printlogo


کد خبر: 248780تاریخ: 1401/2/28 00:00
اخبار

رئیس‌جمهور درگذشت مادر شهیدان صنیع‌خانی را تسلیت گفت
رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت حاجیه خانم میره‌ای، مادر بزرگوار شهیدان سیدمحمد و سیدمحمدحسن صنیع‌خانی را به خانواده آن مرحومه تسلیت گفت. 
رئیسی در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت مادر شهیدان صنیع‌خانی آورده است: این اسوه صبر و ایستادگی که تا پایان زندگی دنیایی همواره مدافع ارزش‌های اسلامی و مروج فرهنگ ایثار و شهادت بود، الگویی برای زنان امروز و فردای ایران اسلامی بوده و جایگاهی رفیع در پیشگاه الهی خواهد داشت. 
متن پیام به شرح ذیل است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
درگذشت حاجیه خانم میره‌ای، مادر بزرگوار شهیدان سیدمحمد و سیدمحمدحسن صنیع‌خانی موجب تالم خاطر شد. 
این اسوه صبر و ایستادگی که تا پایان زندگی دنیایی همواره مدافع ارزش‌های اسلامی و مروج فرهنگ ایثار و شهادت بود، الگویی برای زنان امروز و فردای ایران اسلامی بوده و جایگاهی رفیع در پیشگاه الهی خواهد داشت. 
اینجانب درگذشت این بانوی مومنه را به خانواده گرامی آن مرحومه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند برای ایشان علو درجات و همنشینی با فرزندان شهیدش و برای بازماندگان صبر و سلامت مسألت دارم. 
***
امیرعبداللهیان با رئیس جدید امارات دیدار کرد
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه که برای ابراز تسلیت در مراسم درگذشت رئیس فقید امارات عربی متحده حاضر شده بود، دوشنبه هفته جاری با محمد بن زاید رئیس جدید امارات درباره مسائل مشترک به گفت‌وگو پرداخت. 
برخی موضوعات مورد علاقه و مسائل مشترک از جمله حل مشکل ایرانیان مقیم امارات و تسهیل در امور آنها، محور گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با رئیس جدید امارات بود. 
حسین امیرعبداللهیان پس از بازگشت از سفر کوتاه به امارات در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: صفحه جدیدی در روابط جمهوری اسلامی ایران و امارات گشوده شد. به گرمی دست همسایگان خود را می‌فشاریم. گرمی روابط همسایگان، دشمنان منطقه را مأیوس می‌سازد. 
کریمی‌قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی که وزیر امور خارجه کشورمان را در سفر به امارات همراهی کرد نیز گفت: در این دیدار بر خروج نیروهای خارجی از منطقه تاکید شد و تیم ایرانی به تیم اماراتی بیان داشت که همچون گذشته نیروهای بیگانه از منطقه خارج خواهند شد و آنچه در اینجا باقی می‌ماند ایران و امارات و سایر کشورهای منطقه هستند. 
وی همچنین اعلام کرد: محمد بن‌‌زاید، رئیس جدید امارات از دعوت رئیس‌جمهور کشورمان برای سفر به ایران استقبال و اعلام آمادگی کرد در نخستین فرصت به ایران سفر کند. 
***
خطیب‌زاده: 
اجازه نمی‌دهیم هیچ ‌چیز در روابط راهبردی ایران- روسیه خلل ایجاد کند
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با خبرگزاری روسی «ریانووستی» تصریح کرد گسترش ناتو و بی‌اعتنایی غرب به ملاحظات امنیتی روسیه، دلایل وضعیت فعلی اوکراین است و ناتو باید بداند مسیر تقابل پایان خوشی ندارد. 
وی با تأکید بر تداوم تلاش ایران برای برقراری صلح میان مسکو و کی‌یف ادامه داد: ما فکر می‌کنیم ریشه تمام چیزهایی که امروز شاهد آن هستیم، گسترش ناتو یا نادیده‌ گرفتن حقایق اروپا، در حقیقت بی‌اعتنایی کشورهای غربی به ملاحظات سیاسی و امنیتی کشورها بویژه روسیه و توافقاتی است که یک دهه پیش نهایی شده بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره تلاش ایران برای برقراری صلح میان روسیه و اوکراین گفت: ایران در صدد است دور جدیدی از تلاش‌ها برای میانجیگری میان روسیه و اوکراین را آغاز کند. 
وی همچنین درباره روابط میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه گفت: روابط میان تهران- مسکو راهبردی است و اجازه نمی‌دهیم هیچ‌ چیز در این روابط خلل ایجاد کند. 
***
نماینده ولی فقیه در سپاه: 
دشمن با فتنه‌انگیزی به دنبال تضعیف گفتمان مقاومت است
حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌‌فقیه در سپاه، روز گذشته در نشست خبری تشریح برنامه‌های کنگره بزرگداشت شهدای روحانی گفت: روحانیون و خبرنگاران، جهادگران عرصه تبیین هستند و امروز این عرصه به دلایل مختلف مقدم بر سایر جهادها است. 
وی جهاد تبیین را همان جهاد اکبر برشمرد و گفت: دشمن شکست‌‌خورده در تمام عرصه‌ها، امروز با تحریف، فریب و شبهه‌افکنی به جنگ باورهای جامعه ما آمده است و جهادگرانی که در این عرصه می‌توانند ایستادگی کنند خبرنگاران و روحانیون هستند که می‌توانند دشمن را عقب بزنند. 
وی اظهار کرد: دشمنان با فتنه‌انگیزی به دنبال تغییر الگوهای رفتاری و تضعیف گفتمان مقاومت هستند و می‌خواهند فضا را تاریک کنند و ما امروز بیشترین حرکت را باید در عرصه تبیین داشته باشیم. 

Page Generated in 0/0061 sec