printlogo


کد خبر: 248819تاریخ: 1401/2/29 00:00
اخبار

محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد
ممنوعیت تردد در آزاد راه تهران - شمال 
پلیس راهور محـدودیت‌های تـــرافیکی پایان هفته را اعلام کرد و بر این اساس تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ الی ۲۴ روز جمعه ۳۰ اردیبهشت از کرج و ابتدای آزادراه تهران- شمال به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۸ الی ۲۴ همان روز از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران به صورت یکطرفه خواهد بود. بر اساس اعلام پلیس راهور، تردد موتوسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه مورخ 28/02/1401 الی ساعت ۶ روز شنبه مورخ 31/02/1401 از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است. همچنین در محور کرج - چالوس تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع است. در محور هراز نیز تردد همه تریلرها کماکان ممنوع است. تردد همه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ چهارشنبه 28/02/1401 و همچنین از ساعت ۶ الی ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه تاریخ‌های 29/02/1401 و 30/02/1401 از محور هراز ممنوع است. تردد همه وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ الی ۲۲ روز جمعه مورخ 30/02/1401 از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت ۱۶ الی ۲۲ همان روز در صورت اعلام مأموران مستقر در محل، از آب اسک به رودهن (محدوده مشاء) به صورت یکطرفه خواهد بود. 
***
اختصاص ۳۸ هزار میلیارد تومان به رتبه‌بندی معلمان
معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اینکه از ۶ ماه گذشته تاکنون ۳۸ هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه‌بندی معلمان اختصاص داده شده است، گفت: قطعا نظام برنامه‌ریزی و پشتیبانی در وزارت آموزش‌و‌پرورش و دیگر دستگاه‌های دولتی برای حضور ثمربخش معلم، ماموریت ویژه‌ای برعهده دارند که بر این اساس می‌توانند دانش‌آموز در تراز انقلاب تربیت کنند. احمد محمود‌زاده با بیان اینکه معلمان امروز باید مجهز به شایستگی‌های مربوط به دانش تربیتی، دانش تخصصی و حوزه‌های عمومی باشند، ادامه داد: مقام معظم رهبری در تمام جلساتی که با اصحاب تعلیم و تربیت در حوزه آموزش‌وپرورش و وزارت علوم برگزار شده است، به موضوع امیدآفرینی در بین جوانان و شاگردپروری تاکید ویژه‌ای داشته‌اند. این مقام مسؤول افزود: نگاه دولت سیزدهم به رتبه‌بندی در موضوع آموزش‌و‌پرورش در عدد و ارقام دیده می‌شود و افزایش اعتبارات از 9.2 درصد به بیش از ۱۳ درصد و اختصاص ۳۸ هزار میلیارد تومان از ۶ ماه گذشته تاکنون کمک خواهد کرد هر معلمی به جایگاه اصلی در موضوع معیشت، نگاه و مرجعیت قرار گیرد؛ این موضوع باید در مدارس غیردولتی نیز مدنظر باشد. 
***
نشست مجمع شهرداران کلانشهرها در کرمان
رئیس کمیسیون مالی و اقتصاد شهری مجمع شهرداران کلانشهرها گفت: تعامل خوبی بین مدیریت شهری تهران و مجلس شورای اسلامی وجود دارد. ابوالفضل فلاح با بیان اینکه حرکت در راستای انسجام‌بخشی، هم‌افزایی و استفاده حداکثری از حداقل ظرفیت‌ها می‌تواند زمینه همکاری و تعامل ما باشد، در هفتاد‌و‌دومین نشست کمیسیون مالی و اقتصاد شهری کلانشهرهای ایران تصریح کرد: ما آمادگی داریم در موضوعات مشترک، با مجلس شورای اسلامی همکاری کنیم. وی ادامه داد: مجمع شهرداران کلانشهرها با پتانسیلی که دارد می‌تواند در تحقق رسالت‌های شهرداری‌ها که برگرفته از رأی مردم هستند، کمک بسزایی داشته باشد. امیدوارم با انتقال تجارب بین کلانشهرهای کشور بتوانیم ضمن صیانت از منابع درآمدی موجود و پیش‌بینی منابع جدید درآمدی برای شهرداری‌ها در کسب درآمدهای پایدار گام‌های مؤثری برداریم. گفتنی است هفتاد‌و‌دومین نشست کمیسیون مالی و اقتصاد شهری کلانشهرهای ایران با حضور احسان متولیان، دبیر کل مجمع، شهردار کرمان، نمایندگان مجلس و معاونان مالی و اقتصاد شهری شهرداری‌های کلانشهرهای کشور به مدت ۲ روز به میزبانی شهرداری شهر کرمان برگزار شد. 
***
بازدید رایگان از برج میلاد در هفته میراث فرهنگی
همزمان با آغاز هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها بازدید از برج میلاد به عنوان یکی از اماکن فرهنگی و گردشگری ایران به مدت ۴ روز رایگان است. مدیر عامل برج میلاد گفت: همزمان با هفته میراث فرهنگی بازدید از این مجموعه از روز شنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه الی سوم خردادماه از ساعت ۱۰ تا ۱۵ برای همه گردشگران و بازدیدکنندگان رایگان است. عباس حیدری ادامه داد: برج میلاد یادمان ملی ایرانیان است که جاذبه‌های بسیار زیاد گردشگری از جمله موزه مشاهیر ایران، گنبد آسمان و تماشای تهران از ارتفاع ۲۸۰ متری از جمله این جاذبه‌هاست. وی همچنین از رایگان بودن بازدید برج میلاد در روز سوم خرداد‌ماه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.  

Page Generated in 0/0047 sec