printlogo


کد خبر: 248857تاریخ: 1401/2/31 00:00
فیفا برگزاری بازی تیم ‌ملی ایران با روسیه را منتفی کرد
بازی با اکوادور شاید

تیم ملی فوتبال ایران قصد داشت دیداری تدارکاتی با روسیه برگزار کند اما فیفا مانع انجام این مسابقه شد. تیم ملی فوتبال ایران در نخستین مسابقه دوستانه قبل از شروع جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، روز ۱۶ خرداد به مصاف تیم ‌ملی کانادا می‌رود. پیش از این ایران انجام مسابقه با تیم‌های اروپایی را در دستور کار قرار داشت که این موضوع امکانپذیر نشد؛ از جمله دیدار با روسیه و آلبانی. عملی نشدن بازی با روسیه و آلبانی اما هر کدام دلایل مختلفی دارد. آلبانی به خاطر درخواست‌های مالی از فهرست بازی‌های دوستانه ایران خارج شد. روسیه هم به دلیل تعلیق بودن از سوی فیفا به خاطر حمله نظامی به اوکراین قادر به انجام مسابقه نیست؛ موضوعی که فدراسیون فوتبال رسما از فیفا استعلام گرفته است. حمید استیلی، مدیر تیم ‌ملی ایران در این باره گفت: برنامه تمام تیم‌های اروپایی در «فیفادی» پر است. فقط یک کشور روسیه بود. آنها هم - برای دیدار با ایران- اظهار تمایل کردند. از فیفا استعلام گرفتیم که اعلام شد نمی‌توانیم با روسیه بازی کنیم. مدیر تیم ملی ایران همچنین درباره منتفی شدن رویارویی با آلبانی گفت: این مسابقه به خاطر بحث مالی امکان‌پذیر نشد. باید به آلبانی پول می‌دادیم و برای آنها پرواز اختصاصی می‌گرفتیم. قرار بود در تهران یا قطر با آلبانی بازی کنیم. وقتی در کانادا بازی گذاشتیم، به خاطر مسافت طولانی عملا آلبانی از رده خارج شد. 
 
