printlogo


کد خبر: 248731تاریخ: 1401/2/27 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم واعظِ درس‌آموز، جناب حجت‌الاسلام سیدعبدالله فاطمی‌نیا رضوان‌الله‌علیه را تسلیت گفتند. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن این پیام به شرح ذیل است:
بسم‌‌الله‌‌الرحمن‌الرحیم
درگذشت عالم واعظ درس‌آموز، جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیدعبدالله فاطمی‌نیا رضوان‌الله‌علیه را به خاندان گرامی و همه‌ صاحبان عزا و ارادتمندان و مستفیدان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. 
اطلاعات گسترده و بیان جذاب و لحن شیرین این عالم محترم، منبعی پرفیض برای جمع زیادی از جوانان و راه‌جویان بود و فقدان آن مایه‌ تأسف و اندوه است. از خداوند متعال مسألت می‌کنم رحمت و غفران خود را شامل حال ایشان فرماید و پاداش وافر به ایشان عنایت کند.
سید علی خامنه‌ای
26 اردیبهشت 1401
***
امیرعبداللهیان عازم امارات شد
حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در مراسم درگذشت رئیس فقید امارات عربی متحده روز گذشته به ابوظبی سفر کرد. 
پیش از این سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری خود با خبرنگاران اعلام کرده بود قرار است وزیر خارجه عازم امارات شود. 
***
دیدار سرلشکر باقری با مقامات تاجیکستان
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان روز گذشته در رأس یک هیات بلندپایه نظامی به منظور ارتقا و توسعه همکاری‌های مشترک دفاعی و نظامی با جمهوری تاجیکستان وارد این کشور شد. 
سرلشکر باقری تقویت و توسعه همکاری‌های نظامی و دفاعی بین ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان را از اهداف اصلی این سفر عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در یک منطقه ژئوپلیتیک قرار دارند و اتفاقات و حوادث هر ۲ کشور بر یکدیکر تاثیرگذار خواهد بود. 
وی با اشاره به سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه روابط با همسایگان، افزود: در راستای ارتقای امنیت و آرامش هر ۲ کشور، دیدارهای دوجانبه‌ای را در طول سفر با مقامات نظامی و سیاسی خواهیم داشت. 
بر اساس این گزارش، سرلشکر باقری در این سفر ضمن دیدار و گفت‌وگو با رئیس‌جمهور تاجیکستان از مراکز نظامی و علمی نیروهای مسلح این کشور نیز بازدید خواهد کرد. 
***
صفری: 
تهاتر با کوبا به طور جدی پیگیری می‌شود
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر وزیر نفت به کوبا و حضور هیات کوبایی در تهران، بحث تهاتر با کوبا را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: تهاتر با کوبا به طور جدی پیگیری می‌شود. 
مهدی صفری همچنین کوبا را بازار بسیار خوبی در حوزه آمریکای مرکزی و لاتین برای صادرات محصولات ایران برشمرد و از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی قطر و ایران نیز در ماه آینده خبر داد. 
***
احمد صالحی:
 130 مدیر ناکارآمد برکنار شدند
حجت‌الاسلام احمد صالحی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری در یک نشست خبری گفت: بر اساس ارزیابی‌های اداره کل بازرسی این مرکز، ۴۰۱ مدیر ارزیابی شده‌اند و کمیته‌ای هم ۱۳۰ مدیر ناکارآمد را شناسایی کرده که بر اساس فرآیندهای قانونی برکنار شدند. 
وی همچنین اعلام کرد: تاکنون بیش از ۹۴۴ هزار درخواست مردم را ثبت و ۸۲ درصد آنها را پیگیری کرده‌ایم. 
***
سفیر ایران: 
همکاری نظامی با روسیه بخشی از روابط ۲ کشور است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در مصاحبه با یک رسانه روسی اعلام کرد همکاری نظامی ایران با روسیه بخشی از روابط ۲ کشور است. 
سفیر ایران در روسیه در این مصاحبه اعلام کرد روابط مسکو و تهران همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و سایر حوزه‌ها را در بر می‌گیرد. 
کاظم جلالی در بخشی از مصاحبه خود با رسانه روسی اظهار کرد: همکاری نظامی و دفاعی که بخشی از این روابط نیز است، تنها به خرید تجهیزات محدود نمی‌شود. 
وی همچنین اعلام کرد: ایران منتظر سفر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به تهران است. 
جلالی در بخش دیگری از مصاحبه خود اعلام کرد ایران و روسیه به تصمیمات خوبی در حوزه تولید و توسعه میادین نفت و گاز رسیده‌اند و در این رابطه ایران یک «نقشه راه همکاری» در زمینه صنعت نفت و گاز به روسیه تحویل داده است. 

Page Generated in 0/0059 sec