printlogo


کد خبر: 248713تاریخ: 1401/2/27 00:00
اخبار

ستاره کوبایی والیبال جهان به ایران آمد
مدافع کوبایی تیم والیبال شهداب یزد وارد ایران شد. روبرت لندی سیمون، دفاع وسط کوبایی که برای حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های والیبال آسیا با تیم شهداب یزد قرارداد بسته است، بامداد دیروز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت وارد تهران شد و به اردوی تیم والیبال شهداب ایران ملحق شد. سیمون یکی از برترین مدافعان حال حاضر والیبال است که برای حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا به شهداب پیوسته است، حتی برخی او را بهترین مدافع وسط جهان می‌دانند. تیم شهداب پیش از این هم ۲ بازیکن خارجی دیگر جذب کرده بود. دونووان ژاورونوک، دریافت‌کننده قدرتی اهل چک و جان گوردون پرین، ملی‌پوش کانادا دیگر بازیکنانی هستند که به عضویت تیم شهداب درآمده‌اند. جام باشگاه‌های والیبال آسیا از شنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شده و شهداب تاکنون مقابل تیم‌های اربیل عراق و الریان قطر به پیروزی رسیده است.  
***
کمک‌داور بازی ذوب‌آهن - تراکتور: مرگ را لمس کردم
کمک‌داور بازی ذوب‌آهن - تراکتور گفت: هنگام بازگشت از اصفهان مرگ را لمس کردم، آن وقت باشگاه ذوب‌آهن به دنبال شکایت است. مرتضی شهریاری در گفت‌وگو با فارس، درباره اتفاقاتی که بعد از بازی با ذوب‌آهن برای وی افتاد و در راه برگشت از اصفهان خودرویش واژگون شد، اظهار داشت: بعد از بازگشت از اصفهان یک خودرو ۳ بار به خودروی من زد که مشکوک بود. بار اول فکر کردم حادثه‌ای طبیعی است اما ۲ بار دیگر این کار را انجام داد و حتی من از او خواهش کردم کاری نداشته باشد اما این اتفاق نیفتاد و در نهایت ماشینم به سمت شانه خاکی رفت. وی ادامه داد: من در آن صحنه مرگ را لمس کردم اما شنیدم باشگاه ذوب‌آهن بیانیه صادر کرده است و قصد شکایت از من را دارد. من هیچ وقت نگفتم باشگاه ذوب‌آهن این اتفاق را برایم رقم ‌زده است اما این اتفاق نمی‌تواند طبیعی باشد. چطور می‌شود یک خودرو ۳ بار به شما بزند؟ کمک‌داور بازی ذوب‌آهن - تراکتور درباره اینکه وضعیت خودرویش به کجا رسید، گفت: خودرو برایم اهمیت نداشت و به یک پارکینگ منتقل شد اما چیزی که مهم است وضعیت پیش آمده و اقدام باشگاه ذوب‌آهن بوده که برایم عجیب است. 
***
جریمه تعلیقی پرسپولیسی‌ها فعال می‌شود
با از دست دادن یک قهرمانی دیگر، اعضای تیم پرسپولیس جریمه مالی خواهند شد. به گزارش فارس، بعد از شکست تیم پرسپولیس مقابل آلومینیوم و حذف این تیم از جام حذفی، مسؤولان این باشگاه تصمیم به جریمه بازیکنان و کادر فنی تیم گرفتند. این جریمه البته به صورت تعلیقی لحاظ شد اما احتمالا حالا این جریان قطعی خواهد شد. به نظر می‌رسد با شکست پرسپولیس مقابل سپاهان و از دست رفتن قهرمانی در لیگ برتر، مدیران باشگاه پرسپولیس این جریمه را از حالت تعلیقی خارج کرده و فعال خواهند کرد. گویا این جریمه کسر چند درصد از رقم قرارداد همه اعضای تیم خواهد بود. این در حالی است که مدیران پرسپولیس علاقه‌ای به انتشار این خبر در فضای عمومی ندارند اما با شرایط موجود، جریمه تعلیقی اعضای تیم پرسپولیس در پی حذف از جام‌حذفی با از دست دادن لیگ برتر فعال خواهد شد. امسال پرسپولیس فصل عجیبی را پشت سر گذاشت به طوری که نه تنها بر خلاف سال‌های قبل نتوانست هیچ جامی به دست آورد، بلکه حتی یک هفته هم طعم صدرنشینی را در لیگ برتر نچشید تا هواداران این تیم فصل سختی را پشت سر بگذارند. 
***
آخرین وضعیت میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا؛ اولویت با شرق است!
یک روزنامه عربستانی اعلام کرد این کشور تصمیمی برای گرفتن میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا ندارد و کشورهای شرق قاره از جمله کره‌جنوبی و ژاپن در اولویت هستند. بعد از انصراف چین از میزبانی مسابقات فوتبال جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، شایعات زیادی درباره انتخاب میزبان بعدی این رقابت‌ها به جای چین شکل گرفته است. در حالی که از کشورهای قطر و عربستان به عنوان گزینه‌های جدی میزبانی این رقابت‌ها یاد می‌شود، روزنامه «الشرق الاوسط» اعلام کرد کشور عربستان تصمیمی برای میزبانی این مسابقات ندارد و تمرکزش را روی گرفتن میزبانی سال ۲۰۲۷ گذاشته است. طبق ادعای الشرق الاوسط، تاریخ برگزاری مسابقات سال ۲۰۲۳ یعنی ماه ژوئن یکی از عواملی است که باعث می‌شود کشورهای غرب آسیا به دلیل گرما و رطوبت زیاد قادر به میزبانی جام ملت‌ها نباشند. البته کشور قطر به دلیل داشتن استادیوم‌هایی با سیستم خنک‌کننده می‌تواند میزبانی را بر عهده بگیرد اما به نوشته روزنامه عربستانی، سهمیه میزبانی این دوره از مسابقات جام ملت‌ها برای شرق آسیاست و کشورهایی نظیر ژاپن و کره‌جنوبی در اولویت هستند، البته در صورتی که خودشان تمایلی به این کار داشته باشند. به گفته منابع خبری الشرق الاوسط، قطر به دلیل داشتن استادیوم‌های مجهز به سیستم خنک‌کننده می‌تواند گزینه جدی میزبانی به جای چین باشد اما این موضوع به چند عامل بستگی دارد که مهم‌ترین آن عدم تمایل کشورهای شرق به میزبانی و همچنین تمایل خود قطر برای انجام این امر است. البته در این صورت، قطر باید از میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ آسیا انصراف بدهد؛ جایی که عربستان، ایران و هندوستان هم مدارک خود را برای گرفتن میزبانی این دوره از بازی‌ها به AFC ارسال کرده‌اند. 

Page Generated in 0/0058 sec