printlogo


کد خبر: 248853تاریخ: 1401/2/31 00:00
دور دنیا

فرود هواپیما از مبداء سعودی در تل‌آویو
همزمان با انتشار اخباری درباره تلاش «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی برای عاد‌ی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، منابع عبری از فرود یک هواپیمای سعودی در تل‌آویو خبر دادند. بنا بر گزارش پایگاه خبری «فلسطین الآن» به نقل از «ایتای بلومنتال» خبرنگار حوزه هوایی کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی، بتازگی یک هواپیما پس از برخاستن از فرودگاه شهر جده در تل‌آویو فرود آمده است. بنا بر این گزارش، این هواپیما ابتدا توقفی کوتاه در امان، پایتخت اردن داشته و سپس به مسیر خود به سمت تل‌آویو ادامه داده است. خبرنگار کانال ۱۱ با انتشار تصاویری اشاره کرد هواپیمای مذکور در فرودگاه «بن گوریون» فرود آمده است. این گزارش در حالی منتشر شده است که شبکه «المیادین»، به نقل از خبرنگار وبگاه عبری «والا» گزارش داد تیم همراه معاون وزیر دفاع عربستان سعودی که اخیرا به آمریکا سفر کرده، در هتلی مشترک با «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی حضور دارد. «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی پیش‌تر در مصاحبه‌ای اختصاصی با وبگاه آمریکایی «آتلانتیک» بیان کرده بود تل‌آویو متحد بالقوه ریاض است. بن‌سلمان در این باره گفته بود: «اما درباره ما، امیدوار هستیم مشکل میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها حل شود». 
***
راه‌اندازی بخش مبارزه با تروریسم داخلی در دولت آمریکا
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه تشکیل بخش‌های مبارزه با تروریسم داخلی در دولت را تصویب کرد. بر اساس این گزارش که در نشریه هیل منتشر شده، این لایحه چند روز پس از وقوع حمله تروریستی مرگبار در بوفالو که منجر به کشته شدن 10 نفر شد، تصویب شد؛ حادثه‌ای که جو بایدن عنوان «تروریسم داخلی» را به آن داد. بر اساس این قانون، بخش‌های مبارزه با تروریسم داخلی، در وزارت امنیت داخلی، وزارت دادگستری و «اف‌بی‌آی» تشکیل می‌شود تا فعالیت‌ها و اقدامات تروریستی در حال وقوع را پیش‌بینی، ارزیابی و با آنها مقابله کند. بخش دیگری از این قانون مربوط به اختصاص بودجه 150 میلیون دلاری برای پرکردن خلأهای مربوط به اشتراک‌گذاری اطلاعات بین موسسات و آژانس‌هایی است که می‌توانند تهدیدهای امنیتی فزاینده از طرف سفیدپوستان افراط‌گرا را دنبال کرده و مقابله کنند. 
***
نفوذ پهپاد مقاومت به عمق اراضی اشغالی فلسطین
«سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین ویدئویی جدید از نفوذ پهپاد خود به شهرک‌های صهیونیستی در جریان جنگ «سیف‌القدس» را منتشر کرد که بعد از انجام ماموریت سالم به پایگاه اصلی خود بازگشت. بعد از ادعاهای رژیم صهیونیستی به تجاوز زمینی به نوار غزه (در جریان جنگ سیف‌القدس)، از سوی فرماندهی سرایا القدس به یگان هوایی‌اش ماموریت داده شد با پایش مناطق مرزی نوار غزه، صحت و سقم این ادعای رژیم صهیونیستی مورد بررسی قرار بگیرد. از این رو یکی از پهپادهای سرایا القدس ماموریت موفقیت‌آمیز خود را برای انجام این مهم انجام داد و دروغ بودن ادعای رژیم صهیونیستی را به اثبات رساند. تصاویر ارسالی پهپاد سرایا القدس که برای نخستین‌بار رسانه‌ای می‌شود، خالی بودن خط مرزی نوار غزه با بقیه مناطق فلسطین اشغالی را از حضور نظامیان صهیونیست به تصویر می‌کشد. این پهپاد بعد از انجام موفقیت‌آمیز ماموریت محوله و نفوذ به اراضی اشغالی، سالم به پایگاه خود بازگشت. در حالی سرایا القدس حضور و فعالیت پهپاد شناسایی خود را بر فراز مناطق تحت کنترل نظامیان صهیونیست رسانه‌ای می‌کند که صهیونیست‌ها از بیم حملات پهپادی سرگرم هدف قرار دادن و سرنگونی پهپادهای خود هستند که آخرین مورد آن چندی پیش در الجلیل به وقوع پیوست. 
***
عبدالملک الحوثی: نمی‌پذیریم واشنگتن برای‌مان تصمیم بگیرد
رهبر انصارالله یمن در سخنانی بر ادامه راه مقاومت در برابر اشغالگران برای رسیدن به استقلال و آزادی در یمن تاکید کرد. به گزارش شبکه المسیره، عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنانی بشدت از شورای «ریاستی» جایگزین دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن انتقاد کرد. وی در این باره گفت: زمانی که دشمنان (آمریکا، عربستان و امارات) از تحمیل یکی از دست‌نشانده‌های‌شان (منصور هادی) به ما ناامید شدند، وی را به شکلی تحقیرآمیز از صحنه کنار گذاشتند. الحوثی درباره انتخاب اعضای شورای جایگزین دولت منصور هادی نیز اظهار کرد: آنها یک مشت جنایتکار، خائن و دزد هستند که با یک انتخاب خارجی تعیین شده‌اند. وی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم بپذیریم با تصمیمات آمریکا بر ما حکومت شود و ما به عنوان ملت یمن به راه خود برای رسیدن به استقلال و آزادی و جلوگیری از مداخلات خارجی در کشور ادامه می‌دهیم. رهبر انصارالله ادامه داد: خائنان و دست‌نشانده‌ها کسانی هستند که یک افسر سعودی یا اماراتی برای‌شان تصمیم‌گیری کند. الحوثی در بخش دیگری از اظهاراتش اعلام کرد: آمریکا پس از اطمینان از اقدامات مزدورانش، به ساخت پایگاه در «حضرموت»، «المهره» و «عدن» رو آورده است. رهبر انصارالله یمن درباره عادی‌سازی روابط عرب‌ها با رژیم صهیونیستی نیز اظهار کرد: عادی‌سازی عنوانی برای آماده‌سازی منطقه برای دشمن اسرائیلی است و کسانی که تجاوز به ما را رهبری می‌کنند، همان کسانی هستند که کمپین‌های عادی‌سازی روابط با دشمن اسرائیلی را پیش می‌برند.

Page Generated in 0/0056 sec