printlogo


کد خبر: 248493تاریخ: 1401/2/22 00:00
اخبار

افتتاح غرفه قطر در نمایشگاه کتاب تهران
غرفه قطر در نمایشگاه کتاب تهران صبح دیروز  چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت با حضور رئیس و قائم‌مقام سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح شد. به گزارش مهر، صبح دیروز غرفه قطر در نمایشگاه کتاب تهران با حضور یاسر احمدوند رئیس نمایشگاه کتاب و علی رمضانی قائم‌مقام سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش بین‌الملل افتتاح شد. علی رمضانی قائم‌مقام سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، جاسم ابوالعینین رئیس نمایشگاه کتاب دوحه قطر، اسماً الکواری مدیر انتشارات دارالبجه و ریاض الیاسین رئیس اتحادیه ناشران در این مراسم حضور داشتند. سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ ۱۴۰۱ در ۲ بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود. 
***
زندگی و زمانه «شهریار» در شبکه مستند
مستند «اولدوز سایاراق» (هنگامه شمردن ستاره‌ها) پرتره‌ای از «استاد شهریار» ۲۵ اردیبهشت‌ ساعت ۱۸ در روز گرامیداشت زبان و ادب فارسی از قاب شبکه مستند سیما پخش می‌شود. به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، «هنگامه شمردن ستاره‌ها» به تهیه‌کنندگی مصطفی رزاق‌کریمی و کارگردانی قربانعلی طاهرفر در شبکه مستند تولید شده و به زندگی و زمانه استاد شهریار می‌پردازد. به گفته طاهرفر، ویژگی منحصر به فرد این اثر آن است که برای پرهیز از چندروایتی در بیان زندگی و اندیشه استاد شهریار، همچنین برای دستیابی به حقایق زندگی او، با بهره‌گیری از آرشیوی کامل از گفت‌و‌گو‌های موجود از این ادیب نام‌آور و با تکیه بر چند گفتار تصویری اختصاصی از او، «شهریار» به روایت «شهریار» به تصویر کشیده شده است. این مستند از مجموعه ۱۰ قسمتی «چونان سرو» درباره ۱۰ چهره از مفاخر برجسته فرهنگی و علمی کشور تهیه شده است. سعید وزیری، مجری طرح این مستند تلویزیونی است و از دیگر عوامل آن می‌توان به صدرا صدوقی، مشاور رسانه‌ای اشاره کرد. این مستند ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۸ از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرارش چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ ساعت ۱۹:۳۰ خواهد بود.
***
ویژه‌برنامه‌های روز بزرگداشت فردوسی برگزار می‌شود
دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری به مناسبت ۲۵ اردیبهشت، روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، ویژه برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری به مناسبت ۲۵ اردیبهشت، روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، ویژه‌برنامه‌های مختلفی با همکاری مراکز تجسمی، موسیقی و دفتر طنز حوزه هنری برگزار می‌کند. 
اجرای قطعه موسیقی «وطن فارسی» به خوانندگی «امیرحسین سمیعی» از ایران و «عارف جعفری» از افغانستان براساس شعری از «شهاب شهرزاد» و سخنرانی ۲ تن از فارسی‌پژوهان و از اعضای شورای راهبردی دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری با موضوع جایگاه و اهمیت زبان فارسی از جمله ویژه‌برنامه‌های در نظر گرفته شده این دفتر برای این روز است که در قالب برنامه طنز «در حلقه رندان» برگزار می‌شوند. علاقه‌مندان برای حضور در برنامه‌ها و بازدید از نمایشگاه‌های یادشده می‌توانند به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ مراجعه کنند.
***
صدور مجوز ساخت برای ۵ فیلم
شورای صدور پروانه ساخت در جلسه اخیر خود با ۵ فیلمنامه سینمایی و ۲ فیلمنامه غیرسینمایی موافقت کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، «ماه رخسار» به تهیه‌کنندگی مصطفی کیایی و کارگردانی و نویسندگی عزیزالله حمیدنژاد، «رکسانا» به تهیه‌کنندگی مسعود ردایی، کارگردانی و نویسندگی پرویز شهبازی، «بر زلال مهتاب» به تهیه‌کنندگی مجید صدیقی و کارگردانی و نویسندگی رهبر قنبری، «آپلود» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی جهان خادم‌المله و «شهر شلوغ» به تهیه‌کنندگی یوسف صمدزاده و کارگردانی و نویسندگی اسماعیل فلاح‌پور به عنوان فیلمنامه‌های سینمایی، «عشق بی‌انتهاست» به تهیه‌کنندگی محمدرضا رحمانیان، کارگردانی اقدس آقاپوریان و نویسندگی حمید سلیمانی به عنوان فیلمنامه مستند و «بعد از بیتا» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی عدنان کابوسیان به عنوان فیلمنامه داستانی، موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند. 
***
انتصاب معاون استان‌های حوزه هنری
محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی طی حکمی ضمن تشکر از تلاش‌های میثم مرادی بیناباج، سعید لشکری را به عنوان معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، سعید لشکری، دانشجوی دکترای مدیریت رسانه در گذشته مسؤول دوره راویان نور سازمان بسیج دانشجویی کشور، مسؤول آموزشی دوره خط امام سازمان بسیج دانشجویی کشور، مدیر رسانه و ارتباطات قرارگاه پیشرفت و آبادانی، مدیرکل ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی، دبیر کارگروه تحول معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری و مدیرکل برنامه و بودجه معاونت برنامه‌ریزی و امور راهبردی حوزه هنری بود. 

Page Generated in 0/0072 sec