printlogo


کد خبر: 248904تاریخ: 1401/3/1 00:00
اخبار

محرومیت تماشاگران تراکتور از حضور در ورزشگاه
کمیته انضباطی با توجه به اتفاقات و تخلفات تماشاگران تیم تراکتور در دیدار‌های اخیر، قرار دستور موقت برای این تیم را صادر کرد. در پی اتفاقات بازی پرسپولیس و تراکتور در ورزشگاه یادگار امام تبریز، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دستوری را صادر کرد: «با توجه به سوء‌رفتار تماشاگران منتسب به باشگاه تراکتور در 2 بازی اخیر مقابل تیم‌های هوادار و پرسپولیس تهران و با توجه به بیم تجری و تکرار این رفتار در بازی هفته ۲۹ لیگ برتر مقابل تیم فجرسپاسی که در تاریخ ۳ خرداد سال جاری قرار است در ورزشگاه یادگار امام برگزار شود، به منظور حفظ نظم و امنیت در راستای ماده ۱۰۰ مقررات انضباطی قرار دستور موقت مبنی بر جلوگیری از حضور تماشاگران در محل برگزاری مسابقه مذکور صادر می‌شود. قرار صادره لازم‌الاجرا بوده و ظرف مهلت ۲ روز بعد از ابلاغ قابل تجدید نظرخواهی در کمیته استیناف است و تجدید نظرخواهی موجب توقف اجرای دستور موقت نخواهد بود».
***
انجمن جهانی تنیس ویمبلدون را تحریم کرد
انجمن جهانی تنیس اعلام کرد رقابت‌های این دوره ویمبلدون یک رقابت بدون امتیاز است. به گزارش اسپورت ۲۴، مقامات ویمبلدون پیش‌تر اعلام کرده بودند تنیسورهای روس حق حضور در رقابت‌های ویمبلدون را نخواهند داشت. با این تصمیم دنیل مدودف و آندری روبلف از شرکت در ویمبلدون بازماندند. برگزارکنندگان تصمیم خود را تغییر ندادند تا انجمن‌های مردان (ATP) و زنان (WTA) دست به اقدامات شدید بزنند. بر این اساس امسال ویمبلدون یک تورنمنت بدون امتیاز است. فدراسیون بین‌المللی تنیس این تصمیم را اعلام و در بیانیه‌ای عنوان کرد: برای سازمان‌ها مهم است که از اصول تنیس به ‌رغم اقدامات مقامات روسیه دفاع کنند. 
***
صدور یک حکم جنجالی و تغییر دبیر فدراسیون ژیمناستیک
فدراسیون ژیمناستیک از تغییر دبیر این فدراسیون خبر داد اما به حکمی که درباره وی و رئیس پیشین فدراسیون صادر شده اشاره‌ای نکرد. اتفاقات فدراسیون ژیمناستیک در چند سال اخیر حاشیه‌های زیادی را برای این رشته ایجاد کرد و کار را به مراجع قضایی و سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری کشاند. در تازه‌‌ترین اتفاق، حکمی درباره رئیس پیشین و دبیر این فدراسیون منتشر شده که این حکم دادگاه کیفری منجر به صدور «قرار جلب به دادرسی» شده است. متن این حکم و موارد اتهام در اختیار خبرگزاری مهر قرار دارد اما بنا به ملاحظاتی از انتشار آن خودداری می‌شود. به دنبال این اتفاق فدراسیون ژیمناستیک از تعیین سرپرست دبیری جدید خبر داد. در خبری که روابط عمومی فدراسیون ژیمناستیک منتشر کرده، آمده است: «حمید احمدی، سرپرست فدراسیون ژیمناستیک در حکمی سیدمقداد قلندرپور را به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون ژیمناستیک منصوب کرد. همچنین سرپرست فدراسیون از خدمات و زحمات ۵ ساله محسن سلیمانی، سرپرست سابق دبیری فدراسیون تشکر نمود».
***
رضازاده: وزنه‌برداری ایران چرا به این روز افتاده است؟
قهرمان پیشین وزنه‌برداری و المپیک جهان گفت از اتفاقاتی که اخیراً در این رشته رخ داده نه تنها او و اهالی این رشته، بلکه همه مردم ناراحت شده‌اند. حسین رضازاده در گفت‌وگو با تسنیم درباره حاشیه‌های اخیر وزنه‌برداری اظهار داشت: باید وزارت ورزش جواب دهد، ما چه بگوییم؟ از این مشکلاتی که پیش آمده ما که هیچ، همه مردم و ورزش‌دوستان ناراحتند. ۲ بانوی وزنه‌بردار ما (پریسا جهانفکریان و یکتا جمالی) رفتند و حالا مردم از ما می‌پرسند چرا اینگونه شد. اتفاقاً هر دو نفر هم مدال‌آور بوده و رکوردهای خوبی داشتند. وزارت ورزش باید به ماجرا ورود کرده و ببیند علت چه بود که این دو دختر وزنه‌بردار رفتند. چه مشکلاتی در بین بوده است. رئیس پیشین فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا سطح وزنه‌برداری ایران این بود که در هر ۲ رشته فقط یک وزنه‌بردار به مسابقات جوانان جهان اعزام شود، خاطرنشان کرد: این همه شعار می‌دهیم که وزنه‌برداری باید اینطور باشد، آنطور باشد و مدعی هستیم. باید در رده‌های پایه نتیجه بگیریم که تیم‌مان در بزرگسالان مدال بگیرد. من هم مثل شما بیرون هستم و نمی‎دانم چرا و به چه علت تیم را ناقص اعزام کردند و باید بررسی شود. فدراسیون وزنه‌برداری و وزارت ورزش باید در این باره پاسخگو باشند. قهرمان سابق المپیک و جهان درباره اینکه گفته می‌شود احتمال عدم اعزام تیم به مسابقات نوجوانان جهان نیز وجود دارد، گفت: نوجوانان ما باید در مسابقات شرکت کنند اما اینکه می‌گویید اعزام نداریم هم باید بررسی شود. باید بگویند به چه علت نمی‌توانند اعزام کنند. رضازاده افزود: این همه در وزنه‌برداری مدعی هستیم و قبلا مدال گرفته‌ایم. وزنه‌برداری ما همیشه عنوان‌دار بود اما چند سال است مشکلاتی داریم و همه می‎دانند. وی گفت: نه تنها من، که همه ورزش‌دوستان از اتفاقات اخیر ناراحت شده‌اند و برای‌شان این سؤال وجود دارد که چرا ۲ وزنه‌بردار ما رفتند و وضعیت وزنه‌برداری به این شکل است. وزنه‌برداری همیشه جزو رشته‌هایی بوده که مردم را با مدال‌هایش خوشحال کرده و تاریخ دارد، اینکه چرا به این روز افتاده، ما هم نمی‌دانیم.

Page Generated in 0/0061 sec