printlogo


کد خبر: 248636تاریخ: 1401/2/25 00:00
اخبار

تسلیت «رئیسی» برای درگذشت رئیس امارات 
حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در پیامی در پی درگذشت شیخ خلیفه بن‌زاید، رئیس کشور امارات عربی متحده را به ولیعهد این کشور تسلیت گفت. 
متن پیام به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای شیخ محمد بن‌زاید
ولیعهد محترم ابوظبی و جانشین فرماندهی نیروهای مسلح دولت امارات عربی متحده
السلام‌ علیکم و رحمه‌الله و برکاته
خبر درگذشت عالیجناب شیخ خلیفه بن‌زاید آل‌نهیان رئیس کشور امارات عربی متحده موجب تأسف و تاثر گردید. 
اینجانب درگذشت آن مرحوم را به جنابعالی، دولت و ملت دوست امارات عربی متحده تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رضوان الهی و برای شما و خاندان محترم صبر و اجر مسالت می‌نمایم. 
سیدابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران
 
***
سفارت ایران در دمشق حمله تروریستی به سوریه را محکوم کرد
سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق در صفحه توئیتر خود نوشت: دست‌های تروریسم بار دیگر ثابت کرد آنها ابزاری در راستای اجرای طرح‌های بیگانگان هستند و از بمباران مراسم تشییع شهدا هیچ ابایی ندارند و کودکان بی‌گناه را به قتل می‌رسانند. ما اقدام این دستان تروریست در حومه حلب و 2 منطقه نبل و الزهرا را محکوم می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم به خانواده شهدای این حادثه صبر عطا فرماید. 
 
***
۴ خرداد؛ انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس
علیرضا سلیمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره زمان انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس برای اجلاسیه سوم، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ای که در هیأت‌رئیسه داشته‌ایم روز چهارشنبه 4 خرداد این انتخابات برگزار خواهد شد. وی افزود: قرار است در انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس، رئیس، ۲ نایب‌رئیس، ۶ ‌دبیر و ۳ ناظر در روز چهارم خرداد در صحن پارلمان انتخاب شوند. 
عضو هیأت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه رأی‌گیری در صحن پارلمان به صورت گلدانی انجام می‌‌شود و گلدان‌ها از سوی منشی‌های صحن در بین نمایندگان توزیع می‌شود و نمایندگان اسامی کاندیداهای مورد نظر خود را روی برگه‌ها نوشته و در گلدان می‌اندازند، اظهار کرد: سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شد که در سال جاری اینگونه نخواهد بود. 
طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اعضای هیأت‌رئیسه مجلس که متشکل از 12 نفر هستند، با رأی اکثریت نمایندگان برای یک سال آینده انتخاب می‌شوند. هفتم خرداد، سالروز تشکیل مجلس شورای اسلامی است که هر ساله اعضای هیأت‌رئیسه مجلس، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها برای یک سال آینده در این روز تعیین می‌شوند. 
 
***
9 وزیر دولت به کمیسیون‌های تخصصی مجلس می‌روند
کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی هفته جاری وضعیت تنظیم بازار کالاهای اساسی، قیمت مواد غذایی، درآمدهای ارزی و جاماندگان یارانه را بررسی خواهند کرد. در همین رابطه وزرای صمت، اقتصاد، نفت، کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی، کار و رفاه اجتماعی، آموزش‌و‌پرورش و بهداشت برای گفت‌وگو در ارتباط با موضوعات یاد‌شده به مجلس می‌روند. 
 
***
مدیرکل ایرانیان خارج از کشور تعیین شد
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در حکمی رضا عامری را به عنوان مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور منصوب کرد. 
عامری تاکنون عهده‌دار مسؤولیت‌های مختلفی از جمله سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای سودان و الجزایر بوده است. وی همچنین مدیر کل خاورمیانه وزارت امور خارجه بوده است. 
 
***
توقیف محموله سوخت قاچاق  توسط نیروی دریایی سپاه
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: یک فروند شناور حامل ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در آب‌های خلیج‌فارس توقیف شد. 
مجتبی قهرمانی افزود: با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب بندرلنگه، رزمندگان منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شناسایی یک فروند شناور لنج حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج‌فارس، نسبت به توقیف آن اقدام کردند. 
وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از این شناور بیش از ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شد و 4 خدمه آن نیز پس از دستگیری، جهت تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می‌برند. 
رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با بیان اینکه مرتکبان قاچاق سازمان‌یافته سوخت علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند، اظهار داشت: در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا، شناورهای دخیل در امر قاچاق نیز به نفع دولت ضبط خواهند شد. 
قهرمانی تصریح کرد: اقدام‌های مجرمانه قاچاقچیان سوخت از زیر چتر امنیتی دستگاه قضا و ضابطان مخفی نخواهد ماند و مجازات مرتکبان چنین جرائمی قاطع و بدون اغماض خواهد بود. 

Page Generated in 0/0186 sec