printlogo


کد خبر: 248504تاریخ: 1401/2/22 00:00
مجمع و دبیرکل همه‌کاره فوتبال شدند
امید به بازگشت ثبات

از رسمیت افتادن هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال باعث شد اعضای مجمع با هماهنگی دبیرکل، برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به این فدراسیون را تا روز دهم خرداد پیش ببرند. فدراسیون فوتبال که باید در سال منتهی به جام‌جهانی امور مربوط به آماده‌سازی تیم ‌ملی را بدون مشکل و با برنامه از پیش در نظر گرفته شده جلو ببرد، در انجام ابتدایی‌ترین مسائل خود سرگردان و آشفته است و کسی بدرستی نمی‌داند آینده این فدراسیون پرحاشیه و البته بی‌ثبات به کجا خواهد رسید. اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال که بهمن‌ سال گذشته در اقدامی بی‌سابقه تصمیم به برکناری رئیس گرفتند، از آن زمان تاکنون نتوانسته‌اند ابتدایی‌ترین مسائل فدراسیون را حل‌و‌فصل کنند و هر روز بر اختلافات‌شان اضافه شده است. آنها که مدعی بهتر کردن شرایط فوتبال بودند، حالا به خاطر منافع شخصی دست به هر اقدامی می‌زنند و حاضر نیستند به خاطر منافع ملی از خودشان بگذرند. 
 
* تلاش برای برگزاری جلسه رسمی
هیات‌رئیسه که رای خودش را از مجمع گرفته است، بدون اینکه با اعضای مجمع مشورتی داشته باشد، تصمیم به عزل موقت رئیس گرفت و از آنجا که مستنداتی برای این تصمیم نداشتند، دچار اختلاف و بی‌ثباتی شده‌اند و با وجود تلاشی که کرده‌اند، هنوز نتوانسته‌اند نشست رسمی داشته باشند و در هر جلسه چند عضو غایب بوده‌اند. 
 
* هیأت‌رئیسه از رسمیت افتاد
به دنبال شدت گرفتن اختلاف نظری که بین اعضای هیات‌رئیسه وجود داشت، جلسات در نظر گرفته شده به حد نصاب
نرسید تا هیات‌رئیسه از رسمیت بیفتد و به یک جمع بی‌تاثیر و آشفته تبدیل شود. در آخرین جلسه اعضای هیات‌رئیسه تلاش شد تعداد اعضا به 8 نفر برسد و جلسه رسمیت پیدا کند اما با وجود اقدام عجیب برای حضور آنلاین عضو بازداشتی در جلسه، باز هم تعداد اعضا به حد نصاب نرسید. 
 
* دبیرکل و مجمع همه‌کاره شدند
با از رسمیت افتادن هیات‌‌رئیسه فدراسیون فوتبال، مجمع و دبیرکل تصمیم‌گیر اصلی شدند تا با همکاری و هماهنگی یکدیگر دستور جلسه مجمع ۱۰ خرداد را نهایی کنند. به این ترتیب هیات‌رئیسه تا زمان برگزاری مجمع هیچ تاثیری در تصمیمات نخواهد داشت و این اعضای مجمع هستند که می‌توانند موارد مدنظرشان را از طریق دبیرکل پیش ببرند. 
 
* در نظر گرفتن ۳ نشست عجیب
حسن کامرانی‌‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال با درخواست اکثریت اعضا 3 نشست متوالی را برای آنها در نظر گرفته که کاملا عجیب است. ساعت ۱۴ یکشنبه ۲۵ اردیبهشت‌، ساعت ۱۰ صبح دوشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ و ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ تاریخ مدنظر جلسات هفته آینده هیأت‌رئیسه است. این در حالی که مصوبات هیأت‌رئیسه به اندازه‌ای است که تمام آنها را می‌توان در یک نشست بررسی کرد. 
 
* دعوت از عزیزی‌خادم به مجمع
مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به منظور بررسی و رای‌گیری درباره عزل یا ماندن شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس معزول این فدراسیون ۱۰ خرداد در سالن هگمتانه هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد. بر همین اساس، حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال با ارسال نامه‌ای به شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از وی دعوت کرده است در این مجمع حضور پیدا کند. 
 
* ارائه گزارش‌های مالی در مجمع
بر اساس اختیاری که اعضای مجمع ۲ سال قبل به یک شرکت حسابرسی داده‌‌اند، این شرکت موظف است همه اسناد و مدارک مالی فدراسیون در مدت قرارداد خود را در مجمع ارائه کند و گزارش افراد دیگری که از سوی برخی اعضای هیات‌رئیسه برای حسابرسی در نظر گرفته شده‌اند، وجاهت قانونی نخواهد داشت و برخلاف تصمیم مجمع خواهد بود. 
 