* احتمال لغو دیدار تیم ‌ملی ایران با اکوادور
در حالی که گفته می‌شد تیم ‌ملی فوتبال ایران در کانادا با اکوادور هم یک دیدار دوستانه برگزار می‌کند اما این بازی احتمالا لغو می‌شود و شاگردان اسکوچیچ زودتر از برنامه به تهران بازمی‌گردند. تیم ملی فوتبال ایران روز ۱۶ خرداد در دیداری تدارکاتی در کانادا به مصاف تیم ‌ملی فوتبال این کشور می‌رود. چهارشنبه شب بود که حمید استیلی، مدیر تیم ‌ملی ایران در یک گفت‌وگوی تلویزیونی خبر داد ایران بعد از کانادا، ۲۱ خرداد دیداری تدارکاتی با اکوادور برگزار می‌کند. با این حال هنوز ۳ روز از اعلام این خبر نگذشته که احتمال لغو بازی با اکوادور و تغییر کلی برنامه‌های تیم ‌ملی ایران مطرح شده است. مهم‌ترین موضوع ظاهرا محل برگزاری بازی با اکوادور است که تاکنون هیچ شهری نهایی نشده است. حتی بحث برگزاری بازی ایران - اکوادور در کشور اسپانیا هم به میان آمد که با مخالفت فدراسیون فوتبال ایران مواجه شد، چرا که فرصتی برای گرفتن ویزا و سفر دوباره به اروپا برای تیم دراگان اسکوچیچ مهیا نبود. استیلی گفت: هنوز زمین بازی با اکوادور مشخص نشده است. اگر قرار به برگزاری بازی خارج از کاناداست، باید هر دو تیم شرایطش را داشته باشند. حتی صحبتی از اسپانیا شد که برای ما و آنها مقدور نبود. وی از تلاش فدراسیون برای پیدا کردن یک جایگزین برای اکوادور در صورت لغو این بازی خبر داد و گفت: دنبال این هستیم که اگر بازی با اکوادور نشد، با سنگال در روزهای ۱۲ یا ۱۴ ژوئن (۲۲ یا ۲۴ خرداد) در ورزشگاه آزادی بازی کنیم. وزارت امور خارجه در این باره به ما کمک کرده است و ارتباط خوبی وجود دارد. مدیر تیم ‌ملی ایران در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است ایران هم با کانادا و اکوادور بازی کند و هم با سنگال؟ تصریح کرد: خیر! این امکان نیست. به گفته استیلی، در صورت لغو بازی با اکوادور، ایران بعد از انجام بازی با کانادا این کشور را ترک می‌کند و برای دیدار با سنگال به تهران بازمی‌گردد.
***
واکنش فدراسیون کانادا به اظهارات «ترودو» درباره بازی با ایران
یکی از اعضای فدراسیون فوتبال کانادا به اظهارات نخست‌وزیر این کشور در ارتباط با برگزاری دیدار دوستانه با تیم ‌ملی ایران واکنش نشان داد. تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی خود قبل از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف تیم ‌ملی کانادا می‌رود. این بازی بامداد روز ۱۶ خرداد (به وقت ایران) در شهر ونکوور کانادا برگزار می‌شود. انجام این مسابقه انتقاد «جاستین ترودو» نخست‌وزیر این کشور را در‌پی داشت. به نوشته سایت torontosun، ترودو گفت: این انتخاب فدراسیون کانادا بوده است. به نظرم این ایده خیلی خوبی برای دعوت از تیم ‌ملی ایران به کانادا نبود اما این چیزی است که برگزار‌کنندگان باید درباره‌اش توضیح بدهند. این اظهارات واکنش «ساندرا گیج» مدیر دفتر بازاریابی فدراسیون فوتبال کانادا را به دنبال داشت. ساندرا گفت: ما در فدراسیون فوتبال کانادا به قدرت ورزش و توانایی آن در گرد هم آوردن افراد با پیشینه‌ها و عقاید سیاسی مختلف برای یک هدف مشترک اعتقاد داریم. وی افزود: ایران یکی از ۳۲ فدراسیون شرکت‌کننده در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر است و فوتبال کانادا همچنان از تمام پروتکل‌های بین‌المللی در برگزاری این مسابقه پیروی می‌کند. تیم‌ ملی ایران قابل احترام است. ما روی آماده‌سازی تیم ‌ملی مردان خود برای رقابت در صحنه جهانی متمرکز هستیم. 
 
* کاروان تیم ‌ملی در سفر به کانادا چند نفره است؟
تعداد اعضای کاروان تیم ‌ملی فوتبال ایران برای سفر به کانادا مشخص شد. در روزهای اخیر اخبار مختلفی درباره تعداد افرادی که فدراسیون فوتبال برای اخذ ویزای آنها برای سفر به کانادا اقدام کرده مطرح و حتی اعلام شد فدراسیون برای دریافت ویزای بیش از ۸۰ نفر اقدام کرده است. این در شرایطی است که در قرارداد بین فدراسیون ایران با کانادا ذکر شده کشور میزبان می‌تواند هزینه میزبانی از کاروان ۵۰ نفره تیم ‌ملی در این سفر را تقبل کند. بر همین اساس فدراسیون فوتبال برای دریافت ویزای حدود ۵۰ تا ۵۵ عضو اعزامی به این سفر شامل بازیکنان، اعضای کادر فنی، پزشکی، سرپرستی و... اقدام کرده است. البته با توجه به مفاد قرارداد بین ۲ کشور، در صورتی که فدراسیون فوتبال قصد اعزام بیش از ۵۰ نفر به کانادا را داشته باشد، خودش باید هزینه سفر آنها را پرداخت کند. دیدار ۲ تیم ساعت ۳:۳۰ بامداد ۱۶ خرداد در ورزشگاه BT PLACE ونکوور برگزار می‌شود.

 


Page Generated in 0/0053 sec