printlogo


کد خبر: 248481تاریخ: 1401/2/21 00:00
سخنگوی قوه ‌قضائیه با اشاره به اظهارات توهین آمیز عضو حزب کارگزاران اعلام کرد
فائزه هاشمی تحت تعقیب

گروه سیاسی: روز گذشته آخرین نشست خبری ذبیح‌الله خداییان به عنوان سخنگوی قوه ‌قضائیه برگزار شد. 
وی در بخشی از سخنان خود درباره اجرای حکم احمدرضا جلالی، جاسوس دوتابعیتی که سال 1396 بازداشت شد، اظهار کرد: آقای احمدرضا جلالی فرزند محمد از اتباع ایران و تابعیت ایران دارد و ایرانی است و سال 96 به اتهام جاسوسی و ارتباط با موساد و اقدام علیه امنیت کشور و افشای اطلاعات طرح‌های سری و فوق‌سری و حتی اطلاعات مربوط به دانشمندان هسته‌ای تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد و بعد از بازداشت وی، کشور سوئد تابعیت و امتیازی به او داد. این شخص به لحاظ اتهامات متعدد به اعدام‌ محکوم شده و حکم قطعی است و در دستور کار مقامات قضایی است و نسبت به اجرای حکم اقدام خواهند کرد. 
خداییان در پاسخ به سوالی درباره مبادله احمدرضا جلالی و حمید نوری شهروند ایرانی که به صورت غیرقانونی توسط دادگاه سوئد محاکمه می‌شود، گفت: این دو ارتباطی با هم ندارند. آقای حمید نوری بی‌گناه و محاکمات ایشان نامشروع است. آقای جلالی 2 سال قبل از ایشان بازداشت شده و حکم قطعی در موردش صادر شده است. بحث مبادله مطرح نیست و قوه ‌قضائیه بر اساس حکم صادره اقدام خواهد کرد. 
سخنگوی دستگاه قضا در ادامه در ارتباط با اظهارات اخیر فائزه هاشمی که خواستار تحریم نیروهای مسلح کشورمان شده و به پیامبر گرامی اسلام(ص) اهانت کرده بود، گفت: در رابطه با هر ۲ موضوع پرونده‌ای در دادسرای تهران تشکیل شده و دادستان به عنوان مدعی‌العموم پیگیر موضوع است. 
وی درباره علنی برگزار شدن دادگاه‌های مفاسد اقتصادی نیز گفت: تمام محاکمات ما اعم از اقتصادی و غیراقتصادی علنی است. علنی بودن هم به معنی انتشار محاکمات نیست. ما در ماه‌های اخیر بویژه در دوره تحول، محاکمات متعددی داشتیم که نه‌تنها علنی بوده بلکه منتشر شده است، مثل بانک سرمایه. این طور نیست که جلسات دادگاه علنی نباشد. در 3-2 ماه اخیر با تاکید ریاست قوه ‌قضائیه در رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی، ۹۶ پرونده را رسیدگی کردیم که به صدور حکم قطعی منتهی شدند، لذا برخورد با مفاسد جدی و قاطع است و ادامه دارد. 
خداییان همچنین در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی نیز اظهار کرد: این فرد همچنان در زندان است و نسبت به تسویه بدهی خود اقدام نکرده است. 
ذبیح‌الله خداییان همچنین در این نشست گفت بزودی شخص دیگری جایگزین او در این سمت خواهد شد. 

Page Generated in 0/0087 sec