* امیدواری به پایان آشفتگی در فوتبال
در شرایطی که هیات‌رئیسه از رسمیت افتاده و توان اداره فدراسیون فوتبال را ندارد، اهالی این رشته امیدوارند در مجمع ۱۰ خرداد تکلیف همه چیز مشخص شود و این فدراسیون به آرامش برسد. تیم ملی فوتبال ایران برای حضور آبرومند در جام‌جهانی نیازمند آرامش و برنامه تدارکاتی مناسب است و با شرایطی که فدراسیون فوتبال دارد، نمی‌توان به موفقیت تیم ‌ملی امیدوار بود.
***
انتقاد بهزاد داداش‌زاده از وضعیت این روزهای فدراسیون فوتبال
منفعت شخصی‌شان مهم است
زهره فلاح‌زاده: بازیکن سابق سرخابی‌ها در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» صریحا می‌گوید دل اعضای هیات‌رئیسه به هیچ‌وجه برای این فوتبال نمی‌سوزد و آنها به دنبال منافع شخصی خود هستند. بهزاد داداش‌زاده درباره شرایط این روزهای فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در حال حاضر فدراسیون فوتبال بی‌صاحب و بلاتکلیف است و میرشاد ماجدی سرپرست این کمیته تک و تنها در میان سایر اعضایی که سابقه چندانی در فوتبال ندارند، گیر افتاده است. وی ادامه داد: بعد از عزل عزیزی‌خادم توسط هیات‌رئیسه، به جای اینکه آرامش به فوتبال بازگردد، هر روز شاهد اتفاقات بدی در هیات‌رئیسه هستیم که شایسته فوتبال کشورمان نیست. افرادی وارد فوتبال شده‌اند که هیچ سابقه درخشان و خوبی در این رشته ندارند. بازیکن سابق تیم‌‌های استقلال و پرسپولیس گفت: واقعا این فدراسیون جای تاسف دارد. برخی افراد در این مجموعه با گرفتن حقوق‌ها و پاداش‌های نجومی نشان دادند فقط به دنبال سوءاستفاده هستند. این افراد به اسم فوتبال به همه جا رسیدند و بهتر است خودشان کنار بروند و مجمع فدراسیون با یک تصمیم و اتحاد کامل این افراد را از فوتبال دور کند. از زمانی که گفته شده قرار است نهادهای نظارتی ورود کنند، وضعیت بهتر شده و آقایان یکی پس از دیگری در حال برملا کردن اسرار و سوءاستفاده‌های یکدیگر هستند. سرمربی سابق تیم ‌ملی فوتبال ساحلی درباره شرایط این روزهای فوتبال ساحلی هم گفت: همان‌طور که گفتم فدراسیون فوتبال بلاتکلیف است و به نظر می‌رسد پولی در اختیار ندارد. چگونه می‌توان از فدراسیونی که شرایط مالی خوبی ندارد، توقع داشت و درخواست کمک به فوتبال ساحلی کرد؟! برگزاری اردو و بازی‌های تدارکاتی به پول نیاز دارد. برای من فرقی ندارد در فوتبال یا فوتبال ساحلی حضور داشته باشم. همه می‌دانند من سال 2011 به عنوان سرمربی تیم‌ ملی فوتبال ساحلی با دست خالی جام قهرمانی در آسیا گرفتم. داداش‌زاده در ادامه تصریح کرد: هیأت‌رئیسه فدراسیون خود باید پاسخگوی عملکردشان باشند که آیا کارهایی که تا امروز انجام داده‌اند درست بوده یا خیر؟ بنده به عنوان پیشکسوت ملی حق دارم بدانم در فدراسیون چه خبر است. در حال حاضر با مصاحبه‌های‌مان فقط داریم افرادی را که اصلا هویتی در فوتبال ندارند، مطرح می‌کنیم. این افراد با حضور در فدراسیون، برای انتخابات شورای شهر و مجلس خود را آماده می‌کنند و متأسفانه هر کاری را که به صلاح خودشان است انجام می‌دهند. وی همچنین درباره هفته 26 لیگ برتر فوتبال گفت: این هفته را‌‌‌‌‌‌‌‌ باید با عنوان «فوتبال پاک» نامگذاری کرد. قبل از برگزاری بازی‌های پرسپولیس- ذوب‌آهن و پدیده‌- استقلال در فضای مجازی و در رسانه‌ها مطرح شده بود امکان تبانی وجود دارد اما همان‌طور که همه دیدند فوتبال پاکی را‌‌‌‌‌‌‌‌ از سوی این تیم‌ها شاهد بودیم و باید به این باشگاه‌ها تبریک گفت. هیچ مربی و باشگاهی دوست ندارد اعتبار خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ زیر سؤال ببرد. شاگردان تارتار جوانمردانه مقابل پرسپولیس بازی کردند و بازی استقلال و شهرخودرو تا دقایق پایانی با تساوی همراه بود که در نهایت استقلال توانست در ثانیه‌‌‌‌‌‌‌های آخر گل پیروزی را‌‌‌‌‌‌‌‌ به ثمر برساند، پس باید به این تیم‌ها برای این بازی جوانمردانه تبریک گفت.  

Page Generated in 0/0059 sec