printlogo


کد خبر: 248778تاریخ: 1401/2/28 00:00
وزیر سابق خارجه ایالات‌متحده به اردوگاه منافقین در آلبانی رفت و با مریم رجوی جلسه گذاشت
دست یاری به سوی تروریست‌ها

گروه سیاسی: دوشنبه هفته جاری مایک پمپئو، وزیر سابق خارجه ایالات‌متحده به آلبانی رفت و به گفت‌وگو با مریم رجوی، رهبر گروهک تروریست منافقین نشست. 
به گزارش «وطن‌امروز»، پمپئو در بازدیدش از اردوگاه منافقین، اعلام کرد به ‌عنوان یک وزیر سابق خارجه ایالات‌متحده می‌گوید آمریکا قدردان گروه تروریستی منافقین است و عمیقاً به این گروه احترام می‌گذارد. 
پمپئو در طول جلسه ضمن حمله به رئیس‌جمهور ایران، در سخنانی مضحک از مریم رجوی که دستش به خون بیش از 17 هزار نفر از مردم ایران آلوده است، به عنوان رئیس‌جمهور منتخب یاد کرد و از تلاش‌های شورای ملی مقاومت تحت رهبری رجوی برای برپایی جمهوری دموکراتیک قدردانی کرد. 
وزیر خارجه سابق آمریکا در ادامه اظهارات ایران‌ستیزانه خود خطاب به سرکرده منافقین گفت: ما به شما به‌عنوان یک گروه با صدای سیاسی در واشنگتن و سراسر جهان نیاز داریم. وی در ادامه، از عدم حمایت جدی دولت بایدن از منافقین انتقاد کرد و گفت: یک عامل مفقوده جدی در سیاست ایالات‌متحده در قبال ایران، عدم حمایت سیاسی از اپوزیسیون سازمان‌یافته است. 
البته پمپئو درحالی دولت بایدن را به حمایت سیاسی از منافقین دعوت می‌کند که 25 اردیبهشت سال جاری، اعضا و افراد نزدیک به سازمان منافقین با مجوز دولت بایدن اقدام به برپایی تجمع ضدایرانی در مقابل کاخ سفید کردند. 
اما قسمت جالب اظهارات وزیر سابق خارجه آمریکا جایی است که خطاب به مریم رجوی می‌گوید: برای اصلاح سیاست ایران، صرف‌نظر از اینکه چه کسی در کاخ‌ سفید است، لازم است دولت آمریکا دستش را به سمت سازمان مجاهدین خلق دراز کرده و از ظرفیت‌های این گروه استفاده کند و اردوگاه اشرف ۳ در آلبانی، جایی است که باید روی آن تمرکز کرد. 
پمپئو در این اظهارات ناخواسته اعتراف می‌کند کاخ سفید، فارغ از آنکه در اختیار دموکرات‌ها باشد یا جمهوری‌خواهان، آنقدر ذلیل شده است که برای مقابله با قدرت جمهوری اسلامی و تخریب وجهه ایران در عرصه بین‌المللی، ناچار است از منفورترین افراد نزد مردم ایران حمایت کند. کما‌ اینکه حدود 10 سال قبل، در مهرماه 1391 که اوباما به عنوان یک رئیس‌جمهور دموکرات در کاخ سفید مستقر بود، با اعلام هیلاری کلینتون وزیر خارجه اوباما، سازمان مجاهدین خلق از لیست سازمان‌های تروریستی مد نظر وزارت خارجه ایالات‌متحده خارج شد تا کمترین مانعی برای فعالیت این گروهک تروریستی علیه ایران وجود نداشته باشد. 
سازمان مجاهدین خلق به دلیل قتل‌عام هزاران نفر و همچنین همراهی با رژیم بعث در طول جنگ تحمیلی، مغضوب مردم ایران بوده و از کمترین جایگاهی در جامعه ایران برخوردار نیست. با این وجود ایالات‌متحده به قدری در تقابل با جمهوری اسلامی ایران ناتوان است که به ناچار دست یاری به سمت این گروه تروریستی دراز می‌کند.

Page Generated in 0/0049 sec