printlogo


کد خبر: 248818تاریخ: 1401/2/29 00:00
آمار جان باختگان «کووید-19» طی یک شبانه روز به 8 نفر رسید
ابتلا به کرونا در دنیا افزایشی و در ایران کاهشی است

به گفته معاون وزیر بهداشت، کشور هم‌اکنون شرایط قابل قبولی در کنترل کروناویروس دارد و از سوی دیگر هیچ نگرانی‌ای درباره تامین یا کمبود واکسن کرونا در آینده وجود ندارد. 
به گزارش «وطن‌امروز» و بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز منتهی به ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۸۸ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۵۶ نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۷۴ نفر رسید. همچنین در طول این 24 ساعت، متاسفانه 8 بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۲۴۴ نفر رسید. 
خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۲۶ هزار و ۷۳۳ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
این در حالی است که ۷۵۲ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تاکنون ۵۱ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۸۷۸ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. در حال حاضر 259 شهرستان در وضعیت زرد و 189 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 
درباره آخرین آمار رسمی واکسیناسیون نیز تاکنون ۶۴ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۴۴۵ نفر دوز اول، ۵۷ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۲۵۷ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۱۸۲ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۸۸۴ دوز رسیده است. همچنین در شبانه‌روز منتهی به 28 اردیبهشت ۳۵ هزار و ۵۹۹ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. 
 
* نگران کمبود واکسن کرونا نیستیم
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: هم‌اکنون ۵۰ میلیون دوز واکسن ذخیره در کشور وجود دارد و نگران کمبود واکسن کرونا نیستیم. سعید کریم اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر تعداد مراجعان و بستری‌شدگان مشکوک، محتمل و قطعی کاهش یافته و وضعیت کشور در حالت نسبتا باثباتی قرار گرفته است و سیر مرگ‌و‌میر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در کشورمان نزولی شده است. 
وی با اشاره به افزایش موارد ابتلا و آمار بیماران در سایر کشورهای دنیا از جمله آمریکا و آفریقای جنوبی گفت: رتبه کنونی کشور در سطح دنیا کاهش یافته و در رتبه ۳۹ قرار گرفته است، در حالی که در چند ماه گذشته همواره جزو 10 کشور اول در رتبه‌بندی تعداد موارد ابتلا قرار داشتیم. 
معاون درمان وزارت بهداشت درباره تزریق دوز چهارم واکسن کرونا افزود: در حال حاضر تزریق دوز چهارم برای افراد بالای ۷۰ سال و افرادی که بیماری زمینه‌ای یا ضعف سیستم ایمنی دارند با فاصله ۴ ماه از تزریق نوبت سوم صورت می‌گیرد. 
وی ادامه داد: کارکنان حوزه نظام سلامت و افرادی که در تماس مستقیم با بیماران هستند با فاصله ۴ تا ۶ ماه بعد از تزریق نوبت سوم می‌توانند دوز چهارم را تزریق کنند. 
کریمی درباره واکسیناسیون کودکان نیز گفت: در حال حاضر تزریق واکسن برای کودکان ۵ تا ۱۸ سال برای ۲ نوبت توصیه می‌شود.  

Page Generated in 0/0063 sec