printlogo


کد خبر: 248625تاریخ: 1401/2/25 00:00
سرپرست سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری عنوان کرد
رونمایی از سامانه ۱۳۷ پلاس شهرداری تهران

سامانه مدیریت یکپارچه شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران با عنوان ۱۳۷ پلاس صبح روز گذشته با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران و جمعی از مسؤولان شهری رونمایی شد. 
شهردار تهران در آیین رونمایی از این سامانه به تماس چند تن از شهروندان تهرانی از طریق سامانه ۱۳۷ پاسخ داد و سپس در جمع خبرنگاران گفت: موضوع ۲ تماس اول ساخت‌وساز بود و نگاه شهروندان این بود که ممکن است این ساخت‌و‌سازها جواز نداشته باشند؛ تماس دیگر نیز درباره درخواست برای برداشتن جدول و گذاشتن نرده در یکی از معابر بود. 
زاکانی همچنین از پیگیری قرارداد تامین 1050 واگن مترو خبر داد و افزود: ۷ خط فعال مترو ۱۵۰۰ واگن دارد که نیاز اصلی این خطوط ۲۵۰۰ واگن است. همچنین از ۱۵۰۰ واگن فعال، دوسوم آن نیاز به بازسازی دارد. بنابراین هم واگن کم است و هم مشکل فرسودگی داریم. 
وی ادامه داد: در این باره قرارداد تامین ۶۳۰ واگن با چین و ۴۲۰ واگن نیز با داخل کشور دنبال می‎شود. 
 
* تحقق سامانه یکپارچه مدیریت شهری
سرپرست سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران نیز در این مراسم به تحقق شکل‌گیری سامانه مدیریت یکپارچه شهری با رونمایی از سامانه ۱۳۷ پلاس اشاره کرد. 
رضا ناصری گفت: در یک پوست‌اندازی جدید هستیم و با سامانه‌هایی که حدود ۱۸ سال از قدمت آنها می‌گذرد، امروز ورژن جدیدی از آنها را ارائه کرده‌ایم. 
وی ادامه داد: در سامانه ۱۳۷ پلاس با‌ شناختی که از سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ کسب کرده بودیم دست به راه‌اندازی سامانه یکپارچه مدیریت شهری زدیم. ما امروز با مردمی سروکار داریم که بخش زیادی از وقت خود را در فضای مجازی هستند، لذا ما به عنوان شهرداری موظف به جلب رضایت شهروندان هستیم و این کار را آغاز کردیم. 
سرپرست سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه سامانه ۱۳۷ پلاس به سمت هوشمندسازی حرکت کرده است، افزود: دغدغه ما در ۱۳۷ پلاس همین حرکت به سمت هوشمند‌سازی بود که در این مسیر 5 شعار هوشمندی، پیگیری، چابکی، هدفمندی و مدرن بودن را مدنظر قرار دادیم. 
داوود گورزی، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز با اشاره به اینکه تجربه ۲ سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ زمینه طراحی سامانه مدیریت شهری را فراهم کرده است، گفت: قطعا ۱۳۷ پلاس می‌تواند از ظرفیت شهروندان برای تحقق نظارت عمومی بهره بگیرد. 

Page Generated in 0/0044 sec