printlogo


کد خبر: 248654تاریخ: 1401/2/26 00:00
اخبار

انتصاب مدیرعامل بنیاد فرهنگی- هنری رودکی
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات امنای بنیاد فرهنگی - هنری رودکی، در حکمی مجید زین‌العابدین را به عنوان مشاور وزیر و مدیرعامل این بنیاد منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، در حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به مجید زین‌العابدین، شناخت و به‌کارگیری استعدادهای درخشان هنری و ادبی در سطح داخلی و بین‌المللی بویژه نسل جوان انقلابی، حمایت مادی و معنوی از آفرینش‌های حرفه‌ای هنرمندان کشور، تلاش برای پیشرفت و توسعه هنر همتراز با شأن تاریخی- ملی و دینی ایران اسلامی، حمایت از جشنواره‌های هنری و ادبی فاخر در سطح ملی و بین‌المللی، تبیین و نشر مبانی نظری هنر و نمونه‌سازی در زمینه‌های دینی و انقلابی از وظایف مدیرعامل جدید این بنیاد برشمرده شده است. این بنیاد علاوه بر تولید محصولات و محتوای فاخر فرهنگی، با بهره از زیرساخت‌های راهبردی، به پرورش استعدادهای درخشان هنری نیز می‌پردازد. مجید زین‌العابدین پیش از این مدیر شبکه یک سیما بود و به عنوان یکی از مدیران خوش‌سابقه فرهنگی در کشور، به مدت یک دهه مدیریت شبکه‌های یک، ۳ و ۵ تلویزیون را هم در کارنامه دارد. 
***
اعلام نامزدهای نهایی بخش گزارشی و روایی جشنواره «پژواک»
اسامی نامزدهای نهایی بخش گزارشی و روایی نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک» اعلام شد. به گزارش«وطن‌امروز»، عباس رجب سلمانی، دبیر نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک» گفت: نامزدهای نهایی ۲ بخش گزارشی و روایی جشنواره مشخص شدند. نامزدهای بخش گزارشی عبارتند از؛ «اینجا کربلاست» به تهیه‌کنندگی سیدمحمدعلی حسینیان، «اتوپیا» به تهیه‌کنندگی آرمان پوراسماعیلی، «پرنده‌های مهاجر» به تهیه‌کنندگی رحمان مهردوست، «مرثیه‌ای برای یک خلیج» به تهیه‌کنندگی ماندانا ابراهیمی میاندهی و «داستان عشق» به تهیه‌کنندگی نیلوفر جعفری. نامزدهای بخش روایی نیز «مرا ببین» به تهیه‌کنندگی رضا شهابی‌نژاد، «خیلون» به تهیه‌کنندگی سمانه اعظم‌پور، «رونوشت خدا» به تهیه‌کنندگی مبین نوری، «دستخط» به تهیه‌کنندگی عقیله پاک و «سایه روشن» به تهیه‌کنندگی مونا مسلمی هستند. نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک» در راستای تقویت برنامه‌سازی در حوزه مستند رادیویی ۲ تا ۴ خرداد ۱۴۰۱ در سازمان صداوسیما مرکز همایش‌های بین‌المللی و ساختمان شهدای رادیو برگزار می‌شود. 
***
آرش معیریان میهمان «کاربلد»
در برنامه این هفته «کاربلد» حسین رفیعی میزبان آرش معیریان، کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان است. به گزارش «وطن‌امروز»، میهمان این هفته برنامه «کاربلد» آرش معیریان از کارگردان‌های سینما و تلویزیون است. از کارهای وی می‌توان به «پیدا و پنهان»، «کما»، «بیگانه‌ای با من است» و... اشاره کرد. برنامه تلویزیونی «کاربلد» در شبکه ‌آی‌فیلم به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد خانلری در ۱۳ قسمت ساخته شده و یکشنبه‌شب‌ها ساعت ۲۳:۳۰ پخش می‌شود. تکرار این برنامه دوشنبه در ساعات ۷:۳۰ و ۱۵:۳۰ پخش خواهد شد. 
***
«درهم‌تنیدگی» در راه پردیس تئاتر شهرزاد
نمایش «درهم‌تنیدگی» به نویسندگی و کارگردانی احسان گودرزی از ساعت ۱۹:۴۵ روز جمعه ۳۰ اردیبهشت‌، در سالن شماره ۲ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، احسان گودرزی نمایش‌هایی همچون «مثل شلوار جین آبی»، «آهواره» و «اسلحه ناموس منه» را در کارنامه کارگردانی خود دارد. کارگردان خلاصه این نمایش را اینگونه عنوان می‌کند: «همه چیز از ۱۸ سال پیش شروع می‌شود؛ زمانی که خاطره حکیمی و احسان گودرزی در قبرستان شیراز از کنار هم عبور می‌کنند بدون اینکه همدیگر را بشناسند. آنها سال‌ها بعد با هم ازدواج کردند. آنها در نمایش «درهم‌تنیدگی» درباره‌ رازهای وحشتناک زندگی خودشان حرف می‌زنند. رازها و ترس‌هایی که پس از خواندن نامه‌های ۱۸ سال پیش فاش می‌شوند. آنها به فاصله‌ای حمله می‌کنند که مرگ ایجاد ‌کرده است». بازیگران نمایش ۷۰ دقیقه‌ای «درهم‌تنیدگی»، خاطره حکیمی و احسان ‌گودرزی هستند. 
***
رونمایی از ۲ اثر مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی
آیین رونمایی ۲ اثر از منشورات مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی طی سال ۱۴۰۰ در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، رونمایی از کتاب «قهوه و قهوه‌خانه در ایران و شصت گفتار دیگر» تألیف سیدعلی آل‌داوود به‌همراه نقد و بررسی کتاب «بازرگانی و اصناف پیشه‌ور در عهد صفوی» تألیف مهدی کیوانی، اثر شایسته تقدیر بخش تاریخ و جغرافیای جایزه کتاب سال ١۴٠٠ روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت در سرای اهل قلم سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱:۳۰ برگزار شد. در این‌برنامه، فرهاد طاهری درباره «قهوه و قهوه‌خانه در ایران و شصت گفتار دیگر» و بهارک کشانی درباره کتاب «بازرگانی و اصناف پیشه ور در عهد صفوی» به نقد و بررسی این آثار پرداختند. سرای اهل قلم، واقع در نیم طبقه شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) با حضور شعرا و نویسندگان برتر میزبان نشست‌ها و رونمایی از آثار متفاوت بوده است؛ نشست بررسی کتاب «سدنصرالدین» نوشته امیر خیام از انتشارات سوره مهر و رونمایی از کتاب «قصص الخاقانی» نوشته ولی قلی خان شاملو با تحقیق و تفحص سیدسعید میر محمد صادق در این بخش از سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شده است.

Page Generated in 0/0058 sec