printlogo


کد خبر: 248881تاریخ: 1401/2/31 00:00
تشریح اهداف ۲ جاسوس فرانسوی توسط وزیر اطلاعات
ارتباط‌گیری تشکیلاتی با عناصر آشوب

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات در بیست‌ویکمین همایش سراسری دادستان‌های مراکز استان‌ها با اشاره به فضاسازی رسانه‌های معاند در پی اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها گفت: دشمنان با استفاده از فضای رسانه‌ای به دنبال ایجاد ناآرامی و خدشه به امنیت کشور بودند که با هوشیاری، همکاری و همراهی تحسین‌برانگیز مردم و هشدارها و اقدامات به‌موقع دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و هماهنگی دستگاه قضایی، توطئه‌های آنان خنثی شد اما ایجاد ناآرامی و ضربه به امنیت کشور همچنان جزو برنامه‌های جنگ ترکیبی دشمن است. 
وزیر اطلاعات با اشاره به دستگیری ۲ جاسوس که اخیرا توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) انجام شد، گفت: ۲ فرد فرانسوی بازداشت‌شده توریست نبودند، ما از قبل به اطلاعاتی پیرامون آنها دست یافته بودیم و از لحظه ورود به کشور، آنها دقیقا تحت نظر بودند. 
خطیب افزود: این افراد به محض ورود، قرارهای تشکیلاتی با چند کانون و محفل غیرقانونی و سابقه‌دار برگزار کردند. طبق مستندات موجود، این دو فرانسوی به دنبال ایجاد ارتباط تشکیلاتی بین کانون‌های غیرقانونی و آشوبگر بودند که با اتخاذ پوشش‌های صنفی، اهداف گروهک‌ها و سرویس‌های جاسوسی را دنبال می‌کردند. 
وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: بر اساس اطلاعات موثق، برخی از عناصر کانون‌های غیرقانونی مورد نظر به گروهک‌های تروریستی شناخته‌شده و برخی جواسیس شناسایی شده خارج‌نشین متصل بودند که بزودی اطلاعات بیشتری درباره این پرونده منتشر خواهد شد. 
حجت‌الاسلام خطیب همچنین درباره احمدرضا جلالی، جاسوس دوتابعیتی که به اعدام محکوم شده است، گفت: جاسوسی جلالی برای رژیم صهیونیستی، موضوعی اثبات‌شده است و حکم اعدام او تمام مراحل قضایی را طی کرده است. دولت سوئد به نیابت از رژیم صهیونیستی و آمریکا، مدتی پس از بازداشت و محاکمه جلالی به طور غیرقانونی آقای حمید نوری هموطن ما را در سوئد نه تنها بازداشت، بلکه گروگان گرفت. 
وزیر اطلاعات افزود: از اتفاقات عجیب این بود که دولت سوئد پس از بازداشت این جاسوس در ایران به او اقامت دائم داد و پس از محاکمه و صدور حکم اعدامش به وی تابعیت سوئدی داد و پس از آن به عنوان شهروند این کشور از او حمایت کرد. ما اطلاع داریم که سوئدی‌ها با طراحی رژیم صهیونیستی و آمریکا موضوع جلالی را پیگیری می‌کنند و حمید نوری را با توطئه و سناریوی گروهک تروریست منافقین به گروگان گرفته‌اند. درباره جلالی نیز بزودی اطلاعات بیشتری منتشر خواهیم کرد. 
 

Page Generated in 0/0071 sec