printlogo


کد خبر: 248525تاریخ: 1401/2/22 00:00
هشدار سازمان هواشناسی درباره وزش شدید باد، رگبار و رعد و برق در تهران
افزایش محسوس دما در برخی مناطق کشور

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران امروز ابری و نیمه ابری همراه با وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی 5 روز آینده کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات بویژه امروز همراه با وزش باد شدید و در پاره‌ای نقاط بویژه در نیمه‌جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد خیلی شدید و خیزش موقت گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود. 
امروز در پاره‌ای نقاط از جمله در ارتفاعات استان گاهی رگبار باران و روز جمعه (۲۳ اردیبهشت) نیز در اکثر نواحی استان در بعضی ساعات وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد، بارش تگرگ مورد انتظار است. همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از وزش باد شدید و خیلی شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی بویژه در نیمه جنوبی و غرب استان طی امروز و فردا خبر داد. این شرایط جوی در نیمه جنوبی و غربی استان تهران مورد انتظار است و وزش باد شدید و خیلی شدید، خیزش گرد وخاک، شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت، افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی را به دنبال دارد. 
اداره کل هواشناسی استان تهران در این شرایط برای کاهش آسیب‌های احتمالی، اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز بویژه برای افراد آسیب‌پذیر، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و...، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره را توصیه می‌کند. در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسؤول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همچنین از رگبار باران در برخی استان‌ها و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و افزایش محسوس دما در برخی مناطق کشور خبر داد. 
صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۲ و ۲۳ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق و استان‌های ساحلی دریای خزر بویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد. به گفته وی، روز شنبه (۲۴ اردیبهشت) در برخی نقاط استان‌های واقع در مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و نواحی مرکزی و شرقی دریای خزر، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت و در سایر نقاط کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم می‌شود. روز یکشنبه (۲۵ اردیبهشت) نیز در غالب مناطق کشور جو آرام و پایدار، همراه با افزایش محسوس دما خواهد بود. 
وی افزود: امروز (دیروز چهارشنبه) توده گرد و خاک وارد شده به کشور سبب کاهش دید و کیفیت هوا و افزایش شاخص‌های آلودگی در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و برخی مناطق مرکز، جنوب، دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز شد.

Page Generated in 0/0059 sec