printlogo


کد خبر: 248438تاریخ: 1401/2/20 00:00
بازخورد گسترده سفر بشار اسد به تهران در رسانه‌های منطقه
ترس صهیونیست‌ها از تقویت روابط تهران- دمشق

گروه سیاسی: «این سفر رخدادی کم‌نظیر بود که ما نمی‌توانیم هر روز تکرارش را ببینیم». این توصیف یکی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سفر بشار اسد و دیدارش با رهبر حکیم انقلاب بود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، رئیس‌جمهور سوریه روز یکشنبه در حالی برای دومین‌‌ بار پس از آغاز جنگ در کشورش راهی تهران شد که برخی کشورهای عربی طی سال‌های اخیر با بازی در نقشه آمریکا، پروسه به رسمیت شناختن و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را آغاز کرده‌اند. شکست قمار برخی دولت‌های عربی در ساقط کردن دولت بشار اسد و زمینگیر شدن داعش در خاک سوریه، دست برتر جمهوری اسلامی ایران را در نزاع‌های منطقه‌ای اثبات کرد. شکست نقشه سقوط سوریه باعث شد دولت‌های عربی دیگر گزینه‌ای جز قبول بشار اسد به عنوان رئیس‌جمهور سوریه نداشته باشند، تا جایی که سفر چند ماه پیش وی به امارات تبدیل به صحنه رسوایی دولت‌های حامی جریانات تکفیری شد. 
در چنین فضایی سفر اخیر بشار اسد به تهران و تاکید وی بر گسترش بیش از پیش روابط تهران- دمشق بازخوردهای متعددی در رسانه‌های منطقه داشت. پایگاه خبری العهد لبنان در گزارشی نوشت: سفر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به تهران و دیدار با مقام معظم رهبری و سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور این کشور، توجه مردم دنیا را به خود جلب کرد و همه اکنون درباره زمان و اهداف احتمالی این سفر و همچنین نتایجی که به دنبال خواهد داشت و تاثیرات آن بر تقویت محور مقاومت صحبت می‌کنند. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز در این باره نوشت: «این سفر دارای ابعاد سیاسی و اقتصادی بود و بشار اسد گفت‌وگوی جامعی با آقای خامنه‌ای در مقابل رسانه‌ها و همچنین دیداری پشت درهای بسته با حضور رئیس‌جمهور ایران داشته که حدود یک ساعت به طول انجامید. ۲ دیدار نیز با رئیس‌جمهور رئیسی صورت گرفت». منابع همراه رئیس‌جمهور سوریه در این سفر به سانا گفتند طرف ایرانی، اهتمام بالایی برای افزایش سطح روابط سیاسی و اقتصادی ۲ کشور در سایه این سفر داشته‌ است. 
شبکه صهیونیستی «کان» اما در گزارشی که نشان از آشفتگی سران این رژیم از سفر رئیس‌جمهور سوریه به ایران داشت، اذعان کرد: این سفر رخدادی کم‌نظیر بود که ما نمی‌توانیم هر روز تکرارش را ببینیم. رئیس‌جمهور سوریه در سفری بی‌سابقه به تهران، از دمشق خارج شد؛ سفری که او از ۳ سال پیش تاکنون انجام نداده بود. به طور خلاصه این دومین بار است که اسد، از ابتدای جنگ تاکنون به ایران سفر می‌کند. «روعی کایس» تحلیلگر مسائل جهان عرب در تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: نکته مهم این است که این سفر کمتر از ۲ ماه پس از سفر تاریخی اسد به امارات - دوست جدید ما در خلیج‌فارس- انجام می‌شود؛ سفری که نشانه گشوده‌ شدن صفحه جدیدی در روابط اسد و کشورهای منطقه به حساب می‌آمد، چرا که این کشورها سعی داشتند اسد را (از ریاست‌جمهوری) پایین بکشند. کایس در پایان اذعان کرد: در اسرائیل کسانی هستند که امیدوارند نزدیک ‌شدن اسد به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس منجر به دور شدن از ایران شود اما تصاویر این دیدار به اندازه کافی گویا بودند. سفر اسد به تهران نشان داد این اتحاد به قوت باقی خواهد ماند و حتی قوی‌تر هم خواهد شد.  

Page Generated in 0/0062 sec