printlogo


کد خبر: 248524تاریخ: 1401/2/22 00:00
اخبار

هشدار پلیس به جاماندگان یارانه جدید
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به احتمال کلاهبرداری و سودجویی از جاماندگان یارانه‌های جدید واریزشده، هشدار داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به واریز یارانه‌های جدید به حساب برخی سرپرستان خانوار در کشور گفت:‌ ممکن است برخی افراد به هر دلیلی این یارانه را دریافت نکرده باشند، این افراد باید توجه داشته باشند که در دام افراد سودجو و فرصت‌طلبی که از هر موضوعی برای کلاهبرداری و اقدامات مجرمانه استفاده می‌کنند، نیفتند. وی با بیان اینکه ممکن است افراد سودجو و فرصت‌طلب با انتشار تبلیغاتی نظیر «ثبت‌نام از جاماندگان یارانه»، «دریافت یارانه»، «افزایش مبلغ یارانه» و... بخواهند از شهروندان سوءاستفاده و کلاهبرداری کنند، افزود: این افراد معمولا تبلیغات خود را در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و همچنین سایت‌های فاقد مجوز منتشر می‌کنند. 
در ادامه نیز یا کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان هدایت می‌کنند، یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت کرده و از آن سوءاستفاده می‌کنند. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با تاکید بر اینکه شهروندان به هیچ عنوان نباید فریب این تبلیغات را بخورند، اظهار کرد: چه افرادی که ممکن است جزو جاماندگان دریافت این یارانه باشند و چه افرادی که ممکن است به رقم آن اعتراض داشته باشند، لازم است حتما اخبار و روش‌های پیگیری را از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی دنبال کنند و به هیچ عنوان به تبلیغات بی‌نام و نشان فضای مجازی اعتماد نکنند. 
***
واریز یک میلیون و ۳۲۰ هزارتومان به حساب مددجویان کمیته امداد
مدیرکل کمیته امداد استان تهران از توزیع ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار پرس غذا، یک میلیون و ۳۲۵ هزار افطاری ساده و ۲۲۰ هزار سبد کالا در طرح اطعام مهدوی بین نیازمندان در سال جاری خبر داد. سیدابوالفضل پرپنچی در یک نشست خبری با اشاره به راه‌اندازی سامانه امداد هوشمند بیان کرد: اکنون در امداد هوشمند مردم ثبت درخواست می‌کنند و بر اساس اطلاعاتی که به سامانه ما وصل هستند، یک بررسی اولیه انجام می‌شود و در نهایت بعد از تایید، وارد چرخه حمایتی می‌شوند. وی بیان کرد: الکترونیکی شدن خدمات، باعث افزایش سرعت افزایش رضایتمندی و... شده است. 
پرپنچی در ادامه به موضوع رفع فقر مطلق اشاره کرد و افزود: در مرحله شناسایی، افرادی که شناسایی شده‌اند، پس از جمع‌‌بندی‌ها در بحث ارائه خدمات درمان، سرپناه و معیشت و... خدمات لازم به آنها ارائه می‌شود. وی در ادامه با بیان اینکه مستمری امداد امسال نسبت به سال قبل حدود ۲۲ درصد افزایش یافت، افزود: خانواده یک نفره ۴۵۰ هزار تومان، ۲ نفره ۶۰۰ هزار تومان، ۳ نفره ۸۴۰ هزار تومان، 4 نفره یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و 5 نفره و بیشتر یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان مستمری ماهانه به حساب‌شان واریز می‌شود. 
***
هشدار برق‌گرفتگی در استفاده از وسایل سرمایشی
سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد سال گذشته ۸۳۴ نفر بر اثر برق‌گرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند؛ عددی که در مقایسه با سال قبل افزایش 12.9 درصدی را نشان می‌دهد. این سازمان اعلام کرد در سال گذشته جمعا ۸۳۴ نفر شامل ۷۵۶ مرد و ۷۸ زن بر اثر برق‌گرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که تعداد تلفات برق‌گرفتگی ۷۳۹ نفر بود، 12.9 درصد افزایش داشته است. 
از سویی با شروع فصل گرم سال، تعداد قربانیان برق‌گرفتگی در جداول آماری سازمان افزایشی می‌شود به طوری که بیشترین تعداد قربانیان برق‌گرفتگی در تابستان ثبت شده است. به نظر می‌رسد یکی از دلایل این افزایش آمار، راه‌اندازی دستگاه‌های برودتی و سرویس کولرها در آغاز فصل تابستان است که بدون ‌شک رعایت هشدارها و نکات ایمنی می‌تواند آمار برق‌گرفتگی و تلفات ناشی از آن را تا حدی کاهش دهد. بر اساس آمارهای موجود، سال گذشته بیشترین تعداد تلفات برق‌گرفتگی در ماه‌های تیر و مرداد به ترتیب با ۱۰۵ و ۱۰۲ کشته گزارش شده است.  
***
2  برابر شدن آمار دانش‌آموزان «نیازمند تلاش» در برخی دروس
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: با رصد یادگیری دانش‌آموزان متوجه شدیم میزان یادگیری دانش‌آموزان در دوران کرونا بسیار افت کرده که در برخی دروس آمار دانش‌آموزان «نیازمند به تلاش» ۲ برابر شده است. 
رضوان حکیم‌زاده با بیان اینکه تجربه‌ مثبت بازگشایی به همگان نشان داد آموزش‌های حضوری تا چه حد می‌تواند گره‌گشا باشد، گفت: سعی کردیم برنامه‌ریزی ما در این نشست به شکلی باشد تا استان‌ها مسؤولیت تبیین برنامه‌ها را بر عهده بگیرند. حکیم‌زاده گفت: برای تابستان امسال نیز برای جبران افت یادگیری دانش‌آموزان، کلاس‌های جبرانی برگزار خواهیم کرد. 
وی با بیان اینکه هیچ تغییری در نحوه ارزشیابی از دانش‌آموزان رخ نداده است، افزود: قرار نیست سیستم نمره‌دهی در دوره ابتدایی اعمال شود. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: بر اساس ارزشیابی کیفی توصیفی، معلم می‌تواند از ابزارهای مختلفی برای ارزشیابی از دانش‌آموزان استفاده کند.

Page Generated in 0/0065 sec