printlogo


کد خبر: 248626تاریخ: 1401/2/25 00:00
اخبار

محور هراز تا چهارشنبه مسدود است
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد محور هراز از امروز یکشنبه تا روز چهارشنبه مسدود می‌شود. سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفـت: دیروز از ساعت ۸ صبح جاده فهرج- شوره‌گز در استان کرمان به علت توفان شن و کاهش میدان دید رانندگی موقتا مسدود شد. 
وی از انسداد محور هراز در هر ۲ مسیر رفت و برگشت نیز خبر داد و گفت: این محور از یکشنبه مورخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه تا روز چهارشنبه مورخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه، به صورت ۲۴ ساعته، به دلیل انجام عملیات عمرانی راه و کارگاه جاده‌ای مسدود می‌شود و در این مدت تردد از محورهای جایگزین چالوس و فیروزکوه انجام می‌شود. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی درباره وضعیت جوی جاده‌ها نیز اظهار کرد:‌ وزش باد و گرد و خاک در برخی محورهای استان‌های کرمان و سیستان‌وبلوچستان گزارش شده و این موضوع طی این روزها موجب کاهش دید در این محورها شده که لازم است رانندگان با دقت بیشتری مسیر خود را طی کنند. 
 
***
کشف ۴۰ قبضه کلت و کلاشنیکف  در مرز کرمانشاه
فرمانده مرزبانی انتظامی کشور از کشف ۴۰ قبضه سلاح جنگی توسط مرزداران استان کرمانشاه در مرزهای شهرستان ثلاث باباجانی خبر داد. سردار احمدعلی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی ثلاث باباجانی حین پایش و کنترل هوشمند مرزهای غرب کشور، باند بزرگ قاچاق سلاح و مهمات را در نقطه صفر مرزی مشاهده کردند. مرزبانان برای مقابله با قاچاقچیان، بلافاصله به اجرای کمین هدفمند پرداخته و توانستند در عملیاتی مقتدرانه باند قاچاق سلاح را در مرزهای غرب کشور متلاشی کنند. 
فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با بیان اینکه قاچاقچیان که تاب مقابله در برابر مرزبانان را نداشتند، کوله‌های همراه خود را رها کردند و به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند، اظهار کرد: مرزبانان با بررسی کوله‌های رها شده ۳۶ قبضه سلاح جنگی کلت کمری و ۴ قبضه سلاح کلاشنیکف کشف کردند. 
 
***
90 قلم داروی دیگر ارزان می‌شود
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: از۳۵۸۰ قلم دارو در دولت سیزدهم، قیمت‌گذاری‌ ۳۸۰ قلم توسط کمیسیون انجام می‌شود و قیمت ۳۲۰۰ قلم دارو نیز تغییراتی نداشته است. محمد هاشمی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: حدود 90 قلم دارو بعد از اصلاح قیمت به دلیل استفاده از ارز نیمایی، مابه‌التفاوت آن توسط بیمه‌ها پوشش داده نشد که با دستور رئیس‌جمهور به سازمان‌های بیمه‌گر توافق شده است قیمت این ۹۰ قلم دارو به قیمت قبل بازگردد تا تفاوتی در پرداختی مردم از جیب نداشته باشد. سازمان برنامه و بودجه نیز قرار است از محل صرفه‌جویی و هدفمندی یارانه‌ها برای تامین منابع آن اقدام کند. وی گفت: لازم به ذکر است که در این صورت قیمت اصلی داروها برای مردم تغییری نمی‌کند، بلکه هزینه‌های مازاد آن توسط بیمه پرداخت می‌شود و در نهایت پرداختی بیماران به قیمت قبل بازمی‌گردد. 
هاشمی افزود: در شبکه رسمی توزیع دارو گرانفروشی وجود ندارد، چرا که قیمت دارو با سیستم رگولاتوری قوی نظارت می‌شود. وی گفت: از۳۵۸۰ قلم دارو در دولت سیزدهم، قیمت‌گذاری‌ ۳۸۰ قلم آن توسط کمیسیون انجام می‌شود و قیمت ۳۲۰۰ قلم دارو نیز تغییراتی نداشته است. 
 
***
نجات 28 نفر از آتش در خیابان ولیعصر
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از نجات دادن ۲۸ نفر در حادثه آتش‌سوزی یک مجتمع اقامتی در خیابان ولیعصر(عج) خبر داد. سیدجلال ملکی با اشاره به‌ وقوع حادثه آتش‌سوزی در یک مجتمع اقامتی در خیابان ولیعصر(عج) گفت: یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان اقامتی- تجمعی در خیابان ولیعصر، پایین‌تر از چهارراه ولیعصر، کوچه محتشم به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و در محل مشاهده شد که در یک ساختمان ۵ طبقه خصوصی که دانشجویان آقا در آن اقامت داشتند، آتش‌سوزی رخ داده است. 
وی خاطرنشان کرد: چند فرش در این ساختمان دچار آتش‌سوزی شده بود و دود زیادی را متصاعد کرده و تمام طبقات را فرا گرفته بود. آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش، ۲۸ نفر از افراد را به بیرون انتقال دادند و خوشبختانه مورد مصدومیت شدید یا تلفات جانی نداشتیم.
وی گفت: در هفته گذشته نیز یک مورد مشابه در یک خوابگاه دانشجویی رخ داد. افراد مسؤول باید مراقبت بیشتری انجام دهند و نقص‌ها را رفع کنند. اگر این حوادث در شب رخ دهد کار دشوار خواهد شد. سازمان آتش‌نشانی در صورت درخواست مسؤولان این خوابگاه‌ها تمام اقدامات پیشگیرانه را در این ساختمان‌ها انجام خواهد داد. 

Page Generated in 0/0058 sec