printlogo


کد خبر: 248988تاریخ: 1401/3/3 00:00
مسأله ‌محوری برنامه، کارآفرینی دانش‌بنیان است
رویکرد «امیدیه» در سال جدید

مدیرگروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما از تغییرات در رویکردهای برنامه «امیدیه» در فضای اقتصادی و همچنین آیتم ویژه آن در حوزه معرفی کتاب سخن گفت. به گزارش «وطن‌امروز»، رامین شمسایی‌نیا، مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما درباره ویژه‌برنامه «امیدیه» این شبکه که در سال جدید رویکردهایش متفاوت شده است به مهر بیان کرد: «امیدیه» برنامه‌ای در حوزه کارآفرینی است که در سال جدید قرار است رویکردهای اقتصادی آن پررنگ‌تر شود و حتی به سوالات افکار عمومی درباره برخی مسائل اقتصادی مثل هدفمندسازی رایانه‌ها پاسخ دهیم. 
وی با اشاره به کتاب‌محور بودن این برنامه اضافه کرد: «امیدیه» یک آیتم ثابت درباره معرفی کتاب دارد که در سال جاری رویکرد دانش‌بنیان در معرفی‌ها ضریب بیشتری می‌گیرد. شمسایی‌نیا با اشاره به رویکردهای مناسبتی این برنامه اظهار کرد: ویژه‌برنامه «امیدیه» رویکردهایش را در حوزه کتاب در سال ۱۴۰۱ پیش برد. 
این برنامه ساختاری تولیدی و ترکیبی دارد که از اسفندماه سال گذشته و در دوره جدید تحول در رسانه ملی روی آنتن شبکه یک رفت. مساله محوری برنامه کارآفرینی دانش‌بنیان است که کیاداوود اسفندیاری اجرای آن را بر عهده دارد و حوالی ساعت ۱۸ پخش می‌شود. 
شمسایی‌نیا تصریح کرد: دوره تحول رسانه ملی به کتاب نگاه ویژه‌ای دارد و ما هم در گروه دانش و اقتصاد شبکه یک همین رویکرد را حفظ کردیم. ما غیر از محتوای کتاب‌ها که در طول نمایشگاه به آن پرداختیم، به پدیده کتاب به عنوان یک رسانه نیز نگاه کردیم. به موضوعاتی همچون قیمت خرید کتاب تا دیگر مسائلی که برای علاقه‌مندان به کتاب اهمیت دارد و راهکارهایی که به توسعه آن می‌انجامد و همچنین بحث‌های نوآورانه‌ای مثل اپلیکیشن‌ها و کتاب‌های صوتی پرداختیم. 
در مجموع هدف این برنامه این بود که نوعی ذائقه‌سازی کند تا تاریخ شفاهی پیشرفت پس از انقلاب را بار دیگر مطالعه کنیم. امیدیه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه یک می‌رود.

Page Generated in 0/0044 sec