printlogo


کد خبر: 248883تاریخ: 1401/2/31 00:00
اخبار

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با همتای روس خود:
آمریکایی‌ها منطقی عمل کنند توافق در دسترس خواهد بود
وزیر امور خارجه کشورمان و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه (29 اردیبهشت) درباره روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و آخرین وضعیت گفت‌وگو‌ها برای لغو تحریم‌ها تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. 
حسین امیرعبداللهیان ضمن تبیین مواضع کشورمان در مخالفت با کاربرد ابزار جنگ و تحریم، بر حمایت تهران از برقراری آتش‌بس و بازگشت به میز مذاکره تأکید کرد. 
وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس روابط ممتاز با روسیه از هر تلاش دیپلماتیک برای حل مناقشه اوکراین حمایت می‌کند و آمادگی برای میانجیگری و کمک به حل‌و‌فصل این بحران را دارد. امیرعبداللهیان در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین گفت: اگر آمریکایی‌ها منطقی عمل کنند، توافق هسته‌ای در دسترس خواهد بود. وی همچنین خواستار ابتکار عمل همه طرف‌ها در این باره شد. 
وزیر امور خارجه کشورمان بر اراده جدی تهران برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار و البته با رعایت خطوط قرمز تأکید کرد و موضع مثبت روسیه در حمایت از توافقی را که مورد تأیید ایران باشد ستود. 
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز با انتقاد از مواضع غیرسازنده آمریکا و غرب، آخرین تحولات اوکراین را تبیین و از هرگونه ابتکاری برای توجه اوکراین به مذاکره استقبال کرد و نقش ایران را در این راستا سازنده خواند. 
***
وساطت ایران برای حل اختلافات در عراق
برخی منابع آگاه عراقی در گفت‌وگو با «العربی الجدید» اعلام کردند ایران طی چند روز آتی وساطت جدیدی میان احزاب سیاسی عراقی را آغاز خواهد کرد که شخصیت‌های موثر ایرانی و در رأس آنها محمدکاظم آل‌صادق، سفیر جدید ایران در بغداد این ماموریت را بر عهده خواهند داشت. این منابع گفته‌اند هدف از این میانجیگری حل اختلافات در داخل عراق و بحران سیاسی موجود میان جریان صدر و چارچوب هماهنگی است. 
آنها همچنین تاکید کردند این وساطت بزودی و چند روز بعد از روی کار آمدن سفیر جدید ایران در بغداد آغاز خواهد شد. این میانجیگری ابتدا در سطح دیدارهای شخصی و فردی با نیروهای سیاسی خواهد بود و بعد از آن با مقتدا صدر در نجف دیدارها انجام خواهد شد. 
یکی از نمایندگان چارچوب هماهنگی در پارلمان عراق گفته است هدف از این میانجیگری کاهش تنش و ازسرگیری مذاکرات پس از توقف چند هفته‌ای است و از سرگیری مذاکرات سیاسی امری بسیار مهم است. 
«العربی الجدید» در بخشی از گزارش خود می‌نویسد: محمدکاظم آل‌صادق مسؤولیت بازگرداندن طرف‌های بحران به میز مذاکرات را برعهده گرفته است و در روزهای گذشته دیدارها و تماس‌هایی با برخی رهبران سیاسی عراقی داشته است. 
عائد الهلالی، عضو ائتلاف چارچوب هماهنگی تاکید کرده است ایران تلاش دارد رویکردهای احزاب مختلف سیاسی را به یکدیگر نزدیک کند، زیرا ایران روابط بسیار خوبی با تمام طرف‌ها از جمله کردها و سنی‌ها دارد. 
***
اقدامات سازمان اطلاعات سپاه در برخورد با محتکران
در پی اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج) سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با محتکران و قاچاقچیان را که به کشف ده‌ها هزار تن کالای اساسی قاچاق و احتکار‌شده انجامیده است، تشریح کرد.
متن اطلاعیه به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
به استحضار ملت شریف و فهیم ایران اسلامی می‌رساند:
در پی اقدامات اطلاعاتی صورت‌گرفته پس از اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها توسط سربازان گمنام امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف در سازمان اطلاعات سپاه در سراسر کشور، بیش از ۳۵۴۱۰ تن کالای اساسی به ارزش تقریبی ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محتکران و قاچاقچیان کشف گردید.
این اقلام که شامل ۱۲۲۰۰ تن روغن خوراکی، ۴۸۰۰ تن برنج، ۴۰۰۰ تن نهاده‌های دامی، ۲۵۰۰ تن قند و شکر، ۱۵۰۰ تن ماکارونی، ۱۹۰۰ تن آرد و سایر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است، با توجه به ضرورت تنظیم بازار کشور، با هماهنگی مراجع قضایی و قانونی به سرعت در بازار عرضه شده است. همچنین تأکید می‌شود رسیدگی به تخلفات سودجویان در دستور کار سازمان تعزیرات حکومتی و قوه ‌قضائیه قرار دارد. 
***
یوسفی:
جلسات مجلس از 7 خرداد 2 هفته تعطیل می‌شود
مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات مجلس از شنبه هفتم خرداد به مدت 2 هفته تعطیل خواهد بود. 
وی افزود: پس از برگزاری انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس در روز چهارشنبه چهارم خردادماه و دیدار نمایندگان با رهبر معظم انقلاب پس از انتخابات هیأت‌رئیسه، در همان روز جلسات مجلس به مدت ۲ هفته تعطیل خواهد بود و طبق این برنامه نخستین جلسه مجلس یکشنبه بیست‌و‌دوم خردادماه برگزار خواهد شد. 
عضو هیات‌رئیسه مجلس اظهار داشت: تعطیلات تابستانی مجلس با هدف خدمت به مردم کاهش یافته و به جای اینکه نمایندگان ۲ هفته به تعطیلات بروند، یک هفته تعطیلات تابستانی دارند و یک هفته سرکشی به حوزه‌های انتخابیه در دستور کار است. 
یوسفی خاطرنشان کرد: پیش از این مجلس یک ماه تعطیلات تابستانی داشت که در ابتدای تابستان نمایندگان ۲ هفته و در شهریورماه نیز ۲ هفته تعطیل بودند. 

Page Generated in 0/0042 sec