printlogo


کد خبر: 248469تاریخ: 1401/2/21 00:00
اخبار

شناسایی ۱۳۲ بیمار مبتلا به سرخک در کشور
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با بیان اینکه ۱۳۲ بیمار مبتلا به سرخک در کشور شناسایی شدند، گفت:‌ واکسیناسیون برای همه افراد،‌ صرف‌نظر از وضعیت اقامت‌شان در کشور رایگان انجام می‌‎شود. دکتر محسن زهرایی در گفت‌وگو با تسنیم درباره افزایش تعداد موارد شناسایی‌شده سرخک در کشور اظهار کرد:‌ تاکنون 132 مورد ابتلا به سرخک در کشور تأیید شده است و بیشترین مبتلایان در گروه سنی زیر 10 سال هستند. وی افزود: افرادی که تاکنون واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند، شامل اتباع ایرانی و غیرایرانی، می‌توانند با مراجعه به تمام مراکز بهداشتی، ‌این واکسن را دریافت کنند. زهرایی در پاسخ به این سؤال که «آیا واکسن سرخک به اتباع فاقد مجوز اقامت نیز تزریق می‎شود؟» تصریح کرد: واکسیناسیون سرخک برای همه افراد رایگان و بدون نیاز به مدرک خاصی است؛‌ واکسیناسیون برای همه افراد،‌ صرف‌نظر از نحوه و وضعیت اقامت‌شان در کشور رایگان انجام می‌‎شود. رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت اضافه کرد:‌ در اتباع غیرایرانی،‌ واکسن سرخک به گروه سنی 9 ماه تا 30 سال تزریق می‌شود؛‌ اگر افراد به کودکان خود در سنین 12 و 18 ماهگی واکسن سرخک زده‌اند نیاز به واکسیناسیون مجدد وجود ندارد و در صورتی که در 12 و 18 ماهگی واکسن را دریافت نکرده‌اند سریعا به مراکز بهداشت مراجعه و واکسن خود را تزریق کنند.
***
رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد
دستگیری بیش از ۸۰۰ مجرم و سارق در تهران
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری بیش از ۸۰۰ نفر از مجرمان پایتخت از جمله سارقان، قاچاقچیان و اراذل و اوباش خبر داد. سردار حسین رحیمی در اجرای پنجاه‌و‌پنجمین مرحله از طرح رعد به تشریح دستاوردهای این مرحله از طرح پرداخت و گفت: خوشبختانه امروز کلانتری‌ها قدرت و توانایی بالایی در تجسس و برخورد با موارد مجرمانه دارند. وی با بیان اینکه در این مرحله از طرح رعد ماموران پلیس پیشگیری موفق شدند ۳۹۷۰ فقره از اموال مسروقه مردم را کشف کنند، گفت: همچنین ۸۲۳ نفر که در حوزه‌های مختلف سرقت اعم از کیف‌قاپی، موبایل‌قاپی، زورگیری و... فعال بودند شناسایی و دستگیر شدند. رحیمی با اشاره به انهدام ۳۳ باند سرقت در اجرای این طرح گفت: در مجموع در این مرحله از طرح رعد به ۹۲۳ پرونده رسیدگی شد. 
وی با بیان اینکه ۸۵ پاتوق سارقان و محل‌های فروش اموال مسروقه نیز پاکسازی شد، گفت: همچنین 8 محل که به پاتوق مالخران تبدیل شده بود شناسایی و پاکسازی شد. وی از دستگیری 6 تن از اراذل و اوباش فعال در سرقت و ۵۴ تن دیگر از اراذل و اوباش که اقدام به ایجاد مزاحمت برای مردم و ناامنی در سطح شهر کرده بودند نیز خبر داد و گفت: طرح‌های پلیس برای برخورد با اراذل و اوباش به طور مستمر ادامه خواهد داشت و بزودی نیز مرحله جدیدی از طرح اقتدار- طرح برخورد با اراذل و اوباش- به اجرا در می‌آید. 
***
انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات در مرزهای شرق کشور
فرمانده مرزبانی کشور از انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات در مناطق مرزی استان سیستان‌و‌بلوچستان خبر داد. سردار احمدعلی گودرزی گفت: مرزبانان هنگ مرزی زابل در یک اقدام اطلاعاتی و برنامه‌ریزی شده از فعالیت یک باند قاچاق سلاح در منطقه مرزی «قرقری» مطلع شدند که بلافاصله تمهیدات لازم از سوی مرزبانان به کار گرفته شد و موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت. وی افزود:‌ در همین حین ماموران متوجه حضور یک دستگاه خودرو در منطقه شدند که با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح برای بازدید و بازرسی از خودروها اقدام به صدور اخطار کردند ولی قاچاقچیان توجهی به دستور مرزداران نکرده و شروع به تیراندازی به سمت مأموران کردند اما به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان در این امر ناکام ماندند. گودرزی اظهار کرد: مرزداران هنگ مرزی زابل در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو و دستگیری یک قاچاقچی، ۱۸ قبضه سلاح کلاش، ۳ قبضه مینی‌کلاش، ۳ قبضه نارنجک تفنگی۴۰ میلی‌متری، یک قبضه گرینوف به همراه یک عدد لوله یدک و یک قبضه تپانچه به همراه مقادیر قابل توجهی مهمات مربوط به این سلاح‌ها را کشف و ضبط کنند. 
***
مسافران متروی تهران به صورت رایگان غربالگری می‌شوند
سرپرست معاونت امور فرهنگی - اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: همزمان با هفته سلامت، مسافران شهر زیرزمینی به صورت رایگان غربالگری می‌شوند. سیدمحمد نقیب با اشاره به اجرای برنامه غربالگری در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران گفت: این برنامه به مناسبت هفته سلامت و با هدف ارتقای سطح آگاهی مسافران مترو در زمینه سلامت از ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه در پایگاه‌های سلامت انجام می‌شود. وی افزود: این برنامه با همکاری و مشارکت اداره کل سلامت شهرداری تهران اجرا می‌شود و مسافران می‌توانند با حضور در پایگاه‌های سلامت از مشاوره کارشناسان حوزه سلامت برخوردار ‌شوند، همچنین با اندازه‌گیری فشارخون و تست قند خون از وضعیت سلامتی‌شان مطلع شوند. نقیب خاطرنشان کرد: مسافران مترو می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۴ با مراجعه به پایگاه‌های سلامت مستقر در ایستگاه‌های میدان حضرت ولیعصر(عج)، تهران (صادقیه)، ارم سبز، دروازه شمیران، امام خمینی(ره) و آزادگان از این خدمت استفاده کنند. 

Page Generated in 0/0061 sec