printlogo


کد خبر: 248667تاریخ: 1401/2/26 00:00
اخبار

الاهلی با قائدی فسخ می‌کند؟!
بر خلاف خبرهایی که در رسانه‌های اماراتی منتشر شده است، قرارداد مهاجم ایرانی باشگاه الاهلی فسخ نخواهد شد. مهدی قائدی تابستان سال گذشته با عقد قراردادی 5 ساله به عضویت این باشگاه اماراتی درآمد. قائدی اما در این فصل نتوانست درخشش قابل توجهی داشته باشد و در خیلی از بازی‌های تیمش نیمکت‌نشین بود؛ موضوعی که به مذاق هواداران الاهلی و برخی رسانه‌های اماراتی خوش نیامد و حتی مهدی علی، سرمربی تیم اماراتی هم بابت نیمکت‌نشین کردن قائدی مورد انتقاد قرار گرفت. در چند هفته گذشته هم خبرهایی مبنی بر احتمال فسخ قرارداد قائدی با باشگاه الاهلی مطرح شد ولی مدیران این باشگاه قصدی برای انجام این کار ندارند.  این در حالی است که قائدی هنوز 4 فصل دیگر با تیم اماراتی قرارداد دارد و مسؤولان باشگاه حاضر به از دست دادن او نیستند. بر اساس این گزارش، قرارداد مهدی علی، سرمربی شباب الاهلی هم به پایان رسیده است و هنوز ماندن این مربی برای فصل بعد قطعی نیست. قرار است مدیران باشگاه درباره سرمربی فصل بعد بزودی تصمیم بگیرند. 
***
ورود وزارت ورزش به‌ ماجرای پناهنده شدن دختر وزنه‌بردار
یک هفته پس از تصمیم یکتا جمالی برای درخواست پناهندگی، این موضوع همچنان یکی از سوژه‌های اصلی رسانه‌هاست. تقریبا یک هفته پس از گم شدن یکتا جمالی، وزنه‌بردار 17 ساله ایرانی پس از پایان مسابقات جهانی و درخواست پناهندگی این ورزشکار، موضوع این پرونده همچنان داغ است و فدراسیون وزنه‌برداری هم با سکوتش کمکی به حل برخی مسائل نکرده است. 
در این بین شنیده می‌شود وزارت ورزش و جوانان هم از فدراسیون وزنه‌برداری خواسته توضیحات لازم را درباره این موضوع ارائه کند و قرار است مسؤولان این فدراسیون با حضور در وزارت ورزش و جوانان توضیحات خود را درباره موضوع این ورزشکار اعلام کنند. حتی گفته می‌شود در چند روز گذشته وزارت ورزش و جوانان در تماس‌های مکرر با مقامات فدراسیون وزنه‌برداری این موضوع را از فدراسیون پیگیر شده بود. 
در همین ارتباط محمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی در واکنش به تصمیم جمالی گفت: «برخی ورزشکاران که در این دام افتادند و کم‌لطفی کردند، واقعا بهترین شرایط را داشتند که در هیچ ‌کجای دنیا برای آنها مهیا نشده و قابل تکرار نیست. حتی اگر ادعا می‌کنند از طرف برخی نهادها و وزارتخانه‌ها به آنها کم‌لطفی شده است، موهبت و مهری که مردم به آنها دارند، قابل تکرار نیست. ‌ای کاش حداقل به حرمت مردم، این ظلم را نمی‌کردند. یک قهرمان ملی قبل از هر چیز باید عرق ملی داشته باشد و این تنها چیزی است که‌ کمک می‌کند تا این ظلم را در حق خود نکنند. هر مدال با هر رنگ و اعتباری که باشد اگر همراه با ملیت و ریشه درست نباشد، هیچ ارزشی ندارد و این را از بچه‌هایی که این فریب را خوردند، شنیدم و آنها می‌گفتند شادی و شعف و آبرویی که در کشور خودمان ایجاد می‌شود، در هیچ کجا حاصل نمی‌شود».
***
همکاری وزارت خارجه با فدراسیون فوتبال برای بازی با کانادا
مدیر تیم ‌ملی فوتبال ایران برای برنامه‌های آماده‌سازی تیم ‌ملی و دیدار تدارکاتی برابر کانادا با سخنگوی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌و‌گو کرد. 
به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، حمید استیلی در دیدار با سعید خطیب‌زاده ضمن تشریح آخرین شرایط و برنامه‌های آتی تیم ‌ملی، گزارشی از روند مذاکرات انجام شده با کشورهای مختلف جهان جهت برگزاری بازی‌های تدارکاتی در فرصت‌های پیش رو و همچنین موضوع مسابقه تیم ‌ملی فوتبال ایران برابر کانادا در ونکوور ارائه داد. خطیب‌زاده هم در این گفت‌و‌گو با تاکید بر اهمیت روند آماده‌سازی تیم ‌ملی و توجه ویژه مردم فوتبال‌دوست ایران به بازی‌های تدارکاتی ملی‌پوشان قبل از حضور در جام‌جهانی گفت: وزارت امور خارجه با استفاده از تمام ظرفیت‌های خودش، نمایندگان رسمی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان و ارتباطات موجود، تلاش می‌کند در تسریع و تسهیل برنامه‌های اجرایی و اردوهای آماده‌سازی تیم ‌ملی با فدراسیون فوتبال همکاری کند. سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین از آمادگی این وزارتخانه جهت تعامل درباره تشریفات و تسهیلات اعزام تیم ‌ملی به کانادا و استفاده از ظرفیت‌ها و ارتباطات موجود در این کشور خبر داد و بر این نکته تاکید کرد که نمایندگان و سفرای ایران در سایر کشورها می‌توانند در زمینه هماهنگی مسابقات تدارکاتی و اردوهای آماده‌سازی در فرصت پیش رو همکاری نزدیکی با فدراسیون فوتبال ایران داشته باشند. 
***
پایان 4 سال ریاست در فدراسیون شمشیربازی
دوره 4 ساله ریاست فضل‌الله باقرزاده در فدراسیون شمشیربازی در حالی به پایان می‌رسد که هنوز نه سرپرستی برای این فدراسیون انتخاب شده و نه زمان انتخاباتش مشخص است. طبق رأیی که اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون شمشیربازی 4 سال پیش  در مجمع ۲۵ اردیبهشت سال ۹۷ به فضل‌الله باقرزاده دادند، او تا امروز ریاست این فدراسیون را بر عهده داشت اما از دیروز عملا دوره ۴ ساله و قانونی او به پایان رسید. این در حالی است که از طرف وزارت ورزش هیچ اقدامی برای تعیین تکلیف مدیریت فدراسیون شمشیربازی انجام نشده است، چون سرپرستی معرفی نشده تا مدیریت این فدراسیون وارد دوره غیرقانونی نشود. ضمن اینکه هنوز زمان انتخابات هم تعیین نشده است.

Page Generated in 0/0055 sec