printlogo


کد خبر: 248739تاریخ: 1401/2/28 00:00
اخبار

انتصاب مدیر جدید «آی فیلم»
احمد نوروزی، معاون برون‌مرزی صداوسیما در حکمی مرتضی شمسی را به عنوان مدیر شبکه آی‌فیلم منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، حکم معاون برون‌مرزی بدین شرح است؛ جناب آقای مرتضی شمسی، نظر به بهره‌مندی از مراتب تعهد، دانش و تجارب موفق جناب‌عالی در تولید تلویزیونی و مدیریت پیام، به ‌موجب این حکم به‌ سمت «مدیر شبکه آی‌فیلم» منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود در مسؤولیت جدید، ضمن توجه به سرفصل‌های اساسی برنامه تحول رسانه ملی، تمرکز هرچه بیشتر بر محتوای ارائه‌‌شده از آنتن شبکه را وجهه نظر قرار دهید و آرایش متناسب جدول‌ پخش در کانال‌های چهارگانه، بهبود کیفی و کمی برنامه‌های تولیدی، ارتقای گرافیک و عناصر بصری و بسط زمینه‌های ارتباط فرهنگی بیشتر با مخاطبان را به ‌منظور ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی، معرفی فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی، گسترش زبان و ادبیات غنی و پرارج فارسی و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه آثار نمایشی ایرانی پیگیری نمایید. از برادر عزیزم، جناب آقای مهدی مجتهد که در طول سالیان پیش عهده‌دار مدیریت این شبکه بوده‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم و برای جنابعالی آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.
***
اتمام تصویربرداری «دهان‌گشادها نمی‌گریند»
تصویربرداری فیلم کوتاه «دهان‌گشادها نمی‌گریند» به نویسندگی و کارگردانی منوچهر تیمورزاده و تهیه‌کنندگی علیرضا برازنده به پایان رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، این فیلم که سبک رئالیسم جادویی دارد، روایتگر شهری است که هر چیزی برای زندگی مرفه نیاز باشد در آنجا مجانی است اما باید از نمایندگی دستگاه گرانقیمتی خرید و با بریدن دهان شکل لبخند را روی صورت ایجاد کرد، چون هیچ‌کس در این شهر نباید غمگین باشد.
نوازنده‌ای خیابانی برای خرید دستگاه و پاره کردن لبش همه زندگیش را از دست می‌دهد. زمانی که نشان عضویت شهر را می‌گیرد، عده‌ای که آرزوی رفتن به آن شهر را دارند برای او جشن می‌گیرند اما او خودش را در مقابل یک انتظار کشنده می‌بیند. محمدرضا اکبری، مینا سلیمی، فرناز رحمانی، رومینا قاسمی، عطا امینی و رضا صالحی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. 
***
نمایش«علفزار» در سینما
۲ فیلم «علفزار» و «چند می‌گیری گریه کنی ۲» از امروز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ به نمایش درمی‌آیند. به گزارش «وطن‌امروز»، مدیرکل عرضه و نمایش فیلم با اعلام این خبر گفت: با توجه به عدم معرفی نمایندگان صنوف که لازمه تشکیل شورای صنفی نمایش است و نظر به پایین آمدن کف فروش فیلم‌های سینمایی «شادروان» در گروه ماندانا و «مرد بازنده» در گروه ملت، از روز چهارشنبه مورخ ۲۸ اردیبهشت فیلم‌های سینمایی «علفزار» در گروه سینمایی ملت و «چند می‌گیری گریه کنی ۲» در گروه سینمایی ماندانا به نمایش در می‌آیند. 
روح‌الله سهرابی اضافه کرد: بر اساس نظام‌‌نامه اکران بعد از تشکیل شورای صنفی نمایش متشکل از نمایندگان صنوف کارگردانان، تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان و سینماداران برنامه‌های جاری اکران توسط این شورا برنامه‌ریزی و اعلام خواهد شد.
وی در پایان بیان کرد: تا زمان تشکیل شورای صنفی نمایش، شورای راهبردی اکران نسبت به رصد وضعیت فروش، بررسی درخواست‌های فیلم‌های دارای پروانه نمایش داوطلب اکران در کنار سایر امور کلان محوله از سوی ریاست سازمان سینمایی اقدام خواهد کرد. 
***
اتمام فیلمبرداری مستند «دونده»
تصویربرداری مستند «دونده» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علیرضا سلیمانی در شهرهای تهران و خوانسار به پایان رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، این مستند مروری بر زندگی زهرا عقیلی، ورزشکار پیشکسوت و صاحب مدال رشته دو و میدانی دارد. خانم زهرا عقیلی ۷۷ ساله اردیبهشت امسال برنده مدال طلای مسابقه بزرگ دوی صحرانوردی در باشگاه انقلاب در گروه سنی مثبت ۷۵ سال شد. 
***
برپایی نمایشگاه کتاب آنیما
انتشارات آنیما در پی انصراف از حضور در نمایشگاه کتاب تهران، از روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت تا جمعه ۳۰ اردیبهشت هر روز از ساعت ۱۴ تا ۲۰، در نمایشگاه مستقل کتاب انتشارات آنیما میزبان مؤلفان انتشارات و مخاطبان گرامی هنر و ادبیات معاصر است. 
در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های نقد، پژوهش، شعر و داستان و نمایشنامه‌های ایران و جهان به مخاطبان ارائه می‌شود. در حاشیه برگزاری نمایشگاه جلساتی جهت رونمایی برخی کتاب‌ها و دیدار با برخی مؤلفان انتشارات ترتیب داده شده و می‌شود. 
این نمایشگاه در محوطه کانون ادبیات ایران به نشانی خیابان مفتح جنوبی، روبه‌روی ورزشگاه شهید شیرودی، خیابان اردلان، پلاک ۲۵ برپاست.

Page Generated in 0/0076 sec