printlogo


کد خبر: 248913تاریخ: 1401/3/1 00:00
رسیدن آمار مبتلایان روزانه بیماری «کووید-19» به کمتر از 200 نفر
رنگ تهران در نقشه کرونایی «آبی» شد

تعداد شهرهای آبی‌رنگ در نقشه کرونایی کشور، از ۱۸۹ شهر به ۱۹۳ شهر افزایش یافت و آمار مبتلایان روزانه نیز به کمتر از 200 نفر رسید. 
به گزارش «وطن‌امروز» و بنا به اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵۹ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۲۸ نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۷۴۱ نفر رسید. 
همچنین در طول 24 ساعت، متاسفانه 9 بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری نیز در کشور به ۱۴۱ هزار و ۲۷۱ نفر رسید. 
خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۳۲ هزار و ۲۱۲ نفر از بیماران کرونایی هم بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
این در حالی است که ۶۹۳ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. 
همچنین تاکنون ۵۱ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۶۳۴ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. 
در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز و نارنجی در کشور نداریم اما 255 شهرستان در وضعیت زرد و 193 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 
درباره آخرین آمار رسمی واکسیناسیون نیز اعلام شده است تاکنون ۶۴ میلیون و ۴۷۹ هزار و۱۱۹ نفر دوز اول، ۵۷ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۶۱۵ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۷۷۱ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۵۰۲ دوز رسیده است. همچنین در شبانه‌روز اخیر، ۳۳ هزار و ۹۸۴ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. 
 
* نقشه کرونایی کشور آبی‌تر شد
مطابق اعلام وزارت بهداشت، تعداد شهرهای آبی‌رنگ در نقشه کرونایی کشور، از ۱۸۹ شهر به ۱۹۳ شهر افزایش یافت. 
بر همین اساس، تعداد شهرهای زرد رنگ نیز از ۲۵۹ به ۲۵۵ شهر کاهش یافت. در ۲ هفته گذشته نقشه کرونایی کشور از رنگ‌های قرمز و نارنجی پاک شده است. شرایط کرونایی شهر تهران نیز از وضعیت زرد خارج و به رنگ آبی درآمد.
 

Page Generated in 0/0056 sec