printlogo


کد خبر: 248677تاریخ: 1401/2/26 00:00
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور: اتباع افغانستانی فاقد مدرک با عدم ثبت‌نام در طرح سرشماری، غیرمجاز تلقی می‌شوند
ساماندهی مهاجران غیر مجاز در کشور

مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور از استفاده از ظرفیت‌های دفاتر پیشخوان دولت در ثبت‌نام طرح سرشماری اتباع افغانستانی فاقد مدرک خبر داد. 
صادق رضادوست ضمن اشاره به اتباع افغانستانی فاقد مدرک که در کشور حضور دارند و بنا به دلایلی تاکنون نتوانسته‌اند در طرح‌های سرشماری شرکت کنند، گفت: این افراد به منظور بهره‌مندی از برگه اقامت موقت که فعلا به مدت ۶ ماه است، هر چه سریع‌تر جهت ثبت‌‌نام به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور مراجعه کنند. 
وی افزود: طرح سرشماری اتباع جدیدالورود از 22 فروردین‌ امسال آغاز شده است و تا 17 خرداد ادامه دارد و بعد از آن قابل تمدید نیست. 
رضادوست تاکید کرد: افرادی که در این طرح شرکت نکنند به عنوان اتباع غیرمجاز تلقی شده و باید کشور را ترک کنند، بنابراین توصیه می‌شود همه اتباع فاقد مدرک اقامتی، مهاجران و آوارگان جدیدالورود برای دریافت تسهیلات اقامتی از این فرصت استفاده و در طرح سرشماری شرکت و برگه اقامت موقت خود را دریافت کنند. 
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور تاکید کرد: همه اتباع افغانستانی فاقد مدرک در همه استان‌های سراسر کشور اعم از ممنوعه و غیرممنوعه غیر از استان‌های سیستان‌و‌بلوچستان و آذربایجان غربی می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در طرح مذکور اقدام کنند. 
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور، رضادوست افزود: با توجه به اینکه حضور اتباع خارجی در استان‌های ممنوعه مجاز نیست، تاکید می‌کنیم اتباع مذکور پس از ثبت‌نام در طرح سرشماری اتباع افغانستانی فاقد مدرک، یکی از استان‌های مجاز و مجاور برای اقامت و اسکان را انتخاب کنند، در غیر این صورت به عنوان مهاجران غیرمجاز باید کشور جمهوری اسلامی ایران را ترک کنند.

Page Generated in 0/0055 sec