printlogo


کد خبر: 248600تاریخ: 1401/2/25 00:00
اخبار

انتصاب مدیر جدید مرکز بین‌الملل سوره
حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری طی حکمی الهه طاهایی را به عنوان مدیر جدید مرکز بین‌الملل سوره منصوب کرد. 
در متن این حکم خطاب به الهه طاهایی آمده است: «با عنایت به تجربه موثر و تسلط حرفه‌ای شما در پخش و توزیع بین‌الملل، شما به سمت مدیر مرکز بین‌الملل سوره منصوب می‌شوید». 
همچنین حمیدرضا جعفریان از زحمات و فعالیت‌های پرثمر مریم نقیبی، مدیر پیشین مرکز بین‌الملل سوره تقدیر و تشکر کرد. 
 
***
«طعم چای» ژاپنی در خانه هنرمندان
پانصدویکمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم سینمایی «طعم چای» ساخته «کاتسوهیتو‌ای شی» محصول سال ۲۰۰۴ میلادی از سینمای معاصر ژاپن اختصاص دارد. 
این برنامه از ساعت ۱۷ روز دوشنبه (۲۶ اردیبهشت) در سالن جلیل شهناز میزبان اعضای سینماتک است. حسین عیدی‌زاده، منتقد و کارشناس سینما میهمان ویژه سینماتک پانصدویکم خانه هنرمندان ایران است که به تحلیل و نقد فیلم «طعم چای» خواهد پرداخت. 
 
***
انتشار نخستین تصاویر «آزادی مشروط»
همزمان با نخستین روزهای تصویربرداری «آزادی مشروط» نخستین تصاویر از این سریال بتازگی منتشر شده است. از سویی در روزهای ابتدایی تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «آزادی مشروط» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی، لیست کامل بازیگران این سریال هم منتشر شد. نگارش فیلمنامه سریال «آزادی مشروط» توسط کریم خودسیانی و شهاب عباسی بر اساس طرحی از مسعود ده‌نمکی انجام شده است. 
سریال ۳۰ قسمتی «آزادی مشروط» با محوریت طنز درباره فعالیت گروه‌های جهادی، کادر درمان و پرستاران در ایام کرونا و مصائب و شیرینی‌های این دوران به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی در مرکز سیمافیلم ساخته می‌شود. 
 
***
«از زمین خاکی»ویژه ناشنوایان
مجموعه‌مستند «از زمین خاکی» تولید شبکه مستند است که در ۵۲ قسمت روی آنتن می‌رود. این مستند به مناطق محروم کشور بویژه نقاط صعب‌العبور رفته و ظرفیت‌های اقتصادی‌ای را در آن مناطق شکل گرفته است نمایش می‌دهد. «از زمین خاکی» روایت تصویری از سفرهایی است به مناطق محروم کشور؛ نقاطی که در ظاهر از پتانسیل اقتصادی زیادی برخوردار نیستند اما با این حال، با استفاده از ظرفیت‌هایی که در خود منطقه وجود داشته است، مردم آنجا دست به تولید ‌زده و فعالیت‌های اقتصادی اثربخشی را آغاز کرده‌اند. در حقیقت، خط اصلی فیلم، پرداختن به کارآفرینانی است که برخلاف تمام محدودیت‌ها و با دست خالی دست به فعالیت اقتصادی زدند. هدف از ساخت این مجموعه‌مستند، معرفی افراد موفق در ایجاد و راه‌اندازی چرخه خرد و زودبازده اقتصادی است. تصویر افرادی که با کوچک‌ترین امکانات این چرخه را راه‌اندازی کرده و باعث اشتغال‌زایی برای دیگران هم شده‌اند. 
پس از استقبال مخاطبان از «از زمین خاکی» حالا نسخه ویژه ناشنوایان این مجموعه‌مستند آماده شده و از ۲۴ اردیبهشت روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ روی آنتن می‌رود. این مجموعه در سایت شبکه مستند به آدرسdoctv.ir هم در دسترس خواهد بود. 
 
***
نمایش عکس‌های نادر طالب‌زاده 
نمایشگاه «صبح سرخ فرداها» به همت سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران و خبرگزاری فارس توسط این موسسه از دیروز شنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ در گالری پردیس ملت در معرض دید علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شد. 
نمایشگاه «صبح سرخ فرداها» مجموعه‌ای با ۳۰ اثر از عکس‌های زنده‌یاد نادر طالب‌زاده است که توسط هنرمندان عکاسی چون: حامد ملک‌پور، حامد جعفرنژاد، حمید توکلی، زهیر صیدانلو، سجاد طلوعی، سعید کریمی‌نژاد، سهیل صحرانورد، لیلا قدرت‌اللهی‌فرد، محمدحسین ولایتی، محمدمهدی دورانی، مهدی مریزاد، مجید حق‌دوست، مقداد مدیدی، مهدی بلوریان، میثم مه‌آبادی، امید وهاب‌زاده، سیدمحمدسعید سجادی، علی شایگان‌فرد و محسن عطائی به ثبت رسیده است. 
این نمایشگاه که از شنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ (ساعت ۱۷ الی ۲۰) در گالری اصلی پردیس ملت افتتاح شد تا ۲۸ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و از ۲۸ اردیبهشت تا ۲۰ خردادماه نیز در فضای عمومی این سینما در معرض دید علاقه‌مندان و مخاطبان قرار می‌گیرد. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۱ الی ۱۹ به گالری پردیس ملت به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، ابتدای بزرگراه هاشمی‌رفسنجانی (نیایش)، روبه‌روی بزرگراه کردستان، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند. 
 
***
زندگی مادران شهدا سوژه «رخ مادر»
پوستر مجموعه‌مستند «رخ مادر» به تهیه‌کنندگی امیرحسین اکاتی که به زندگی مادران شهدا می‌پردازد، رونمایی شد. مجموعه‌مستند «رخ مادر» به نویسندگی و تهیه‌کنندگی امیرحسین اکاتی پس از پشت سر گذاشتن مراحل فنی آماده نمایش شد. 
همچنین همزمان با نزدیک شدن به پخش «رخ مادر» که به مدت ۵ ماه تولید شده است، از پوستر این مجموعه‌مستند با طراحی محمد اسفندیاری رونمایی شد. محمدامین قزاق، علی ترابی، سیدمحمدحسین ضرابی و محمد مجیدپور ۴ کارگردانی هستند که ساخت این مجموعه‌مستند ۶ قسمتی را بر عهده داشتند. «رخ مادر» که به زندگی مادران شهدا می‌پردازد، در ۵ نقطه ایران از جمله استان‌های مازندران، گیلان، تهران، کرمان و قزوین فیلمبرداری شده است.

Page Generated in 0/0256 sec