printlogo


کد خبر: 248585تاریخ: 1401/2/24 00:00
اخبار

دولت همت کرده بیماری اقتصادی 50 ساله را درمان کند
خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به طرح اصلاح نظام یارانه‌ها گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند کارهای امروز دولت کارهای بسیاری مهمی است و همه باید کمک کنند دولت به این اهداف برسد. آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه اقتصاد کشور بیمار است، تصریح کرد: منصفانه بپذیریم که اقتصاد کشور بیمار است و این را همه افرادی که در اقتصاد کار کرده‌اند، معترف هستند. در عرصه بانکی، نظام مالیاتی، ساختار بودجه، فضای کسب‌و‌کار، توزیع کالاها، وابستگی اقتصادی کشور به نفت و سایر حوزه‌ها مشکلاتی وجود دارد. وی افزود: این بیماری برای یک روز و ۲ روز و یک سال و ۲ سال نیست، بلکه سابقه نیم قرن دارد. مشکلات اقتصادی از دهه 50 شروع شد و دولت‌ها بعد از انقلاب تلاش کردند این مسائل را برطرف کنند که چندان موفق نبودند اما دولت سیزدهم همت کرده و تلاش دارد آرام‌آرام این بیمار را از بیماری دربیاورد، این دولت صداقت را پیشه کرده و در پیشانی دولت صداقت نوشته است. این جای تشکر دارد. 
***
وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای به مناسبت یوم النکبه:
«١۴ مه» یادآور اشغال، قتل عام و آوارگی ملت فلسطین است
وزارت امور خارجه کشورمان در آستانه سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی - روز نکبت - بیانیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: ١۴ مه ‌١٩۴٨ میلادی، یوم النکبه، یادآور اشغال، قتل عام و آوارگی صاحبان اصلی سرزمین فلسطین توسط غاصبان و اشغالگران صهیونیست و شروع روند سیستماتیک نقض گسترده حقوق طبیعی و اولیه ملت فلسطین است. در بخش دیگری از این بیانیه با یادآوری این مهم که مساله فلسطین موضوع اول و اساسی جهان اسلام است، آمده: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که برقراری صلحی عادلانه و پایدار در خاورمیانه جز از طریق حل‌وفصل مسائل اساسی این بحران از جمله پایان اشغال سازمان‌یافته فلسطین، بازگشت آوارگان، تعیین نظام آینده فلسطین بر اساس همه‌پرسی ملی با حضور تمام ساکنان اصلی آن و نهایتاً تشکیل دولت یکپارچه فلسطین به پایتختی قدس شریف به سرانجام نخواهد رسید. 
***
نیروی دریایی ارتش مانع ربوده‌ شدن کشتی تجاری ایرانی شد
تفنگداران نیروی دریایی ارتش صبح روز گذشته مانع ربوده‌ شدن یک کشتی تجاری ایرانی توسط دزدان دریایی شدند. بر این اساس، ناوگروه 80 نیروی دریایی ارتش بامداد دیروز ‌با دریافت پیامی مبنی بر حمله دزدان دریایی ناشناس به کشتی تجاری ایرانی در خلیج عدن با دزدان دریایی درگیر شد. با ورود تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش به منطقه و تبادل آتش بین ۲ طرف، دزدان دریایی متواری شدند و کشتی تجاری ایرانی هم‌اکنون با سلامت کامل در حال عزیمت به سوی مقصد است. 
با توجه به شیوع پدیده دزدان دریایی، از سال 87 تاکنون ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش دائماً در منطقه خلیج عدن دریای سرخ و اقیانوس هند در حال گشت‌زنی و اسکورت ناوگان تجاری ایران و کشورهای دیگر بوده‌اند. هم‌اکنون ناوگروه 80 نیروی دریایی ارتش در قالب ناوشکن البرز و ناو پشتیبانی بوشهر در منطقه خلیج عدن و اقیانوس هند در حال انجام ماموریت است. 
***
دیدار تعدادی از اعضای جنبش نُجَبا با سفیر جدید ایران در عراق
تعدادی از اعضای جنبش نُجَبا در عراق با محمد‌کاظم آل‌صادق، سفیر جدید ایران در بغداد دیدار و رایزنی کردند. 
به گزارش ایسنا، نُجَبا در صفحه توئیتر خود در این زمینه نوشت: « شیخ علی الاسدی، رئیس شورای سیاسی جنبش نُجَبا و هیات همراه با محمدکاظم آل‌صادق، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در عراق دیدار کردند و تصدی سفارت جمهوری اسلامی را تبریک گفتند».
***
ارز ۴۲۰۰ تومانی سفره‌های زیادی را ازحرام پر کرد
نایب‌‌رئیس مجلس با بیان اینکه خانواده‌های ضعیف بهره‌ای از ارز 4200 تومانی نداشتند، گفت: خیلی از سفره‌هایی که با رانت پهن شده بود و از ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره‌مند بودند، با لقمه حرام مواجه شدند، چراکه پول پرداختی که به نام مردم نصیب عده‌ای شد منجر به سوءاستفاده آنان شد. عبدالرضا مصری در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها اظهار داشت: اصلاح نظام یارانه از نظر کارشناسان اقتصادی کشور مورد پذیرش و اتفاق همگان است، چرا که صدها هزار میلیارد تومان منابع کشور بر اساس نظام پرداختی سابق یارانه‌ای هدر رفته است و متأسفانه دولت‌های پیشین شجاعت و جسارت لازم برای اجرای طرح اصلاح نظام یارانه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ نداشتند. وی تصریح کرد: صدها هزار میلیارد تومانی که بر اساس تفاوت قیمت اصلی کالاهای اساسی (4200 تومان تا 24 هزار تومان) وجود داشت منجر به آن شد خانواده‌های ضعیف بهره‌ای از آن نداشته باشند و خیلی از سفره‌هایی که با رانت پهن شده بود و از ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره‌مند بودند، با لقمه حرام مواجه شدند، چراکه پول پرداختی که به نام مردم نصیب عده‌ای شد منجر به سوءاستفاده آنان شد. مصری گفت: دهک‌های اول تا نهم از مزایای اجرای طرح اصلاح نظام یارانه‌ها برخوردار خواهند بود و حتی قدرت خرید برخی اقشار تا ۲ برابر افزایش پیدا خواهد کرد. 

Page Generated in 0/0070 sec