printlogo


کد خبر: 248800تاریخ: 1401/2/29 00:00
اخبار

 ماجرای حضور عجیب مهرعلی در دوره آموزشی فیفا چه بود؟
سرپرست سابق نایب‌رئیسی فدراسیون فوتبال در دوره مدیریتی فیفا حضور پیدا کرد که این اتفاق در نوع خود عجیب بود. به گزارش ایسنا، حمیدرضا مهرعلی، سرپرست نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال در زمان ریاست شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، هفته گذشته در دوره مدیریتی فیفا که به میزبانی امارات برگزار شد، حضور پیدا کرد. این موضوع با توجه به پایان دوره همکاری مهرعلی با فدراسیون فوتبال تا حدودی عجیب به نظر می‌رسید. حضور مهرعلی در دوره مدیریتی فیفا به این دلیل بوده است که او پارسال از سوی فدراسیون فوتبال ایران برای حضور در این دوره معرفی شده و در مراحل قبلی این دوره مدیریتی هم شرکت کرده بود. بر همین اساس، فیفا بر مبنای معرفی قبلی در ادامه برگزاری این دوره آموزشی، همچنان مهرعلی را به عنوان نماینده فدراسیون فوتبال ایران می‌شناخته و از او جهت حضور در مرحله نهایی این دوره در کشور امارات دعوت به عمل آورده است. حمیدرضا مهرعلی در دوره ریاست عزیزی‌خادم در فدراسیون فوتبال به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی این فدراسیون فعالیت می‌کرد که پس از پایان دوره سرپرستی‌اش، از این سمت برکنار شد و حتی در جلسه هیات‌رئیسه برای عزل عزیزی‌خادم حضور نداشت. 
***
 محرومیت ۴ ساله یک بسکتبالیست
عدنان شاوردی به دلیل مصرف مواد ممنوعه از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به مدت ۴ سال از فعالیت در تمام حوزه‌های ورزش محروم شد. به گزارش ایسنا، بر اساس تصمیم و اعلام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو)، عدنان شاوردی، بازیکن تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان به دلیل استفاده از ماده‌های استانوزول و متاندینون که از دسته داروهای استروئیدی هستند به مدت ۴ سال از فعالیت در تمام حوزه‌های ورزش محروم شد. این بسکتبالیست از تاریخ اول اسفند ۱۴۰۰ تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۴ از فعالیت در تمام حوزه‌های ورزش محروم خواهد بود. 
***
پیشنهاد یک تیم اماراتی به فرهاد مجیدی!
فرهاد مجیدی طی هفته‌های گذشته از یک تیم اماراتی پیشنهاد دریافت کرده است. به گزارش طرفداری، فرهاد مجیدی در لیگ بیست‌ویکم دست به کاری بزرگ زد و جز قهرمان کردن استقلال در فاصله ۳ هفته مانده به پایان لیگ برتر، موفق شد رکورد شکست‌ناپذیری یک تیم در یک فصل در ادوار لیگ را بشکند. جز این، فرهاد مجیدی بعد از 9 سال توانست استقلال را قهرمان کند و ماموریتی که مربیانی مثل پرویز مظلومی، علیرضا منصوریان، وینفرد شفر و محمود فکری نتوانسته بودند انجام بدهند، با موفقیت انجام داد و آبی‌ها حالا به چهارمین قهرمانی‌شان در تاریخ لیگ برتر رسیده‌اند. در این بین اما یک اتفاق ممکن است کار فرهاد مجیدی را با استقلال به پایان برساند، طبق اخبار موثقی که به دست رسانه طرفداری رسیده، فرهاد مجیدی از یک باشگاه اماراتی که در سطح اول این کشور فعالیت می‌کند پیشنهاد دریافت کرده است. بر خلاف تصور خیلی‌ها باشگاه خواهان مجیدی، الوصل امارات نیست و همان ایجنتی که زمینه حضور مهدی قائدی و احمد نوراللهی در شباب الاهلی را فراهم کرده بود، ظاهرا این پیشنهاد را برای سرمربی فعلی استقلال آورده است. با توجه به اینکه بخشی از کسب‌وکار و زندگی مجیدی در امارات است و فرزندان او در این کشور ساکن هستند، احتمال اینکه سرمربی استقلال بعد از 3 بازی آبی‌ها در لیگ برتر از این تیم جدا شود و پیشنهاد رسیده از امارات را بپذیرد، وجود دارد. در این بین آجرلو در ابتدای فصل قرارداد مجیدی را به مدت 3 فصل تمدید کرد اما پیگیری خبرنگار طرفداری نشان می‌دهد این قرارداد برای طرفین الزام‌آور نیست و بعید است مجیدی برای قبول پیشنهاد تیم اماراتی از نظر قانونی مشکلی داشته باشد. 
***
شمسایی: بازی پاراگوئه با نظر کادر فنی ایران و آرژانتین لغو شد
سرمربی تیم‌ ملی فوتسال گفت: با توجه به احتمال هم‌گروهی آرژانتین در بازی‌های کوپا‌آمه‌ریکا بازی با پاراگوئه لغو شد. 
وحید شمسایی در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت تیم‌ ملی فوتسال گفت: طبق برنامه‌ریزی که با کادر فنی و فدراسیون فوتبال و اصولی رئیس کمیته فوتسال داشته‌ایم، کارها بخوبی در حال اجراست. 
وی گفت: در حال حاضر منتظریم آرژانتین دعوتنامه خود را به فدراسیون ارسال کند تا بر اساس آن نخستین اردوی خود را جهت حضور در تورنمنت دوجانبه با تیم‌ ملی آن کشور از 15 تا 17 تیر برگزار کنیم. 
سرمربی تیم‌ ملی فوتسال افزود: قرار بود در آرژانتین با پاراگوئه هم ۲ بازی داشته باشیم که سرمربی تیم ‌ملی این کشور با دلایل قانع‌کننده‌ای با توجه به بازی‌های کوپا‌آمه‌ریکا که امکان دارد با تیم ‌ملی پاراگوئه هم‌گروه شوند، اعلام کرد فقط ۲ بازی با ایران داشته باشند و به همین دلیل آن مسابقه لغو شد. هزینه سفر به آرژانتین تا 25 نفر بر عهده فدراسیون این کشور است و ما مشکلی در رابطه با هزینه نداریم. 
شمسایی همچنین درباره شروع لیگ برتر گفت: با توجه به برگزاری ۲ دیدار تیم ‌ملی در 15 و 17 تیر با آرژانتین با جابری، رئیس سازمان لیگ هماهنگ کردیم که لیگ یک هفته دیرتر آغاز شود. 

Page Generated in 0/0063 sec