printlogo


کد خبر: 248971تاریخ: 1401/3/2 00:00
اخبار

ثبت‌نام 4.5 میلیون نفر برای برقراری مجدد یارانه
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر درخواست بازنگری اطلاعات برای برقراری مجدد یارانه را داده‌اند، درباره یارانه نان گفت: بر اساس تصمیم دولت یارانه نان هیچ شخصی حتی اتباع خارجی قطع نخواهد شد. حجت‌الله عبدالملکی صبح دیروز در نشست هم‌اندیشی نمایندگان برای اجرای سیاست‌های کلی نظام درباره آخرین وضعیت تخصیص یارانه‌ها گفت: رئیس‌جمهور در همه جلسات دولت با وزرا بر رفع مشکلات و تأمین معیشت مردم تأکید و اعلام کرده‌اند که در این راه آبروی خود را برای مردم می‌گذارند.  وی ادامه داد: پیش از این 500 هزار میلیارد تومان به‌عنوان یارانه به جیب قاچاقچی‌ها، خارجی‌ها و تولیدکنندگان خارج از کشور می‌رفت و تنها مقدار بسیار کمی از این یارانه به جیب مردم ایران می‌رفت، بر این‌ اساس تصمیم گرفته شد با مدیریت ارز ترجیحی و ساماندهی یارانه‌ها این منابع را بر سر سفره مردم ببریم و این موضوع موجب افزایش رفاه عمومی، ایجاد اشتغال، اصلاح ضریب جینی، جلوگیری از قاچاق و... خواهد شد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به حذف دهک‌های پردرآمد بر اساس قانون، گفت: طبق قانون بویژه قانون جوانی جمعیت باید دهک‌های پردرآمد حذف می‌شدند، بر این ‌اساس دولت تصمیم گرفت در مدیریت جدید ارز 4200 تومانی، یارانه به دهک دهم پرداخت نشود. 
***
معاون وزیر صمت خبر داد
عرضه بیش از ۲ هزار قلم کالای لوازم‌خانگی به بازار بدون افزایش قیمت
معاون وزیر صمت از آغاز طرح مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی حوزه لوازم خانگی خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ قلم کالا به بازار ارائه‌ شده که بیشتر آنها بیش از یک سال است با همراهی تولیدکنندگان و تشکل‌ها افزایش قیمت نداشته‌اند. محمدمهدی برادران در هشتمین نشست ستاد «مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی» که به ریاست وزیر صمت برگزار شد با اشاره به پیشرفت ۶۱ درصدی پروژه مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی لوازم‌یدکی و قطعات خودرو، افزود: استان‌های تهران، همدان، هرمزگان و مرکزی بیشترین همکاری را با این طرح داشتند.  وی ادامه‌ داد: مرحله دوم طرح مبارزه با قاچاق کالا از این هفته اجرایی شده است و در این مرحله وارد حوزه لوازم‌خانگی شده‌ایم، سطح اول مبارزه با قاچاق کالا در حوزه قطعات یدکی خودرو بود که پیشرفت خوبی در حدود ۶۱ درصد داشته است و تداوم دارد. معاون صنایع عمومی وزارت صمت با یادآوری اینکه با همراهی انجمن تخصصی لوازم‌خانگی زیرساخت‌هایی از پیش برای این موضوع فراهم ‌شده بود، تأکید کرد: بیشتر محصولات دارای کد شناسه و کد رهگیری هستند و تولیدات داخلی نیز رصد می‌شوند، اکنون با کمک رسانه‌ها باید همراهی مردم را افزایش دهیم که با افزایش کیفیت تولیدات داخلی و تمهیدات انجام ‌شده این موضوع نیز انجام خواهد شد. برادران تصریح‌کرد: روند رو به رشد تولید لوازم‌خانگی در ماه‌های اخیر با اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا افزایش خواهد داشت و به موفقیت‌های بیشتری خواهیم رسید. 
***
رشد 2.9 درصدی شاخص بهره‌وری در سال گذشته
رئیس سازمان ملی بهره‌وری با اشاره به رشد 2.9درصدی شاخص بهره‌وری در سال گذشته گفت: اگر ۲ سال پی‌درپی رشد شاخص بهره‌وری به عدد ۳ برسد در این شرایط تازه به میزان شاخص در سال ۹۰ می‌رسیم. 
میرسامان پیشوایی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری در مراسم همایش ملی بهره‌وری اظهار داشت: قدمت سازمان بهره‌وری در کشور ۶۰ سال است و ایران در این مدت عضو سازمان بهره‌وری آسیایی بوده است.  وی تاکید کرد: رشد اقتصادی از محل بهره‌وری مهم‌ترین اهداف در برنامه‌های توسعه اقتصادی است و در بودجه سنواتی نیز بر تحقق رشد بهره‌وری تاکید شده و رئیس‌جمهوری هم بر تحقق رشد اقتصادی تا 3.5 برابر از محل بهره‌وری تاکید دارند. پیشوایی اعلام کرد: رشد شاخص بهره‌وری در ۱۰ سال گذشته منفی یک درصد بود، درحالی‌که در برنامه ششم توسعه رشد 2.8 درصدی اقتصاد از محل بهره‌وری تعیین شده و در این سال‌ها رشد شاخص بهره‌وری در کشورهای آسیایی 1.8 بوده است، البته باید اعلام کنم رشد شاخص بهره‌وری در ۲ سال گذشته مثبت شد و در سال گذشته نیز این شاخص 2.9 درصد رشد داشته است.  
***
پاداش ۵ برابری صرفه‌جویی برای مشترکان برق
وزیر نیرو با تشریح جزئیات مشوق‌های وزارت نیرو برای کاهش مصرف برق گفت: از ابتدای خردادماه، مشترکان به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف معادل ۵۰۰ تومان پاداش می‌گیرند.  علی‌اکبر محرابیان با اعلام این خبر، اظهار کرد: امسال برای افرادی که در مصرف خود صرفه‌جویی می‌کنند، پاداش‌هایی پیش‌بینی کردیم که با انجام اقدامات کوچک مدیریت مصرف می‌توانند پاداش لازم را برای صرفه‌جویی بگیرند. وی با بیان اینکه الگوی مصرف ایام گرم سال در مناطق غیرگرم و عادی ۳۰۰ کیلووات است، اضافه کرد: مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی و الگوی مصرف را رعایت کنند، بابت هر کیلووات به طور متوسط ۱۰۰ تومان پرداخت خواهند کرد و این مشترکان در صورت صرفه‌جویی و به ازای هر کیلووات ساعت ۵ برابر تشویق می‌شوند یعنی به ازای هر کیلووات ساعت ۵۰۰ تومان تشویق می‌شوند.  وزیر نیرو تصریح کرد: اگر این مشترک فقط ۵۰ کیلووات صرفه‌جویی کند به طور مثال سال گذشته ۳۰۰ کیلووات مصرف داشته و امسال مصرف را به ۲۵۰ کیلووات برساند، قبض برق این مشترک رایگان شده و هیچ پولی بابت برق پرداخت نمی‌کند.  محرابیان خاطرنشان کرد: اگر مشترک ۲۰۰ کیلووات مصرف و ۱۰۰ کیلووات صرفه‌جویی کند، ۵۰ هزار تومان منفعت خواهد کرد به نحوی که ۲۰ هزار تومان پول قبض شده و ۳۰ هزار تومان از دولت بستانکار می‌شود. به عبارت دیگر در این موضوع نه‌تنها مشترک برای قبض خود هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند، بلکه برای صرفه‌جویی خود نیز پاداشی دریافت می‌کند. 

Page Generated in 0/0061 sec