printlogo


کد خبر: 248449تاریخ: 1401/2/21 00:00
اخبار

ساماندهی و حل مشکلات پیش روی کارخانه‌های تولید کاغذ
جلسه بررسی تولید و خودکفایی کاغذ ظهر دیروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در این جلسه که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، گزارشی از مسائل و مشکلات پیش روی برخی کارخانه‌های تولید کاغذ ارائه و تصمیمات لازم برای ساماندهی و حل این مشکلات اتخاذ شد. تأمین سرمایه در گردش کارخانه چوب و کاغذ مازندران، تأمین تسهیلات برای حل مشکلات پیش روی راه‌اندازی کارخانه کاغذ زاگرس و الزام کارخانه کاغذ پارس به تولید 20 هزار تن کاغذ تحریر در سال، از جمله تصمیمات اتخاذ‌شده در این جلسه بود. در این نشست همچنین مقرر شد تمهیدات لازم برای راه‌اندازی کارخانه کاغذ سبز شادگان تا مهر سال 1402 اندیشیده شود. بررسی نحوه تامین ارز مرتبط با واردات کاغذ نشریات از دیگر دستور کارهای این جلسه بود که در این رابطه دستورات لازم صادر و مقرر شد مشکلات این حوزه مرتفع شود. 
***
انتشار موزیک‌ویدئوی فیلم «موقعیت مهدی»
با ادامه اکران فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» و میزبانی حدود نیم میلیونی این فیلم از مخاطبان در سینماها، از موزیک ویدئوی اختصاصی آن رونمایی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، ساخت موسیقی این نماهنگ برعهده مسعود سخاوت‌دوست بوده و شعر آن را نادر الهی و بهزاد گرانمایه به زبان ترکی سروده‌اند که با آوای مجید عصری روی سکانس‌های منتخب این فیلم قرار گرفته است. فیلم‌ سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد تاکنون با جذب بیش از ۳۶۰ هزار مخاطب در سینما و ۱۰۰ هزار مخاطب در اکران‌های سیار، توانسته از مرز فروش ۱۲ میلیارد تومان عبور کند. اکران این فیلم که روایتی متفاوت از زندگی برادران شهید باکری را به تصویر می‌کشد، توسط پخش بهمن سبز در سینماهای سراسر کشور ادامه دارد. 
***
اجرای نمایش «تجربه‌های اخیر 2»
نمایش «تجربه‌های اخیر» به نویسندگی امیررضا کوهستانی که از روز یکشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه به کارگردانی حسین کشفی‌اصل در کارگاه نمایش تئاتر شهر روی صحنه رفته است، روزهای پنجشنبه بیست‌و‌دوم و جمعه بیست‌وسوم اردیبهشت طی ۲ نوبت ساعت‌های ۱۷ و ۱۹ روی صحنه خواهد رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، در این اثر نمایشی که بلیت اجراهای آن برای روزهای پیش رو به اتمام رسیده است (به ترتیب بازی) کیمیا جواهری، امین قنبری، دلارا نوشین، رامونا شاه، مرضیه موسوی، محمد ارفعی و شهاب عباسیان به عنوان بازیگر حضور دارند. هم‌اکنون نمایش‌های «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به کارگردانی هادی مرزبان در تالار اصلی، «هملت پشتکوهی» به کارگردانی ابراهیم پشتکوهی در تالار چهارسو، «خماری» به کارگردانی امین بهروزی در تالار قشقایی و «فریاد خاموش» به کارگردانی محمدهادی عطایی در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه هستند. 
***
«چریک» در انتظار دریافت پروانه ساخت
علی رویین‌تن، کارگردان و فیلمنامه‌نویس درباره آخرین مراحل ساخت فیلمی از زندگی شهید ابراهیم هادی گفت: کار نگارش فیلمنامه «چریک» به پایان رسیده است و در انتظار دریافت پروانه ساخت از سازمان سینمایی هستیم. به گزارش «وطن‌امروز»، کارگردان فیلم «دل‌شکسته» با اشاره به اینکه کارنامه کاری‌اش تماما درباره خانواده شهدا یا زندگی شهدا و نزدیکان‌شان بوده است، درباره سیاست‌های جدید سازمان سینمایی در حمایت از تولید آثاری با مضمون زندگی شهدا عنوان کرد: سینما حرف نیست، سینما عمل است. ما الان یک معضل بزرگی که در کشور داریم و به سینما نیز رسوخ کرده، بروکراسی و مصوبه‌های اداری و از این اتاق به آن اتاق رفتن است. توصیه من به سازمان سینمایی و هر جایی که قصد دارد کار فرهنگی انجام دهد این است که برای کار ارزشی کردن باید بسیجی‌وار حرکت کنند. بسیج تشکل خودجوش است و نیاز به دستور و امر و نهی ندارد و با عشق و علاقه پیش می‌رود. 
***
اکران آنلاین «مرد بازنده»
فیلم سینمایی «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، تهیه‌کنندگی امیر بنان و کامران حجازی و سرمایه‌گذاری مجتبی شاه‌زیدی امروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه اکران آنلاین می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم سینمایی «مرد بازنده» به نویسندگی ابراهیم امینی، حسین حسنی و محمدحسین مهدویان، داستان مردی است که در گیرودار زندگی شخصی پرمساله‌اش، مسؤول رسیدگی به پرونده‌ای رازآلود می‌شود؛ پرونده‌ای که روند کشف آن با شک‌ها و نگرانی‌های او درمی‌آمیزد و زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، امیر دژاکام، مهدی زمین‌پرداز، سجاد بابایی، مجید نوروزی، امیرحسین هاشمی، شبنم قربانی، منوچهر علیپور، ونوس کانلی و ملیکا پازوکی گروه بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی «مرد بازنده» ایفای نقش کرده‌اند.
***
انتصاب 6 مدیر برای شبکه‌های تلویزیون
با حکم محسن برمهانی، معاون سیما مدیران 6 شبکه تلویزیون منصوب شدند. به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محسن برمهانی در احکامی جداگانه مدیران جدید شبکه‌های سیما را منصوب کرد. وی «میثم مرادی‌بینا‌باج» را به سمت مدیر شبکه یک، «حامد بامروت‌نژاد» را به سمت مدیر شبکه 2، «حسین شاه‌مرادی» را به سمت مدیر شبکه 4، «علی عبدالعالی» را به سمت مدیر شبکه آموزش، «محمدحسین کشکولی» را به سمت مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و «محمدصادق باطنی» را به سمت مدیر شبکه امید منصوب کرد. محسن برمهانی که پیش از این به عنوان مدیرکل تامین و رسانه بین‌الملل سیما فعالیت می‌کرد، ۲ روز پیش به ‌عنوان معاون سیما حکم گرفت.

Page Generated in 0/0063 sec