printlogo


کد خبر: 248541تاریخ: 1401/2/22 00:00
اخبار

تماس تلفنی نخست‌وزیر بلژیک با رئیس‌جمهور
رئیسی: ایران از تقویت مناسبات تهران- بروکسل استقبال می‌کند
رئیس‌جمهور با اشاره به زمینه‌ها و ظرفیت‌های مناسب ایران و بلژیک برای ارتقای سطح تعاملات اظهار داشت: از تلاش‌ها برای تقویت و گسترش مناسبات تهران و بروکسل استقبال می‌کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی ظهر چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «الکساندر دی کرو» نخست‌وزیر بلژیک با بیان اینکه ۲ کشور در طول سالیان طولانی روابط دیپلماتیک خود را بر اساس اصول احترام و منافع متقابل به پیش برده‌اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌ها برای تقویت و گسترش مناسبات تهران و بروکسل استقبال می‌کند. رئیس‌جمهور با اشاره به زمینه‌ها و ظرفیت‌های مناسب در 2 کشور برای ارتقای سطح تعاملات افزود: عملیاتی شدن ظرفیت‌های بالقوه در روابط دوجانبه می‌تواند زمینه مناسبی برای افزایش همکاری‌های ۲ کشور نیز باشد. «الکساندر دی کرو» نخست‌وزیر بلژیک نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به پیشینه طولانی و مثبت روابط ۲ کشور و مهم توصیف کردن این روابط برای بلژیک، اظهار امیدواری کرد روند گسترش روابط و تعاملات کشورش با جمهوری اسلامی با تلاش مسؤولان ۲ کشور به شکل مطلوبی به پیش برود. نخست‌وزیر بلژیک گفت: به دنبال تقویت روابط دوجانبه با ایران بویژه در حوزه اقتصادی و کنسولی هستیم. 
***
امیر قطر امروز به تهران سفر می‌کند
شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی،‌ امیر قطر امروز در رأس یک هیات بلندپایه سیاسی- اقتصادی به دعوت رسمی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی،‌ به تهران سفر می‌کند. استقبال رسمی،‌ گفت‌وگوی دوجانبه روسا و رایزنی هیات‌های عالی ۲ کشور و مصاحبه مطبوعاتی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و امیر قطر از برنامه‌های این سفر یک روزه است. 
***
مورا با باقری دیدار کرد
انریکه مورا، معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین با علی باقری، رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران دیدار کرد. به گزارش ایسنا، انریکه مورا، معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی و نماینده اتحادیه در مذاکرات وین در صفحه توئیتر خود درباره سفرش‌ به تهران نوشته بود: دوباره به تهران می‌روم تا با علی باقری‌کنی و دیگر مقامات درباره مذاکرات وین و دیگر مسائل دیدار کنم. کار در زمینه حل کردن اختلافات باقیمانده در این مذاکرات ادامه دارد. پیش‌تر نورنیوز اعلام کرده بود، مورا سه‌شنبه هفته جاری برای ادامه گفت‌وگو با مسؤولان جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر خواهد کرد. با توجه به نقش اتحادیه اروپایی در زمینه مبادله دیدگاه‌های تهران و واشنگتن، سفر انریکه مورا به تهران می‌تواند گام جدیدی برای رایزنی‌های سازنده پیرامون موضوعات اندک ولی مهم باقیمانده تلقی شود. «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی نیز در گفت‌وگویی با روزنامه فایننشال‌تایمز مطرح کرد به دنبال «یک راه‌‌حل میانه» برای شکستن بن‌بست مذاکرات وین است که خطر بی‌نتیجه گذاشتن تلاش‌های بیش از یک ساله اتحادیه اروپایی را برای انجام یک توافق در بر دارد. 
***
ایران شهادت خبرنگار الجزیره توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به خبرنگار شبکه الجزیره را گواه روشنی بر عدم پایبندی این رژیم به نقش و جایگاه مطبوعات دانست. به گزارش تسنیم، سعید خطیب‌زاده هدف قراردادن تعمدی خانم شیرین ابوعاقله، خبرنگار سرشناس شبکه الجزیره در سرزمین‌های اشغالی توسط نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی را بشدت محکوم کرد و شهادت این خبرنگار ارشد را به خانواده وی، شبکه الجزیره و خبرنگاران متعهد به آرمان فلسطین و قدس شریف در سراسر جهان تسلیت گفت. سخنگوی وزارت امور خارجه این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را گواه روشنی بر عدم پایبندی این رژیم به نقش و جایگاه مطبوعات، رسانه‌ها و خبرنگاران، در آگاهی‌بخشی به افکار عمومی دانست که بر ‌خلاف ادعاهای دروغین ماشین تبلیغاتی صهیونیسم و رسانه‌های وابسته، از انتشار حقایق و اخبار صحیح واهمه دارد و تا مرز کشتار خبرنگاران پیش می‌رود. خطیب‌زاده از سازمان‌های بین‌المللی، نهادهای حقوق‌بشری و اتحادیه‌های رسانه‌ای بین‌المللی خواست درباره شهادت خانم شیرین ابوعاقله تحقیقات مستقلی صورت گیرد و رژیم صهیونیستی نسبت به این جنایت خود پاسخگو شود. 
***
توسط رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا مطرح شد 
طرح ایران برای انتقام ترور شهید سپهبد سلیمانی
رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا بتازگی ادعاهایی را درباره تحت تعقیب قرار دادن مقامات ارشد دولت دونالد ترامپ از سوی ایران جهت اجرایی کردن طرحی برای انتقام ترور سردار شهید قاسم سلیمانی مطرح کرد. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری نیوزمکس، آوریل هاینز مدعی شد ایران ممکن است بزودی دست به اجرای طرحی برای «انتقام» ترور ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروهای قدس سپاه پاسداران بزند. رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا هشدار داد تعقیب مقامات ارشد پیشین آمریکایی در دولت دونالد ترامپ از جمله جان بولتون مشاور امنیت ملی، مایک پمپئو وزیر خارجه دولت ترامپ و آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن می‌تواند برای انتقام احتمالی به شهادت رساندن سردار شهید سلیمانی در ژانویه ۲۰۲۰ در عراق باشد که به دستور دونالد ترامپ انجام شده بود. او مدعی شد: ارزیابی ما این است که بیشتر انگیزه آنها [ایران] در این سناریو در ارتباط با ژنرال سلیمانی و به نوعی بخشی از تلاش‌های‌شان برای انتقام است. رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا با خودداری از ارائه اطلاعات غیرمحرمانه بیشتر، تلاش برای بازدارندگی از این اقدام را «چالش‌برانگیز» تلقی کرد. 

Page Generated in 0/0058 sec