printlogo


کد خبر: 248790تاریخ: 1401/2/29 00:00
اخبار

سوریه به دنبال گسترش روابط فرهنگی با ایران
سفیر سوریه در ایران با حضور در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به روابط حسنه این کشور با ایران گفت: به دنبال گسترش روابط خود در ابعاد مختلف از جمله حوزه فرهنگی هستیم. به گزارش «وطن‌امروز»، شفیق دیوب در مراسم رونمایی از ۱۱ عنوان کتاب ترجمه شده از فارسی به عربی گفت: وزارت فرهنگ سوریه به جهت تقویت رابطه با ایران آمادگی کامل دارد. وی درباره توسعه روابط با ایران قول مساعد داد و افزود: از طریق وزارت خارجه این موضوع را دنبال خواهیم کرد تا از ظرفیت هر ۲ کشور برای توسعه روابط مدد گرفته شود. سفیر سوریه در ایران با تاکید به تأثیر فرهنگ مناسب در توسعه روابط گفت: فرهنگ خوب می‌تواند حوزه‌های مختلف یک کشور را فعال کرده و موجب رشد و ترقی آن شود. دیوب بخشی از توسعه فرهنگی را توجه به کتاب دانست و ادامه داد: سوریه خرسند است که در نمایشگاه کتاب حضور یافته و این نمایشگاه را مقدمه همکاری ناشران کشور خود با ایران می‌داند. وی به رونمایی از ۱۱ عنوان کتاب از زبان فارسی به عربی اشاره کرد و افزود: چنین اقداماتی می‌تواند زمینه آشنایی کشورها با تولیدات فرهنگی یکدیگر را فراهم کند و حمایت ایران از چنین برنامه‌ای مطلوب است. 
***
میزبانی تماشاخانه سپند از «شب بخیر، مادر»
نمایش «شب بخیر، مادر» به کارگردانی احسان حسینخانی و تهیه‌کنندگی سعید روستایی از سوم خردادماه در سالن شماره ۲ پردیس تئاتر سپند به اجرا در می‌آید. به گزارش «وطن‌امروز»، در این نمایش ۹۰ دقیقه‌ای که نوشته مارشا نورمن و ترجمه حمید احیا است، رعنا مقدم و سبا مهدویان ایفای نقش می‌کنند. همچنین از گروه کارگردانی و اجرایی این نمایش می‌توان به دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: سرور قرایی، مدیر صحنه: فاطمه مهرآیین و دستیار صحنه: فاطمه محمدنژاد اشاره کرد. کارگردان در خلاصه این نمایش آورده است: نمایش «شب بخیر، مادر» روایت زندگی جسی و مادرش است که سال‌هاست در یک خانه با هم زندگی می‌کنند و همه چیز در ظاهر آرام و ساده پیش می‌رود ولی در شبی که نمایش در آن اتفاق می‌افتد جسی تصمیم خود را به مادرش اعلام می‌کند... پیش‌فروش بلیت نمایش «شب بخیر، مادر» از امروز پنجشنبه بیست‌ونهم اردیبهشت‌ آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید بلیت این نمایش اقدام کنند. 
***
درخشش کودکان ایرانی در مسابقه بین‌المللی تجسمی لوئی فرانسوا
مسابقه بین‌المللی هنرهای تجسمی «لوئی فرانسوا» کشور فرانسه در سال گذشته میلادی(۲۰۲۱) با موضوع «سفر: خواب خوب یا خواب بد» برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در این رویداد از بین آثار رسیده از کشورهای مختلف، ۸ نفر از اعضای مراکز فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزیده شدند. بر این اساس، به ترتیب آوینا علی‌اصغری ۵ ساله از مرکز شماره یک کانون گرگان استان گلستان «نشان افتخار جایزه سوم» و سما شیخی ۸ ساله از مرکز مجتمع اصفهان «نشان افتخار» این رویداد هنری را دریافت کردند. میعاد تقی‌پور ۱۱ ساله از مرکز شماره ۵ اردبیل، عرفان اربابی ۱۰ ساله از مرکز قائن خراسان جنوبی، سانا صدقی ۹ ساله از مرکز شماره ۲ ارومیه آذربایجان غربی، مهرانا طلوعی ۸ ساله از مرکز شماره ۲۱ تهران، آتنا عباسی ۱۲ ساله از مرکز شماره یک اسفراین خراسان شمالی و صدرا قلی‌نیا ۵ ساله از مرکز آفرینش‌های فرهنگی- هنری تهران همگی موفق به دریافت دیپلم افتخار این مسابقه شدند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارسال ۱۱۸ اثر در مسابقه بین‌المللی هنرهای تجسمی «لوئی فرانسوا» کشور فرانسه حضور داشت. 
***
ساخت 100 میلیون دلاری «مگالوپولیس»
فارست ویتاکر جزئیات جدیدی از پروژه مرموز «مگالوپولیس» جدیدترین اثر فرانسیس فورد کاپولا مطرح کرده که قرار است فیلمبرداری خود را از ماه آگوست آغاز کند. داستان فیلم تا به حال مخفی نگه داشته شده و کاپولا فقط گفته فیلم را به سبک یک داستان حماسی رومی می‌سازد اما محل وقوع آن نسخه‌ای آرمان‌گرایانه از نیویورک‌سیتی به نام نیو روم خواهد بود. کاپولا بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از پول خودش را خرج ساخت فیلم «مگالوپولیس» کرده است. به گزارش «وطن امروز»، ویتاکر پیش از این به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم «پرنده» کلینت ایستوود موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن شده است. او همچنین با فیلم‌هایی مانند «ایستگاه فروت‌ویل» که نخستین ساخته رایان کوگلر بود و فیلم سال ۲۰۱۵ «آهنگ‌هایی که برادرم یادم داد» ساخته کلویی ژائو به عنوان تهیه‌کننده در کن حضور داشته است. امسال او علاوه بر دریافت جایزه افتخاری، به عنوان تهیه‌کننده مستند «به خاطر صلح» ساخته کریستوف کاستانیه و توماس سامتین که درباره سودان جنوبی است، در جشنواره حاضر شده. این فیلم روز هجدهم ماه مه در بخش نمایش ویژه کن پخش خواهد شد. 
***
نمایش «دلاو» از ۱۸ خرداد در نوفل‌لوشاتو
نمایش «دِلاو» به نویسندگی و کارگردانی جعفر مهیاری و مجری طرحی داوود نامور خرداد ماه در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه خواهد رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، نمایش «دِلاو» سال ۲۰۱۴ تولید شده و در کشور آلمان سال ۲۰۱۶ و در کشور فرانسه سال ۲۰۱۹ اجرا شده است. نمایش «دِلاو» با طراحی و کارگردانی جعفر مهیاری و مجری طرحی داوود نامور تولید عمارت نوفل‌لوشاتو و شرکت تئاتر و فیلم زندگی از ۱۸ خرداد در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه خواهد رفت.

Page Generated in 0/0057 sec