printlogo


کد خبر: 248624تاریخ: 1401/2/25 00:00
آمار جان‌باختگان «کووید-19» طی یک شبانه روز در کشور به 7 نفر رسید
خروج همه شهرها از وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی

هیچ شهری در نقشه کرونایی کشور در وضعیت قرمز و نارنجی قرار ندارد و آمار مبتلایان و بستری‌های روزانه روند کاهشی خود را حفظ کرده است. 
به گزارش «وطن‌‌امروز»، بنا به اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز منتهی به ۲۴ اردیبهشت‌ ۱۴۰۱ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۵۵ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۵۵ نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۶۸۳ نفر رسید. 
همچنین در طول این 24 ساعت، متاسفانه 7 بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۲۱۶ نفر رسید. 
خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۱۸ هزار و ۸۶۸ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
این در حالی است که ۷۵۱ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. 
همچنین تاکنون ۵۱ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۱۹۱ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. 
در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز و نارنجی نیست و 259 شهرستان در وضعیت زرد و 189 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 
درباره آخرین آمار رسمی واکسیناسیون نیز اعلام شده است: تاکنون ۶۴ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۲۷۲ نفر دوز اول، ۵۷ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۳۶۰ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۸۳۸ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۴۷۰ دوز رسیده است. همچنین در شبانه‌روز یادشده ۳۱ هزار و ۹۰۹ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. 
 
* در ستاد ملی مقابله با کرونا چه گذشت؟
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین تصمیمات جلسه دیروز این ستاد را اعلام کرد. 
عباس شیراوژن با اشاره به آخرین تصمیمات در ستاد ملی مقابله با کرونا، در صفحه اجتماعی خود نوشت: نکته اول اینکه در این ایام که شاهد کنترل بیماری کرونا هستیم پیشگیری (واکسیناسیون) و نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید به صورت جدی‌تر دنبال شود. دوم اینکه ارائه آموزش‌های بهداشتی به مردم در رسانه‌ها و تجهیز و آماده‌سازی مراکز درمانی برای هر احتمالی در آینده مورد توجه بیشتر قرار گیرد. نکته سوم اینکه حدود 5 میلیون نفر از افراد فاقد بیمه‌های درمانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و این یکی از کارهای خوب وزارت بهداشت است. 

Page Generated in 0/0047 sec