printlogo


کد خبر: 248831تاریخ: 1401/2/29 00:00
اخبار

پیام رهبر انقلاب به فعالان حوزه جمعیت:
سیاست‌حیاتی‌جوان‌سازی
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی با تشکر از فعالان دلسوز حوزه جمعیت، تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و چاره‌جویی برای نجات کشور از آینده‌ هولناک پیری جمعیت را سیاستی حیاتی و از ضروری‌ترین فرایض دانستند. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن این پیام که روز گذشته توسط دکتر فروتن دبیر ستاد ملی جمعیت در نشست این ستاد (به مناسبت هفته جمعیت) قرائت شد، به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
با سلام به همه‌ کسانی که دلسوزانه و عاقبت‌اندیشانه به فعالیت در حوزه‌ جمعیت روی آورده‌اند، و با تشکر از مسؤولانی که در مجلس و دولت به چاره‌جویی برای نجات کشور از آینده‌ هولناک پیری جمعیت می‌پردازند، بار دیگر تأکید می‌کنم تلاش برای افزایش نسل، و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرایض مسؤولان و آحاد مردم است. این فریضه درباره‌ افراد و مراکز اثرگذار و فرهنگ‌ساز، تأکید بیشتر می‌یابد. این یک سیاست حیاتی برای آینده‌ بلندمدت کشور عزیز ما است. کاوش‌های صادقانه‌ علمی نشان داده است که این سیاست را می‌توان با پرهیز از همه‌ آسیب‌های محتمل یا موهوم پیش برد و آینده‌ کشور را از آن بهره‌مند ساخت. 
به دست‌اندرکاران این حسنه‌ ماندگار توصیه می‌کنم در کنار تدابیر قانونی و امثال آن، به فرهنگ‌سازی در فضای عمومی و نیز در نظام بهداشتی اهمیت دهند. 
توفیقات همگان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم. 
سیدعلی خامنه‌ای
***
برگزاری نخستین نشست ستاد ملی جمعیت با حضور رئیس‌جمهور
قانون جمعیت باید به طور کامل اجرا شود
حجت‌الاسلام رئیسی روز گذشته در نخستین نشست ستاد ملی جمعیت ضمن تشکر از تلاش‌ها و گزارش‌های ارائه شده دستگاه‌های مسؤول در اجرای «قانون جمعیت و تعالی خانواده»، گفت: همه دستگاه‌ها موظف هستند طبق مصوبات قانونی اقدامات خود را در راستای عملیاتی کردن این قانون انجام دهند و گزارش فعالیت‌های خود را به دبیرخانه ستاد ملی جمعیت ارائه کنند. رئیس‌‌جمهور افزود: در گام اول تمام دستگاه‌ها و نهادها موظف هستند قرارگاه‌های مربوط به جمعیت را در مجموعه‌های خود تشکیل دهند و هرچه سریع‌تر آیین‌نامه‌های مرتبط با آن را آماده و به دبیرخانه ستاد ملی جمعیت ارسال کنند. وی با اشاره به اهمیت پرداخت تسهیلات بانکی برای کمک به فرزندآوری گفت: باید آیین‌نامه‌های مربوط به پرداخت تسهیلات برای بانک‌ها آماده و هر چه سریع‌تر اجرایی شود. رئیس‌جمهور با تأکید بر اهمیت برگزاری جلسات ستاد ملی جمعیت از آمادگی خود برای برگزاری منظم این جلسات و پیگیری مصوبات آن در دستگاه‌های دولتی خبر داد. رئیسی با اشاره به برخی موانع و مشکلات در مسیر اجرای قانون جمعیت و تعالی خانواده،‌ بر رفع ابهامات این قانون تاکید کرد و اظهار داشت: مجریان قانون اشکالات و تعارضات را به دبیرخانه ستاد ملی جمعیت ارسال کنند تا برای رفع آنها تلاش شود. وی با مهم دانستن جایگاه استانداران در اجرای قانون جمعیت و تعالی خانواده تأکید کرد: افزایش آمار ازدواج و کاهش نرخ طلاق از برنامه‌های مهم استانی است که باید به صورت ملی و منطقه‌ای مورد بررسی قرار گیرد. 
***
مشاور ترامپ: 
بعد از ۴۱ سال فهمیدم ایران مقابل آمریکا پیروز شده است
«ولید فارِس» تحلیلگر آمریکایی لبنانی‌تبار که در دوران تبلیغات انتخاباتی «دونالد ترامپ» به عنوان یکی از مشاوران سیاست خارجی او فعالیت می‌کرد، در مقاله‌ای تصریح کرد بعد از سال‌ها مطالعه حکومت جمهوری اسلامی ایران، از آغاز تا کنون، به این نتیجه رسیده تهران در برابر آمریکا به پیروزی رسیده است. فارس در مقاله مذکور نوشته است: بعد از مطالعه روی رژیم ایران از آغاز آن تا کنون، روی انقلاب [امام] خمینی در سال ۱۹۷۹، روی اتحاد ایران با [بشار] اسد، روی بحران گروگان‌گیری دهه ۱۹۸۰، روی جنگ نیابتی ایران با اسرائیل، روی گسترش پروژه هسته‌ای ایران و روی کنترل 4 کشور عربی توسط شبه‌نظامیان طی دهه گذشته جمع‌بندی من در مقطع کنونی این است که حاکمان تهران -دست‌کم تا اینجا- پیروز شده‌اند. وی در ادامه نوشته است: «تهران پس از حفظ یک خط درگیری مستمر با آمریکا، اسرائیل و بسیاری از کشورهای غربی توانست از جنگ سرد، نظام تک‌قطبی دهه ۱۹۹۰، دوران پس از ۱۱ سپتامبر، بهار عربی و دوران پس از خروج آمریکا از عراق و افغانستان جان به در ببرد».
***
رئیس و هیأت‌رئیسه جدید مجلس هفته آینده انتخاب می‌شوند
در جلسات علنی هفته آینده مجلس ادامه رسیدگی به طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی، رسیدگی به طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور و بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین‌ دادرسی دیوان عدالت اداری در دستور کار نمایندگان قرار دارد. هفته آینده همچنین دومین گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید درباره ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در اجرای ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی قرائت خواهد شد. روز چهارشنبه چهارم خرداد نیز انتخابات اعضای هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی برای سال سوم مجلس یازدهم برگزار خواهد شد و نمایندگان با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

Page Generated in 0/0079 sec