printlogo


کد خبر: 248868تاریخ: 1401/2/31 00:00
اخبار

ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان
مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از ارائه ۳۱۸۹ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان در سال گذشته خبر داد. علی عاشوری با بیان عملکرد سال ۱۴۰۰ صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: این صندوق سال گذشته ۱۸۱۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه حمایتی به ۲۲۰ هزار و ۸۳۸ نفر از خانواده‌های نیازمند پرداخت کرد. وی افزود: در این مدت ۳۳ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات اشتغال به ارزش ۷۲۲ میلیارد تومان نیز به طرح‌های اشتغال مددجویان اختصاص یافت. مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت همچنین از پرداخت ۹۸ میلیارد تومان تسهیلات درمان به خانواده‌های تحت حمایت خبر داد و تاکید کرد: این میزان تسهیلات به بیش از ۱۱ هزار بیمار تحت حمایت ارائه شد. وی مسکن را دیگر زمینه خدمات قرض‌الحسنه عنوان کرد و ادامه داد: در زمینه مسکن ۴۵۸ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۸ هزار و ۵۳۶ نفر ارائه شد. 
مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع ۳۱۸۹ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به ۳۱۳ هزار و ۹۱۲ نفر از جامعه هدف تعلق گرفت. 
***
اتمام پروژه‌های بهداشتی و مناطق محروم در اولویت
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: اتمام پروژه‌های بهداشتی، مناطق محروم و پروژه‌های مربوط به قانون جوانی جمعیت در اولویت است. بهروز رحیمی گفت: تصمیم بهره‌ورانه باید منطبق بر نیازها در اولویت‌های سلامت و جامعه باشد و انتظارات خدمت‌گیرندگان را تامین کند. 
وی یکی از منابع تامین مالی را اجرای قانون فروش و مولد‌سازی اموال دولتی دانست و بیان داشت: طبق مدل سازمان بهداشت جهانی، تامین و تولید منابع لازم است و روسای دانشگاه‌ها برای اجرای این قانون باید وقت بگذارند. همچنین تسهیلات بانکی، تهاتر، اوراق مالی اسلامی، فاینانس، اعتبارات محرومیت‌‌زدایی و مشارکت با بخش‌های غیردولتی برای اجرای طرح‌ها راه‌های دیگر تولید منابع است. 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: طبق مصوبه اخیر بودجه‌ای که از محل ارزش افزوده تامین و به نظام سلامت تخصیص یافته و با تاخیر تامین می‌شد باید از این پس هر ماه به حساب وزارت بهداشت واریز شود. 
***
کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی در فضای مجازی
رئیس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا با اشاره به انهدام یک باند کلاهبرداری در فضای مجازی گفت: متهمان با ترفند «دعانویسی و رمالی» در مدت حدود ۲ سال بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال از طعمه‌های خود کلاهبرداری کرده‌‌اند. 
سرهنگ «مصطفی نوروزی» افزود: متهمان پرونده با شگرد بارگذاری پست‌ها و مطالبی با مضمون فالگیری، دعانویسی، فروش مهره‌مار و... اقدام به فریب شهروندان و کلاهبرداری از آنها می‌کردند و به منظور جلب اعتماد کاربران، همچنین اقدام به تبلیغ صفحات مجرمانه خود در صفحات اینستاگرامی افراد پرمخاطب و سلبریتی‌های ساکن خارج از کشور می‌کردند. 
وی ادامه داد: با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی صورت‌گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، در نهایت ۲ نفر از عوامل و متهمان اصلی پرونده با هویت معلوم شناسایی و دستگیر شدند و در تحقیقات صورت‌‌گرفته مشخص شد متهمان در مدت حدود ۲ سال بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال با شیوه مذکور از کاربران کلاهبرداری کرده‌اند. 
نوروزی توصیه کرد: مردم به هیچ عنوان به تبلیغات فریبنده با مضمون دعا‌نویسی، رمالی، سحر و جادو توجه نکنند، چرا که تمام این فعالیت‌های مجرمانه صرفا با انگیزه کلاهبرداری از هموطنان انجام می‌شود. 
***
ورود ۲۰ ون ویژه معلولان و جانبازان به ناوگان اتوبوسرانی
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از رونمایی ۲۰ ون مناسب‌سازی شده ویژه جانبازان و معلولان خبر داد. 
بهرام نکاحی در حاشیه رونمایی از ۲۰ دستگاه ون ویژه معلولان و جانبازان گفت: سامانه ویژه ارائه خدمات به جانبازان و معلولان وجود داشت و امروز نیز ۲۰ دستگاه مینی‌بوس جدید تجهیز شده برای ارائه خدمات به معلولان و جانبازانی که از ویلچر استفاده می‌کنند رونمایی و وارد ناوگان می‌شود. وی با بیان اینکه هدف‌گذاری ما اضافه شدن ۶۰ دستگاه ون ویژه معلولان و جانبازان بود، اظهار کرد: در گام اول ۲۰ دستگاه وارد ناوگان شد و امیدواریم بتوانیم هر چه سریع‌تر مابقی ون‌ها را نیز اضافه کنیم. 
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه مخاطبان این ون‌ها خاص هستند و جانبازان و معلولانی که از ویلچر استفاده کرده و امکان استفاده از وسایل نقلیه موجود و معمولی را ندارند از این ناوگان خاص استفاده می‌کنند، افزود: جانبازان و معلولان برای استفاده از این ون‌ها در سامانه عضو می‌شوند و بر اساس اولویت و نوع درخواست، شرکت واحد اتوبوسرانی به آنها خدمت‌رسانی می‌کند. نکاحی درباره هزینه استفاده از این سرویس نیز گفت: هزینه استفاده از این سرویس بسیار ناچیز و گاه رایگان است و به عنوان مساعدت ویژه شهرداری محسوب می‌شود. 

Page Generated in 0/0043 sec