printlogo


کد خبر: 248964تاریخ: 1401/3/2 00:00
اخبار

حقوق کارکنان شهرداری ۴۰ درصد افزایش می‌یابد
 عضو شورای شهر تهران گفت: شهردار تهران قدم بسیار بزرگی برداشت و اینکه مقرر شد حقوق کارکنان ۴۰ درصد افزایش پیدا کند تا در خدمات‌رسانی به مردم گام بهتری بردارند، قابل تقدیر است. حبیب کاشانی در صحن شورای شهر تهران درباره افزایش حقوق کارکنان شهرداری تهران اظهار داشت: مشکلات مالی در عدم تحقق بودجه داشتیم اما قدم اساسی از سوی شهرداری برای تحقق حقوق کارکنان برداشته شد و این اقدام برای نهادی که بودجه دولتی نداشت سختی‌هایی را به همراه داشت. 
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: شهردار تهران قدم بسیار بزرگی را برداشت و اینکه مقرر شد حقوق کارکنان ۴۰ درصد افزایش پیدا کند تا در خدمات‌رسانی به مردم گام بهتری بردارند، قابل تقدیر است. 
کاشانی ادامه داد: همچنین مقرر شد ورزش در اختیار عموم قرار بگیرد و بیش از ۳۰۰ چمن مصنوعی و چندین سالن ورزشی افتتاح شد تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند. وی با بیان اینکه در ایام کرونا سالن‌ها و استخرها تعطیل بود، تصریح کرد: تقاضای من این است که شهرداری توجه لازم را داشته باشد. ایجاد زمین فوتبال برای این بوده که در اختیار جوانان قرار بگیرد. این زمین‌ها را به مزایده گذاشته‌ایم و شاهد این هستیم که هزینه هر سانس افزایش یافته است. 
***
پوشش بیمه‌ای مادران باردار بدون انجام آزمون وسع
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از برقراری پوشش بیمه برای مادران باردار و فرزندان‌شان تا سن ۵ سالگی بدون آزمون ارزیابی وسع خبر داد. محمدمهدی ناصحی گفت: بیمه مادران باردار و فرزندان آنان تا سن ۵ سال مصوبه مجلس از سال قبل است که اجرایی کردیم و امسال‌ هم ادامه دارد. 
وی افزود: با پیش‌بینی قانون همه مادران باردار فاقد بیمه درمانی و همچنین فرزندان آنان را تا ۵ سالگی بدون آزمون ارزیابی وسع تحت پوشش بیمه قرار می‌دهیم. ناصحی تاکید کرد: البته بعد از اتمام بارداری مادر و ۵ سالگی کودک آزمون ارزیابی وسع انجام می‌شود. 
***
برگزاری 40 نمایشگاه در شهر آفتاب در سال ‌جاری
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نمایشگاه شهر آفتاب یک سرمایه ملی برای کشور محسوب می‌شود، گفت: برگزاری ۴۰ نمایشگاه برای امسال در این فضا پیش‌بینی شده است. مهدی اقراریان درباره نمایشگاه شهر آفتاب اظهار داشت: نمایشگاه شهر آفتاب در دوره گذشته رو به تعطیلی گذاشته بود. نمایشگاه شهر آفتاب یک سرمایه ملی برای کشور است و نباید آن را به عنوان یک مجموعه در اختیار شهرداری ببینیم. وی افزود: باید یک تعامل سازنده و تلاش ویژه از سوی شورا با کمک پلیس وجود داشته باشد و تدبیری اندیشیده شود که نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب منتقل شود. با همت شهرداری و نمایشگاه شهر آفتاب شاهد برگزاری نمایشگاه خودرو در این دوره بودیم و ۴۰ نمایشگاه نیز برای امسال در این فضا پیش‌بینی شده است. 
وی با بیان اینکه بخشی از هویت فرهنگی - انقلابی تهران ناظر بر ۲ لشکر پیروز و خط‌شکن تهران از جمله سپاه محمد رسول‌الله و لشکر ۱۰ سیدالشهدا است، خاطرنشان کرد: جمعه قبل شاهد گردهمایی ۳۰ هزار نفری سپاهیان بودیم که اتفاق بسیار ارزشمندی بود و امیدواریم شهرداری با همکاری با این نهادها از جمله خدمت‌رسانی به مردم در موضوعات فرهنگی و اجتماعی، اتفاقات خوبی را رقم بزند. 
***
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد
جریمه در انتظار صاحبخانه‌های متخلف
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اگر صاحبخانه‌ای قرارداد سال گذشته مسکن خود را بیش از ۲۵ درصد افزایش دهد، گرانفروشی کرده و مشمول جریمه می‌شود. محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با مهر درباره برخورد با تخلفات حیطه رهن و اجاره مسکن و برخورد تعزیراتی با این مساله گفت: تا پیش از این برخورد با تخلفات اینچنینی و اینکه مبنایی برای برخورد تعزیراتی داشته باشیم، وجود نداشت. وی افزود: اتفاقی که قرار است بیفتد بسیار اتفاق مناسبی است و با کسانی که در حیطه مسکن مستأجران را مجبور به پرداخت هزینه گزاف می‌کنند، برخورد خواهد شد. سخنگوی سازمان تعزیرات ادامه داد: هر مبلغی که سال گذشته مورد توافق طرفین بوده مبنایی برای افزایش قیمت است به طوری که افزایش این مبنا در تهران ۲۵ درصد و در سایر کلانشهرها ۲۰ درصد است. همچنین این میزان در سایر شهرها ۱۵ درصد اعلام شده است. اسفنانی با بیان اینکه اگر صاحبخانه‌ای قراردادی بیش از این میزان منعقد کند، تخلف کرده است، گفت: اگر کسی بالاتر از این میزان قراردادی منعقد کند گرانفروشی کرده است و اگر رقمی بیش از ۲۵ درصد ببندد، مبلغ مازاد گرانفروشی محسوب می‌شود. وی درباره اعمال جریمه برای صاحبخانه‌های متخلف گفت: گرانفروشی هم جریمه‌های مشخص دارد و در صورت تصویب نهایی و طی شدن روند اجرایی مصوبه افزایش اختیارات تعزیرات، جریمه‌های مذکور ۵ برابر می‌شود.

Page Generated in 0/0082 sec