printlogo


کد خبر: 248989تاریخ: 1401/3/3 00:00
اخبار

«کارت سینما» برای مخاطبان سینما
جلسه شورای راهبردی اکران عصر یکشنبه اول خرداد با حضور محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت افزایش و گسترش مخاطبان سینما به ‌عنوان یک رویکرد مهم و با توجه به آمادگی نهادها و دوایر دولتی و غیردولتی برای گنجاندن سبد سینما در دایره امور رفاهی کارکنان و کمک و حمایت از فیلم‌های اکرانی و تقویت شمار جمعیت سرانه مخاطب و خانواده‌ها، مقرر شد موسسه سینماشهر سازوکار چگونگی طراحی «کارت سینما» و فرآیندهای آن را با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در جلسه آتی شورا ارائه دهد. در این جلسه رئیس سازمان سینمایی در راستای حمایت از چرخه اکران فیلم‌ها از ارائه طرحی به این منظور و پیش‌بینی منابع قابل توجه به عنوان یکی از اولویت‌های موضوعی شورای عالی سینما خبر داد. 
همچنین با توجه به سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در روز جمعه ششم خرداد، تمام سینماها از اذان مغرب روز پنجشنبه ۵ خرداد تا اذان مغرب جمعه ششم خردادماه تعطیل خواهند بود. 
***
سریال «موسی»(ع) متوقف نشده است
روابط عمومی سیمافیلم با اشاره به وضعیت تولید سریال «موسی» خبر داد که تاکنون ۳۰ قسمت از این مجموعه به طور کامل بازنویسی شده و همچنان بازنویسی ادامه دارد. به گزارش «وطن‌امروز»، در پی انتشار اخبار غلط برخی رسانه‌ها درباره توقف ساخت سریال حضرت موسی(ع)،‌ روابط عمومی سیمافیلم با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب این خبرسازی گفت: پروژه بزرگ و عظیم «موسی(ع)» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا که یکی از پروژه‌های الف ویژه رسانه ملی است، همچنان مراحل مختلف پیش‌تولید را می‌گذراند و تاکنون هیچ‌گونه توقفی نداشته است. در این اطلاعیه آمده است: از یک سال و نیم گذشته آقای ابراهیم حاتمی‌کیا بازنویسی فیلمنامه سریال «موسی(ع)» را آغاز کرد و تاکنون ۳۰ قسمت از این سریال بیش از ۶۰ قسمتی به طور کامل بازنویسی شده و بارنویسی قسمت‌های دیگر نیز به سرپرستی ایشان در حال انجام است. 
روابط عمومی سیمافیلم در پایان ضمن درخواست از رسانه‌ها درباره حمایت از پروژه‌های ملی- فرهنگی و عدم حاشیه‌سازی برای این پروژه‌ها، تاکید کرد: سریال «موسی(ع)» همانند سریال «سلمان فارسی» یکی از ابرپروژه‌های بزرگ رسانه ملی است که ساخت آن چندین سال طول می‌کشد و در حال حاضر نیز نه‌تنها این پروژه متوقف نیست که حدود ۲۰۰ نفر در بخش‌های مختلف پشت دوربین و کارگاه‌های مختلف مشغول آماده‌سازی شرایط تولید سریال هستند. 
***
افتتاح نمایشگاه «شهر آسمانی»
به مناسبت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر، نمایشگاهی با عنوان «شهر آسمانی» که شامل آثاری از گنجینه حوزه هنری و تازه‌ترین آثار نقاشی کاظم چلیپا، مرتضی اسدی، غلامعلی طاهری، عبدالحمید قدیریان، کامیار صادقی و محمد اسدی‌جوزانی است، افتتاح شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره این نمایشگاه توضیح داد: وقتی مناسبت‌های سال ۱۴۰۱ را بررسی کردیم، متوجه شدیم که در برخی از آنها واقعا کار کمی از سوی حوزه هنری صورت گرفته است و به این نتیجه رسیدیم که هم باید کاری فاخر و درخور تولید شود تا در دل موزه انقلاب جا گیرد و هم ظرفیت گنجینه حوزه هنری نیز آن را دربر گیرد. در کنار ساخت ۳ تندیس از شهدای شاخص مرتبط با آزادسازی خرمشهر، آثار نقاشی به اساتید مطرح نقاش سفارش داده شد و خوشحالیم که آثاری فاخر از اساتید کاظم چلیپا، مرتضی اسدی، غلامعلی طاهری، عبدالحمید قدیریان، کامیار صادقی و محمد اسدی‌جوزانی خلق شده است و امروز رونمایی شدند. نمایشگاه نقاشی «شهر آسمانی» تا ۱۱ خردادماه در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپا خواهد بود. 
***
مرور خاطرات یک محله در «تاجر عاشق»
۴۰ درصد تصویربرداری مستند «تاجر عاشق» به کارگردانی رهبر قنبری انجام شد. به گزارش «وطن‌‌امروز»، رهبر قنبری کارگردان سینما گفت: ۴ سال پیش مستندی درباره شهر دریان در استان آذربایجان شرقی ساختم. زمان تولید آن مستند، با شخصیت مرحوم مهدی ابراهیمی‌دریانی آشنا شدم. 
او یکی از کارآفرینان مهم و معتبر و بنیانگذار محله دریان‌نو و موسس سوپرمارکت‌های دریانی است؛ مردی که در تمام عمرش در حال نوسازی، کارآفرینی و کمک به اقشار مختلف بویژه افراد بی‌بضاعت بود. 
وی ادامه داد: تصویربرداری این مستند در دریان، در مناطق مختلفی از استان آذربایجان و تهران انجام شده است. ۴۰ درصد از تصویربرداری پیش رفته و امیدوارم با اتمام تصویربرداری، فیلم به جشنواره «سینماحقیقت» برسد. 
***
نرگس در نقش «پروین» 
نرگس محمدی به عنوان بازیگر نقش پروین اعتصامی در نمایش «پروین» به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی و تهیه‌کنندگی داود نامور معرفی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، نرگس محمدی فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز کرده است و در کارنامه‌ کاری‌اش همکاری با بیش از ۳۰ اثر هنری در مقام بازیگر به چشم می‌خورد. 
وی پیش‌تر در نمایش‌های «نظمیه زنان» و «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» به کارگردانی اصغر خلیلی، «به علت ضیق مکان» به کارگردانی حامد وکیلی و نمایش «اولدسانگز/ عشق روزهای کرونا» به کارگردانی محمد رحمانیان ایفای نقش کرده است. نمایش «پروین» به قلم و کارگردانی حسین کیانی و تهیه‌کنندگی داود نامور از هشتم خردادماه ساعت ۱۹ در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر روی صحنه خواهد رفت.

Page Generated in 0/0057 sec