printlogo


کد خبر: 248916تاریخ: 1401/3/1 00:00
اخبار

ورود فروشگاه‌های زنجیره‌ای به ایستگاه‌های متروی پایتخت
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از مذاکره با فروشگاه‌های زنجیره‌ای (با اولویت فروشگاه شهروند) در قالب طرح «مترو مارکت» خبر داد. مهدی شایسته‌اصل اضافه کرد: درحال حاضر براساس مصوبات و رویه‌های موجود، ۱۵ تا۲۰ درصد ظرفیت تبلیغاتی شرکت مترو برای موضوعات فرهنگی و اجتماعی، آموزش‌های عمومی، سلامت، اطلاع‌رسانی و مناسبت‌ها استفاده می‌شود. وی از مذاکره با فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا از ظرفیت این فروشگاه‌ها در ایستگاه‌های مترو استفاده شود. فروشگاه شهروند که جزو خانواده شهرداری محسوب می‌شود در اولویت نخست شرکت مترو قرار دارد. وی با بیان اینکه تعامل و مذاکره اولیه‌ با مدیرعامل شهروند انجام شده است، افزود: امیدواریم محصولات با قیمت‌ نازل‌ و با صرفه‌تر، در قالب «مترو مارکت» در اختیار شهروندان قرار گیرد. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ضمن اشاره به تفاهمنامه این شرکت با سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: استقرار و عرضه ۳۱ غرفه در ایستگاه‌های مترو نیز با همکاری سازمان میادین میوه و تره‌‌بار پیش‌بینی شده است. 
***
ضرورت توجه به ابزار قدرتمند ترویج فرهنگ از طریق تبلیغات شهری
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در نشست با مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری پایتخت در ترویج زبان و ادب فارسی، از تبلیغات شهری و المان‌های محیطی به عنوان ابزاری قدرتمند در جهت ترویج فرهنگ نام برد. دکتر غلامعلی حدادعادل در این نشست با تاکید بر لزوم توجه دقیق به موضوعات فرهنگی در فضای اقتصادی و تبلیغاتی، از سازمان زیباسازی به عنوان مجموعه محوری در ترویج فرهنگ شهری نام برد و گفت: در کنار تلاش برای ارتقای کمی درآمدهای سازمانی، تلاش برای از بین نرفتن فضای فرهنگی محیط شهری باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. وی افزود: در این باره اقدامات خوبی در دوره جدید انجام شده که مهم‌ترین آن، تغییر ادبیات تابلوهای تبلیغاتی و استفاده از واژگان فارسی در این فضا است. در این نشست، رضا صیادی ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در سازمان زیباسازی شهر تهران، ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی این سازمان را یکی از اولویت‌های اصلی دوره جدید عنوان کرد. 
***
سبدگردان قلابی بورس بازداشت شد
رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از بازداشت مشاور و سبدگردان صوری بازار سرمایه خبر داد. سرهنگ علی ولی‌پورگودرزی گفت:‌ به دنبال رسیدگی به پرونده‌های اخلال در بازار بورس از سوی پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ، چندی پیش پرونده‌ای با موضوع سبدگردانی و مشاوره سرمایه‌گذاری در معاملات در دستورکار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت. در جریان رسیدگی به این پرونده، متهم که فردی با هویت معلوم بود مورد شناسایی قرار گرفت. وی با بیان اینکه متهم با حضور در فضای مجازی و سوءاستفاده از شبکه‌های اجتماعی تعداد قابل توجهی دنبال‌کننده برای خود جمع کرده بود، گفت:‌ این فرد با شگردها و تبلیغات مختلف اقدام به معرفی خود به عنوان مشاور بازار سرمایه و سبدگردان این بازار کرده بود، در حالی که در بررسی‌های پلیس مشخص شد نامبرده هیچگونه مجوزی برای فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت نکرده است. ولی‌پورگودرزی ادامه داد: متهم با وعده پرداخت سود کلان در کمترین زمان به سرمایه‌گذاران بورس توانسته بود اعتماد اشخاص را به خود جلب کند تا جایی که کاربران حاضر بودند نام کاربری و رمز عبور کارگزاری خود را در اختیار وی قرار دهند. متهم نیز با دسترسی به حساب کاربری شخصی آنها مبادرت به جذب سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریالی کرده و پس از آن متواری شده بود. 
***
پرداخت ۸۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی از جیب مردم
رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی ایران سهم‌ پرداختی مردم از هزینه‌های آزمایشگاهی در بخش خصوصی را ۷۰ تا ۸۰ درصد عنوان کرد و گفت: پوشش بیمه‌ای در خدمات آزمایشگاهی کافی نیست. شهروز همتی افزود: پرداختی مردم در بحث هزینه‌های آزمایشگاهی در بخش خصوصی با توجه به پوشش بیمه‌ای این خدمات، حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد است. وی ادامه داد: در بخش خصوصی، هزینه پرداختی مردم به شکلی تعریف می‌شود که ۳۰ درصد تعرفه دولتی به همراه مابه‌التفاوت تعرفه خصوصی و دولتی را پرداخت می‌کنند. همتی با انتقاد از بیمه‌ها در عدم پرداخت به‌موقع مطالبات آزمایشگاه‌های طرف قرارداد، گفت: مطالبات معوق آزمایشگاه‌ها از بیمه‌ها به ۱۰ ماه تا یک سال هم رسیده است و این پول زمانی به آزمایشگاه‌ها پرداخت می‌شود که نرخ تورم افزایش پیدا کرده است. وی به تبعات تعرفه‌های غیرواقعی و کاهش قدرت خرید آزمایشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: وقتی تعرفه‌ها غیرواقعی تعیین می‌شود و در مقابل، قیمت خرید کیت و تجهیزات آزمایشگاهی افزایش می‌یابد، قدرت خرید آزمایشگاه‌ها کاهش یافته و امکان انجام تست‌های تخصصی و فوق‌تخصصی را از دست می‌دهند.

Page Generated in 0/0067 sec