printlogo


کد خبر: 248613تاریخ: 1401/2/25 00:00
اخبار

فروش ۵۴ هزار بلیت دیدار کانادا - ایران با رکوردی شگفت‌انگیز
فروش بلیت‌های دیدار دوستانه کانادا و ایران که در ونکوور برگزار خواهد شد، با یک اتفاق شگفت‌انگیز همراه بود و ۲۷ هزار بلیت در یک ساعت به فروش رسید. بلیت‌فروشی دیدار دوستانه کانادا - ایران در استادیوم «BC Place» از نخستین ساعات روز گذشته (جمعه به وقت ونکوور - بامداد روز شنبه به وقت تهران) آغاز شد و در یک ساعت نخست 27 هزار کانادایی بلیت این مسابقه در طبقه اول ورزشگاه را رزرو کردند. این اتفاق شگفت‌انگیز در شرایطی رقم خورد که دیدار کانادا مقابل ایران، آخرین دیدار مهم آنها پیش از جام‌جهانی در خاک کاناداست و از همین رو هواداران تیم‌ ملی کانادا نمی‌خواهند چنین فرصتی را از دست بدهند. کانادا 4 روز پس از دیدار دوستانه با ایران در روز 15 خرداد باید در لیگ ملت‌ها و در همین ورزشگاه مقابل کوراسائو قرار بگیرد که این دیدار از درجه اهمیت کمتری برای آنها برخوردار است. به همین دلیل استقبال تماشاگران کانادایی از دیدار با ایران، چشم‌گیر بوده است. استادیوم «BC Place» ونکوور ظرفیت پذیرش 54 هزار و 500 تماشاگر را دارد که تمام این بلیت‌ها به فروش رسید اما فروش 27 هزار بلیت (50 درصد ظرفیت ورزشگاه) فقط در یک ساعت نخست بلیت‌فروشی، استقبال شدید کانادایی‌ها از این بازی را نشان می‌دهد. 
 
***
روس‌ها در آستانه محرومیتی دیگر
با توجه به محرومیت روس‌ها از شرکت در مسابقات بین‌المللی کشتی، به نظر می‌رسد میزبانی سال آینده مسابقات جهانی که به واسطه کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ رویداد مهمی خواهد بود هم از آنها گرفته شود. به گزارش تسنیم، بعد از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین، کمیته بین‌المللی المپیک علیه روس‌ها موضع‌گیری کرد و همین اتفاق در ادامه باعث شد بسیاری از فدراسیون‌های جهانی، این کشور را همراه بلاروس از شرکت در مسابقات رسمی و بین‌المللی محروم کنند. اتحادیه جهانی کشتی که روس‌ها آنجا بسیار پرنفوذ هستند جزو آخرین نهادهای جهانی ورزش بود که محرومیت علیه روس‌ها را اعلام کرد و تا اینجای کار، مسابقات قهرمانی اروپا بدون حضور این ابرقدرت برگزار شده است. حالا به نظر می‌رسد کشتی‌گیران این کشور غایب مسابقات جهانی 2022 بلگراد نیز باشند. علاوه بر این، گفته می‌شود میزبانی سال آینده روس‌ها نیز به خطر افتاده است. آنها میزبانی مسابقه بسیار پراهمیتی را
بر عهده داشتند؛ مسابقه‌ای که نخستین مرحله از گزینش کشتی‌گیران برای المپیک 2024 پاریس محسوب می‌شود و این کار همه کشورها را در جهانی سال آینده سخت می‌کرد، چرا که به خودی خود مسابقه جهانی قبل از المپیک از سطحی بسیار بالا برخوردار است و وقتی این مسابقه در خاک روس‌ها برگزار شود، قطعا دشواری کار دوچندان خواهد شد. حالا اینطور که پیداست با تداوم جنگ، اتحادیه جهانی کشتی مجبور است تکلیف تیم‌ها و میزبان سال آینده را هر چه زودتر مشخص کند. 
 
***
جام‌جهانی به ایران می‌آید
با اعلام فیفا، ایران یکی از کشورهایی است که برای نخستین‌بار میزبان کاپ جام‌جهانی فوتبال خواهد بود. پس از تور 5 روزه در قطر برای نمایش عمومی کاپ ویژه جام‌جهانی در کشور میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۲ شرکت کوکاکولا تور جهانی خود را برای نمایش عمومی کاپ آغاز کرد. طبق اعلام فیفا قرار است کاپ ویژه جام‌جهانی در ۵۱ کشور و نقطه دنیا به نمایش درآید و برای نخستین‌‌بار این کاپ به هر ۳۲ کشور حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ برده خواهد شد که ایران نیز یکی از کشورهای حاضر در این جام است. این در حالی است که در ۳ دوره اخیر جام‌جهانی در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ این تور در سراسر جهان برگزار می‌شد اما این کاپ ویژه تاکنون به ایران نیامده است. کاکا و ایکر کاسیاس که با تیم‌های ملی برزیل و اسپانیا قهرمانی در جام‌های‌جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ را تجربه کرده‌اند، سفیران کوکاکولا برای نمایش کاپ جام‌جهانی در نقاط مختلف دنیا هستند. آنها در نخستین قدم کاپ ویژه جام‌جهانی را به کشور امارات عربی متحده بردند و این سفر از ورزشگاه کوکاکولا در دوبی آغاز شد. کاپ ویژه جام‌جهانی قرار است پس از این تور جهانی و حضور در ۵۱ نقطه دنیا، پیش از آغاز جام‌جهانی به کشور قطر بازگردانده شود. 
 
***
رسانه بلژیکی از حضور قرضی بیرانوند در پرسپولیس خبر داد
یک رسانه بلژیکی خبر داد علیرضا بیرانوند قصد دارد از تابستان آینده به صورت قرضی در پرسپولیس بازی کند. به گزارش سایت voetbalnieuws، علیرضا بیرانوند که با قراردادی به صورت قرضی از آنتورپ بلژیک راهی بواویشتای پرتغال شده بود، با پایان مدت قراردادش با باشگاه پرتغالی به تیم بلژیکی پیوست. این دروازه‌بان در آنتورپ حضور دارد و به دلیل حضور در جام‌جهانی همراه ایران، سران تیم بلژیکی به دنبال تمدید قرارداد او هستند تا بتوانند از این راه درآمدزایی کنند. این دروازه‌بان تا اواسط سال ۲۰۲۳ با آنتورپ قرارداد دارد. گفته می‌شود پرسپولیس ایران علاقه‌مند است او را به خدمت بگیرد و این دروازه‌بان نیز مایل است تابستان آینده کار خود را به صورت قرضی در آنجا آغاز کند. او مشتاق است به آنجا برود، حتی اگر ۲ تا ۳ باشگاه اروپایی نسبت به جذب او تمایل نشان دهند.

Page Generated in 0/0058 sec