printlogo


کد خبر: 248938تاریخ: 1401/3/2 00:00
اخبار

تمجید رئیس دفتر یونیسف ایران از «بدون قرار قبلی»
رئیس دفتر یونیسف ایران پس از تماشای «بدون قرار قبلی» گفت: این فیلم به زیبایی، فرهنگ و مناظر خیره‌کننده ایران‌زمین را به تصویر می‌کشد. به گزارش «وطن امروز»، اکران خصوصی فیلم «بدون قرار قبلی» با حضور «رابین ناندی» رئیس دفتر یونیسف ایران، سعیده صالح غفاری مدیرعامل انجمن اُتیسم ایران، مجتبی خسروتاج رئیس هیأت امنای انجمن اتیسم ایران، بهروز شعیبی کارگردان، محمود بابایی تهیه‌کننده فیلم، مهتاب کرامتی سفیر یونیسف و جمعی از مسؤولان و اعضای یونیسف در فرهنگسرای رسانه برگزار شد. 
دکتر رابین ناندی، رئیس دفتر یونیسف ایران بعد از تماشای این فیلم گفت: «بدون قرار قبلی» به زیبایی، فرهنگ و مناظر خیره‌کننده ایران زمین را به تصویر کشیده است و فراز و فرودهای یک مادر مجرد و پسرش را که با اتیسم زندگی می‌کند، ترسیم می‌کند. وی همچنین اظهار کرد: این فیلم ترکیبی فوق‌العاده از داستان‌پردازی به همراه چاشنی هنر و مهارت‌های ساخت فیلم است و من بیش از همه، از اجرای «حامی» ستاره کودک و بازیگر فیلم لذت بردم. 
ناندی همچنین تصریح کرد: مایلم از فیلمسازان ایرانی دعوت کنم تا از هنر فیلمسازی‌شان برای پرداختن به چالش‌های کودکان با نیازهای ویژه بیش از پیش استفاده کنند. با این کار می‌توان آگاهی عمومی را در حوزه این موضوعات مهم افزایش داد.
***
انتصاب دبیر جشنواره‌های رسانه ملی
با حکم رئیس صداوسیما، مسعود احمدی‌افزادی به عنوان مشاور رئیس سازمان صداوسیما و دبیر جشنواره‌های رسانه ملی منصوب شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در بخشی از حکم پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، خطاب به مسعود احمدی‌افزادی آمده است: «برنامه‌ریزی دقیق و عالمانه برای تدوین شاخص‌ها و معیارهای تولید محتوا و برنامه‌سازی متناسب با برنامه تحولی رسانه ملی در دوره جدید و تمرکزبخشی به جشنواره‌های حوزه‌های مختلف سازمان در جشنواره سالانه رسانه ملی مورد تأکید است. مقتضی است با انجام تدابیر لازم از جمله تشکیل دبیرخانه دائمی، تشکیل اتاق فکر و کارگروه رصد تولیدات، تهیه و تدوین آیین‌نامه و اساسنامه جشنواره و تدوین برنامه زمان‌بندی سالانه با رعایت حداکثری صرفه و صلاح، جشنواره رسانه ملی به عرصه رقابت سازنده و آموزنده میان همکاران و برنامه‌سازان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند رسانه ملی مبدل شود. از خداوند متعال مزید توفیقات شما را خواستارم». احمدی‌افزادی پیش‌تر مدیریت شبکه آموزش سیما، شبکه ۵ سیما، شبکه شما و مدیرکلی مراکز اصفهان، گلستان، البرز و مدیریت رادیو جوان و سردبیری حوزه‌های خبری را عهده‌دار بوده است. 
***
خانه تئاتر با نفرات جدید
مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره مرکزی خانه تئاتر، عصر روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷، در سالن افراسیابی مجموعه شهید شیرودی برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، با توجه به اینکه این مجمع و انتخابات به نوبت دوم کشیده شده بود و طبق اساسنامه خانه تئاتر با هر تعداد از اعضای شرکت‌کننده به رسمیت می‌رسید، ۹۷۱ نفر در لیست شرکت‌کنندگان ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد ۵۹۷ نفر حاضرین در جلسه بودند و ۳۷۴ نفر نیز وکالت داده بودند. از تعداد ۹۳۵ رای در صندوق ریخته شده، اعضای اصلی هیأت مدیره خانه تئاتر به ترتیب؛ ایرج راد ۵۱۷ رای، رویا تیموریان ۴۵۸ رای، مریم کاظمی ۴۵۲ رای، هما جدیکار ۴۴۷ رای، حمیدرضا نعیمی ۴۲۳ رای، اصغر همت ۲۷۲ رای، کاظم هژیرآزاد ۲۶۴ رای و همچنین اعضای علی‌البدل هیات مدیره؛ محمد بهرامی ۲۵۷ رای، هوشمند هنرکار ۲۰۹ رای و مجید قناد با ۱۸۹ رای انتخاب شدند. 
***
«ستاره سینما» در آستانه پیش‌تولید
عادل تبریزی، کارگردان سینما گفت: فیلم «ستاره سینما» در آستانه پیش‌تولید است. به گزارش «وطن امروز»، عادل تبریزی، کارگردان سینما که به تازگی برای فیلم سینمایی «ستاره سینما» از سازمان سینمایی پروانه ساخت دریافت کرده است، در گفت‌وگو با مهر درباره این پروژه گفت: این فیلم یک کمدی اجتماعی است که از منظر سینما قصه‌ای روز و معاصر را روایت می‌کند. می‌توان آن را تجربه‌ای در ادامه کارهای قبلی من دانست، بویژه از نظر شکل کمدی تلخی که دارد. تبریزی با اشاره به اینکه پیش‌تولید «ستاره سینما» از حدود یک هفته دیگر آغاز می‌شود، درباره مذاکره با عوامل و بازیگران توضیح داد: مذاکراتی در این زمینه داشته‌ایم ولی هنوز هیچ چیز درباره ترکیب عوامل قطعی نیست اما حتما در کنار بازیگران مطرح از چهره‌های جدید هم استفاده خواهم کرد. تبریزی در پایان درباره سرانجام فیلم قبلی خود با عنوان «گیجگاه» هم افزود: هنوز پروانه نمایش برای این فیلم صادر نشده است. اصلاحیه‌هایی به فیلم داده‌اند اما از خدایم است که همین امروز پروانه نمایش فیلم صادر شود تا بتوانیم آن را اکران عمومی کنیم. 
***
«قاره هفتم» روایت مهاجران غیرقانونی
نمایش «قاره هفتم» به طراحی و کارگردانی احسان نگهبان از سوم خردادماه در عمارت سیمرغ روی صحنه می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، «قاره هفتم» به نویسندگی احسان نگهبان و میلاد ظهوریان، طراحی و کارگردانی احسان نگهبان و تهیه‌‌کنندگی حسین مومنیان، از سوم خردادماه هر شب ساعت ۱۹ در عمارت سیمرغ روی صحنه می‌رود. احسان صاحبدادی، علی فراستی، نیلوفر پناهی، حسام نورمحمدی، نازنین جعفری و محمدپوریا هلالی بازیگران این اثر نمایشی هستند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: مهاجرانی که به صورت غیرقانونی از دریای آرافورا به سمت استرالیا راهی می‌شوند، درست وسط راه کشتی آنها غرق می‌شود و در کف اقیانوس منتظر شما هستند... کُمَک!

Page Generated in 0/0057 sec