00:00
وزیر آموزش‌و‌پرورش:
بررسی رتبه‌بندی معلمان در دولت کلید خورد

بالاخره پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان بررسی رتبه‌بندی معلمان در دولت کلید خورد تا با توجه به رعایت عدالت‌محوری، ‌شأن و منزلت معلمان عزیز بخوبی حفظ شود. وزیر آموزش‌و‌پرورش با اشاره به بررسی رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون تخصصی دولت از روز دوشنبه (روز گذشته) گفت: برای جبران کمبود معلم، دانشجومعلمان از ترم 7 به کلاس‌های درس می‌روند. یوسف نوری با اشاره به وضعیت اجرای رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: اکنون که دولت انقلابی روی کار آمده است با آنکه آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان به صورت ناقص در اواخر دولت قبل تدوین شده بود اما اجرای رتبه‌بندی مورد توجه قرار گرفت. وی با بیان اینکه آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان، نخستین آیین‌نامه‌ای است که با معلمان به اشتراک گذاشته می‌شود، تصریح کرد: معلمان بر اساس این آیین‌نامه رتبه‌بندی که سیاست تشویقی هم برای آن داریم، باید صلاحیت عمومی و تخصصی را دارا باشند. وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی معلمان از 31 شهریور 1400 در نظر گرفته می‌شود و اعتبار 38 هزار میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته شده. نوری درباره وضعیت کمبود معلم افزود: 970 هزار همکار فرهنگی شاغل و بازنشسته داریم و این رقم منهای معلمان غیررسمی در مراکز غیردولتی، مؤسسات آزاد و مربیان مهدهای کودک است. نوری با اشاره به اینکه در برخی استان‌ها نرخ رشد جمعیت بالاست، گفت: در کنار رشد جمعیت دانش‌آموزی باید تربیت معلم هم مورد توجه باشد. در سال‌های گذشته به طور میانگین 40 هزار بازنشسته داشتیم و ورودی تربیت معلم 15 هزار نفر است. نوری همچنین درباره محتوای کتاب‌های درسی با اشاره به اینکه همه از آموزش‌و‌پرورش انتظار دارند مطالب بسیاری در کتاب‌ها وارد شود، بیان کرد: این موضوع در حالی است که کتاب درسی چارچوب دارد و برنامه درسی باید به گونه‌ای باشد که دیوار میان جامعه و مدرسه برداشته شود؛ کتاب‌های درسی بعد از سند تحول بنیادین تغییرات بنیادین داشتند اما برخی موارد باید اصلاح شود و برخی مطالب جدید مانند شعار امسال رهبر معظم انقلاب، برای حکمرانی موضوعات دانش‌بنیان در میان دانش‌آموزان باید در دروس مربوط لحاظ شود. 
وی در ادامه تصریح کرد: خیرین سهم 50 درصدی در تأمین فضای آموزشی داشتند و به سمتی می‌رویم که مدارس نیمه‌تمام تکمیل شوند، البته برای ایجاد شرایط مناسب فضای آموزشی، 100 هزار میلیارد تومان نیاز داریم. وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: وجود مدارس کپری برای دانش‌آموزان عشایری موضوعیت دارد، چراکه اقتضای وضعیت زندگی آنهاست. تعدادی مدارس کانکسی هم داریم که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای رفع آنها تعهد کرد.

Page Generated in 0/0050 sec