printlogo


کد خبر: 248722تاریخ: 1401/2/27 00:00
اخبار

آغاز طرح ملی «سردار سلیمانی» در مدارس
وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: اجرای طرح «شهید سردار سلیمانی» در راستای تحقق اهداف زیستی و بدنی سند تحول بنیادین است. یوسف نوری در آیین کلنگ‌زنی و آغاز طرح ملی «شهید سردار سلیمانی» با تقدیر از تلاش‌های آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران در راستای آماده‌سازی و میزبانی طرح ملی «شهید سردار سلیمانی» گفت: مدتی بود پروژه‌های ساخت‌وساز آموزش‌و‌پرورش متوقف شده بود اما اکنون با توجه ویژه مسؤولان و مشارکت بخش خیرین این طرح‌ها به صورت جهادی و با سرعت در حال تکمیل است. وزیر آموزش‌و‌پرورش با اشاره به آمار رشد جمعیت تصریح کرد: ضروری است زمینه را برای حضور و مشارکت موثر خیرین نیک‌اندیش و اقشار مختلف فراهم کنیم. وی ادامه داد: با اجرای طرح ملی «شهید سردار سلیمانی» که در راستای برنامه‌های سند تحول بنیادین انجام می‌شود، تلاش می‌کنیم تا ساحت زیستی و بدنی را که از ساحت‌های ششگانه سند تحول است، محقق کنیم. بنا به این گزارش، در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، آیین کلنگ‌زنی و آغاز طرح ملی طراحی و ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای به نام «طرح شهید سردار سلیمانی» با حضور یوسف نوری در مدرسه امام رضا(ع) و مدرسه فردوسی شهرستان بهارستان از شهرستان‌های استان تهران برگزار شد. شایان ذکر است، بهینه‌سازی، متناسب‌سازی و تبدیل به احسن کردن فضاهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای با هدف افزایش میزان تحرک بدنی دانش‌آموزان، اصلاح ساختار قامتی، افزایش شادی و نشاط و تربیت و تحویل نسلی سالم و بانشاط به جامعه از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.
***
تحویل 209 چرخ واگن متروی پایتخت
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: به‌رغم تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، به‌تازگی ۲۰۰۰ چرخ واگن مترو به همت شرکت سرمایه‌گذاری شهر از طریق مناقصه عمومی ثبت سفارش و در مرحله نخست ۹۰۰ چرخ در ۳ مرحله وارد کشور شده که ۲۰۹ عدد تحویل شده و مابقی در مرحله نهایی ترخیص از گمرک است. ابوالفضل فلاح افزود: با پیگیری‌ها، تامین به‌موقع نقدینگی و کنترل روندهای اجرایی توسط این معاونت، ۲۰۹ عدد چرخ واگن حدود 100 روز زودتر از کل زمان پیش‌بینی شده در قراردادها، تحویل انبار شرکت بهره‌برداری مترو شده است. وی افزود: طی هفته‌های آینده، مابقی چرخ‌ها به صورت مرحله‌ای به انبار شرکت بهره‌برداری مترو منتقل خواهد شد تا در بخش تعمیرات و نگهداری ناوگان استفاده شود.  فلاح با بیان اینکه در سال‌های گذشته به دلایل نامعلوم، اقدامی برای تأمین قطعات یدکی بویژه چرخ که از مهم‌ترین قطعات مورد نیاز برای نگهداری واگن‌هاست، نشده بود، گفت: با ورود این تعداد چرخ مترو، بخش قابل توجهی از مشکلات حل خواهد شد.  معاون شهردار تهران افزود: همچنین توانستیم با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری شهر، این چرخ‌ها را ۵۰ درصد ارزان‌تر تهیه کنیم به طوری که ۲۷ میلیارد تومان به طور مستقیم صرفه‌جویی شده است.
***
تسلیت سخنگوی آموزش‌و‌پرورش برای درگذشت معلم فداکار
سخنگوی آموزش‌و‌پرورش درگذشت یاسمین حوت، معلم فداکار سیستان و ‌بلوچستانی را تسلیت گفت. صادق ستاری‌فرد با انتشار پیامی نوشت: «یاسمین حوت، معلم فداکار سیستان و بلوچستانی با شنیدن صدای کودکان خود را به هوتک (گودال آب) می‌رساند تا مادر و یکی از فرزندان وی را نجات دهد». «برای نجات ۲ کودک دیگر به هوتک بازمی‌گردد اما متاسفانه این معلم دلسوز و 2 کودک دیگر غرق می‌شوند».
***
سرانه مصرف «شیر» دانش‌آموزان هر ۳ روز یک لیوان
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه پس از سال‌ها وقفه، طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزی را آغاز کردیم، گفت: میانگین سرانه مصرف شیر در دانش‌آموزان هر 3 روز یک لیوان است اما در دنیا هر روز یک لیوان است. صادق ستاری‌فرد با بیان اینکه پس از سال‌ها وقفه، طرح تغذیه رایگان دانش‌‌آموزی را آغاز کردیم، افزود: در حال حاضر میانگین سرانه مصرف شیر در دانش‌آموزان هر ۳ روز یک لیوان است اما در دنیا هر روز یک لیوان است. طرح تغذیه رایگان از البزر و سیستان‌وبلوچستان شروع شده و ۷۵ هزار دانش‌آموز تاکنون تحت پوشش پایلوت طرح تغذیه رایگان در مناطق محروم قرار گرفته‌اند و در این مسیر دست یاری به سوی دیگر دستگاه‌ها بلند می‌کنیم. معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌و‌پرورش افزود: برای تحرک، نشاط و شادابی در مدرسه برنامه‌های جدی داریم. ناهنجاری قامتی از چالش‌های جدی ما است که بهبود آن را در قالب برنامه مشترکی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام دنبال می‌کنیم. مکمل یاری آهن، ویتامین دی و بهداشت دندان را در دستور کار داریم و امید است بتوانیم آن را بسط دهیم. 
***
آزادسازی ۲۹ هزار هکتار از اراضی ملی در سطح کشور
رئیس پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه جلوگیری از تصرف اراضی متعلق به مردم، خط قرمز پلیس پیشگیری است، گفت: با تلاش همکارانم ۴۳ هزار و ۶۰۱ فقره اراضی ملی در مساحت نزدیک به ۲۹ هزار هکتار در سال ۱۴۰۰ خلع ید شد. سردار مهدی معصوم‌بیگی با بیان اینکه جلوگیری از تغییرکاربری اراضی کشاورزی و حراست از مراتع، منابع طبیعی و اراضی متعلق به عموم مردم از اهمیت بسیار بالایی در مقابله با سودجویان و حفظ سرمایه‌های ملی برخوردار است، اظهار کرد: این سرمایه‌ها حق نسل آینده برای ادامه حیات و زندگی است و تخریب و تصرف آن برای منافع شخصی می‌تواند منجر به بروز شرایط دشوار زیست محیطی برای همه شهروندان شود. وی افزود: با تلاش و مجاهدت همکارانم در سال گذشته از ۴۳ هزار و ۶۰۱ فقره تعرض و تصرف غیرقانونی به اراضی ملی خلع ید شده است. 

Page Generated in 0/0058 sec